De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Scania. Inhoud De motor met de nieuwe 9 liter motor Cabines met de nieuwe van 2004 en 2005 Bakwagens Speciale toepassingen Technologie Aandrijving.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Scania. Inhoud De motor met de nieuwe 9 liter motor Cabines met de nieuwe van 2004 en 2005 Bakwagens Speciale toepassingen Technologie Aandrijving."— Transcript van de presentatie:

1 Scania

2 Inhoud De motor met de nieuwe 9 liter motor Cabines met de nieuwe van 2004 en 2005 Bakwagens Speciale toepassingen Technologie Aandrijving

3 Motoren De motorvermogens van de zéér betrouwbare 11-, 12-, en 16-liter motoren variëren van 340 tot 580 pk, allemaal gebaseerd op het Scania Modulair Verbrandingsconcept. Door een zeer effectief verbrandingsproces en door gemakkelijke rijeigenschappen leveren Scania motoren de prestaties en economie die u nodig heeft om te kunnen blijven concurreren. Het Scania Modulair Verbrandingsconcept vormt het hart van al deze motoren. Het concept is voortdurend verbeterd en verfijnd, hetgeen geleid heeft tot een optimale balans tussen een hoog koppel, bijzonder laag verbruik en de laagst mogelijke uitstoot van schadelijke stoffen. De motoren leveren een hoog koppel bij lage toerentallen. Een brede, vlakke curve maakt het voor de chauffeur eenvoudig hoge gemiddelde snelheden te rijden zonder veel te hoeven schakelen. De groene zone op de toerenteller is dynamisch: afhankelijk van de motorbelasting en snelheid wordt het groene gebied aangepast hetgeen de rijeigenschappen verbetert.

4 Splinternieuwe 9-liter motoren De nieuwe 9-liter motor maakt het modulaire motorenprogramma van Scania compleet. Het karakter van deze nieuwe vijfcilinder motor is geheel in overeen-stemming met de andere Scania motoren. Veel koppel voor z'n inhoud en een uitstekende trekkracht bij lage toeren hebben tot gevolg dat de noodzaak om te schakelen minimaal is. De beschikbare motorvermogens en koppels zijn 230, 270 en 310 pk, respectievelijk 1.050, en Nm. Het brandstofverbruik is ongeveer 3% lager dan de vroegere 9-liter motoren. Door de toevoeging van de nieuwe vijfcilinder 9-liter motorunit is het motoren-programma van Scania nu kompleet. Het aanbod bestaat nu uit tien modulair opgebouwde motoren met een inhoud van 9-, 11-, 12- en 16-liter en vermogens van 230 tot 580 pk. Transportondernemers die op zoek zijn naar extra lage emissies kunnen al vanaf september 2004 beschikken over een 420 pk Euro 4 versie van de 12-liter motor.

5 Cabines Trucks, chauffeurs en productiviteit. Transporteren is een concurrerende bezigheid. U wilt een beter rendement en lagere kosten. Maakt niet uit wat u vervoert, iemand, waar dan ook, is afhankelijk van uw punctualiteit. Of dat lukt hangt in belangrijke mate af van uw chauffeurs. Veel chauffeurs klagen erover dat hun werk er niet gemakkelijker op is geworden, ondanks betere ontwerpen en prestaties van voertuigen. Elke dag is het weer opboksen tegen files en krappe schema's. Daarom kent Scania de noodzaak om een werk en leefklimaat te scheppen dat stress vermindert terwijl dat tegelijkertijd niet ten koste mag gaan van de alertheid. Deze drie nieuwe R cabines bieden een nieuw en op een hoger peil staand comfort en ruimte en zelfs een nog beter rij gevoel.

6 De cabines De nieuwe truckrange omvat de P-, R- en de T-serie met de daarbij horende cabine modellen: P-serie De frontstuurcabine van de P-serie is laag gemonteerd op het chassis om het in- en uitstappen te vergemakkelijken waardoor deze cabine bij uitstek geschikt is voor de toepassing in de bouw en bij distributiewerk, evenals voor het vervoer voor de middenlange afstand. CP14 korte cabine CP16 dagcabine NIEUW CP19L slaapcabine met laag dak CP19N slaapcabine

7 R-serie De frontstuurcabine van de R-serie is hoog gemonteerd op het chassis en heeft een semi-vlakke vloer voor maximale ruimte in de cabine en optimale bewegingsruimte. Deze cabine is hoofdzakelijk bedoeld voor internationaal vervoer en voor vervoer in de bouwsector, maar is ook geschikt voor sommige distributietoepassingen. CR16 dagcabine NIEUW CR19L slaapcabine met laag dak CR19N slaapcabine CR19H Highline CR19T Topline

8 T-serie De torpedo van de T-serie is uniek in de markt. Deze cabine biedt hetzelfde nieuwe interieur, maar met het voordeel van een kompleet vlakke vloer eraan toegevoegd. CT14 korte cabine CT19N slaapcabine CT19T Topline (speciale bestelling)

9 Bakwagens Bakwagens voor de lange afstand van de R-serie bieden een grote keuze in wielbases, as-configuraties en chassishoogtes. Volledige technische ondersteuning voor carrosserieopbouw is beschikbaar voor een oneindig aantal toepassingsgebieden. Alle modellen bieden de volledige reeks Topline en R-slaapcabines en alle Scania 11-, 12- en 16-liter motoren. As-configuraties: 4x2 (chassishoogtes normaal, laag) 6x2 (chassishoogtes normaal, laag) 6x2 sleepas (chassishoogtes normaal, laag) Alle voertuigen beschikken over verbeterde luchtvering die kwetsbare ladingen nog beter beschermt. De niveauregeling van de luchtvering is verbeterd om eenvoudiger, sneller en gemakkelijk behulpzaam te zijn bij het laadperron. De chauffeur kan de laadhoogte zowel buiten als binnen de cabine instellen.

