De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1 Hoofdstuk 3: Sportsponsoring en PR. 2 Structuur hoofdstuk 3.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1 Hoofdstuk 3: Sportsponsoring en PR. 2 Structuur hoofdstuk 3."— Transcript van de presentatie:

1 1 Hoofdstuk 3: Sportsponsoring en PR

2 2 Structuur hoofdstuk 3

3 3 pr = impressiemanagement = imago- of reputatiemanagement pr ván sport versus pr dóór sport interne pr versus externe pr corporate-pr versus marketing- pr stakeholders = relatiegroepen = publieksgroepen

4 4

5 5 SPORT ALS PLATFORM VOOR RELATIEMARKETING van transactiemarketing naar relatiemarketing corporate sporthospitality sportbelevenissen de sfeer van de sportomgeving sport- en cultuurbelevenissen via citymarketing actieve sporthospitality eigen media

6 6

7 7 PUBLICITEIT IN DE SPORT publiciteit: spontane vermelding in de redactionele context van massamedia (geen controle over de inhoud) publiciteit versus reclame in de sport reclame: volledige controle over de inhoud van de boodschap publiciteit versus voorlichting publiciteit  free !

8 8

9 9 Genereren van positieve publiciteit: – een pushbenadering – een pullbenadering Kenmerken van publiciteit: – organisatie – boodschap – ontvanger – een sportissue

10 10 Belangstelling van een medium voor een interview Interviewvormen: telefonisch interview geschreven interview radio-interview televisie-interview

11 11 De pushbenadering van publiciteit: persbericht communiqué persconferentie sportpersmap inzet eigen media

12 12 CRISISCOMMUNICATIE IN DE SPORT overshooting: zowel in goede als in kwade dagen de sportcrisis pré-crisiscommunicatie = preventief curatieve crisiscommunicatie

13 13

14 14

15 15 MERCHANDISING IN DE SPORT Speciaal geval van actiecommunicatie Merchandising: – omschrijving – groei  inspelen op emotionele verbondenheid en persoonlijke betrokkenheid 2 vraagstukken: - overmerchandising ? - al dan niet outsourcen ?


Download ppt "1 Hoofdstuk 3: Sportsponsoring en PR. 2 Structuur hoofdstuk 3."

Verwante presentaties


Ads door Google