10 Speciale toepassingen Scania chassis zijn ontworpen om ladingen te kunnen vervoeren die ver boven de toegestane limieten uitkomen. Voor speciale zwaartransport toepassingen zijn GVW's tot 150 ton mogelijk, met gebruik van standaard componenten. Er zijn twee V8 hoogvermogen motoren beschikbaar die een koppel leveren tot 2400 en 2700 Nm. Diverse verschillende combinaties van wielconfiguraties, naafreducties en veringsystemen bieden meer dan voldoende mogelijkheden om de specificatie te vinden die u nodig heeft. Voor het vervoeren van gevaarlijke stoffen voldoet de Scania R-serie aan alle negen ADR-categorieën en aan andere verplichte eisen door speciaal ontworpen oplossingen voor elektrische systemen, rem- en uitlaatsystemen evenals laadbeveiliging en extra verwarming en thermische isolatie van de cabine. Verdere verbeterde remwerking is mogelijk door toepassing van de Scania Retarder, die integraal deel uitmaakt van een hoogst efficiënt remsysteem met volautomatische interactie tussen de bedrijfsremmen, de uitlaatrem en de retarder.

11 Technologie Technologie die rendement oplevert. De research en ontwikkeling van de Scania technologie heeft als belangrijkste doel de eigendomskosten van uw trucks zo laag mogelijk te houden. Wij maken hoogstaande kwaliteitsvoertuigen die duurzaam en betrouwbaar zijn. Langdurige betrouwbaarheid en kwaliteit werken daarmee in uw voordeel, uiteindelijk resulterend in een hoge restwaarde. Onze belangrijkste doelstelling is het ontwikkelen en verbeteren van bestaande technologie, terwijl gelijktijdig nieuwe wegen worden bewandeld om onze klanten buitengewoon lage operationele kosten te bieden. Door de toenemende concurrentie in het wegtransport is het van groot belang dat onze voertuigtechnologie de inzetbaarheid optimaliseert en de kosten vermindert gedurende de gehele levensduur. Veiligheid heeft voor Scania eveneens een hoge prioriteit, zowel voor de chauffeur als voor de bijrijder alsmede veiligheid voor alle weggebruikers. Als fabrikant van zware voertuigen (waarvan sommige gevaarlijke stoffen vervoeren) hanteren wij een brede aanpak voor zowel actieve als passieve veiligheid. Milieuzaken spelen een belangrijke rol bij onze ontwikkeling en fabricage. Onze prioriteit is om aan alle wettelijke eisen te voldoen, waarbij we streven naar de balans tussen de letter en de geest van de wet met effectieve, eenvoudige oplossingen om de kosten voor onze klanten zo laag mogelijk te houden.

12 Veel wielconfiguraties voor zware omstandigheden De chassis voor de bouw van Scania kunnen worden geleverd met de volgende wielconfiguraties: 4x2 2 assen, één aangedreven as 4x4 2 assen, beide assen aangedreven 6x2 3 assen, één aangedreven as en met een vaste sleepas erachter 6x4 3 assen, dubbel aangedreven tandemstel 6x6 3 assen, alle assen aangedreven 8x2 4 assen, twee gestuurde vóórassen, één aangedreven met een vaste sleepas erachter 8x2/4 4 assen, één aangedreven as met een gestuurde sleepas ervóór en een vaste sleepas erachter (dubbel gestuurd) 8x2*6 4 assen, twee gestuurde vóórassen, één aangedreven as met een gestuurde sleepas erachter 8x4 4 assen, twee gestuurde vóórassen, dubbel aangedreven tandemstel achter Aandrijving

13 De versnellingsbak Overdrive versnellingsbak - ingesteld op economie Een versie met overdrive van de 12+2 versnellingsbak is helemaal toegesneden op de behoeften van bouwvoertuigen met naafreductie op de wielen. De overdriveverhouding is 0,81 in de hoogste versnelling om ook comfortabel te kunnen rijden op de grote weg. Het geringe vermogensverlies door de overdrive (1,5%) wordt ruimschoots gecompenseerd door het feit dat het toerental van de motor zich binnen het economische gebied bevindt. Afhankelijk van de toegepaste overbrengingsverhouding van de achteras, is het theoretisch mogelijk om bij een kruissnelheid van 85 km/uur tot 6% brandstof te besparen met een 40-tons trekker/oplegger combinatie (4x2, 315/80R22,5 banden, 4,21 achterasoverbrenging). Het motortoerental daalt van ongeveer naar omw/min. Transportondernemers, die brandstofverbruik als hoogste prioriteit stellen, kunnen evengoed toch een hogere snelheid op de grote weg realiseren waarmee tijd wordt bespaard. Ondernemers die snelheid en een maximaal aantal ladingen per dag belangrijker vinden worden in staat gesteld behoorlijke brandstofbesparingen te realiseren, terwijl de uitstoot van schadelijke stoffen minder is.

14


Download ppt "Scania. Inhoud De motor met de nieuwe 9 liter motor Cabines met de nieuwe van 2004 en 2005 Bakwagens Speciale toepassingen Technologie Aandrijving."

Verwante presentaties


Ads door Google