De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoofdstuk 3: Sportsponsoring en PR

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoofdstuk 3: Sportsponsoring en PR"— Transcript van de presentatie:

1 Hoofdstuk 3: Sportsponsoring en PR

2 Structuur hoofdstuk 3

3 pr = impressiemanagement
= imago- of reputatiemanagement pr ván sport versus pr dóór sport interne pr versus externe pr corporate-pr versus marketing-pr stakeholders = relatiegroepen = publieksgroepen

4

5 SPORT ALS PLATFORM VOOR RELATIEMARKETING
van transactiemarketing naar relatiemarketing corporate sporthospitality sportbelevenissen de sfeer van de sportomgeving sport- en cultuurbelevenissen via citymarketing actieve sporthospitality eigen media

6

7 PUBLICITEIT IN DE SPORT
publiciteit: spontane vermelding in de redactionele context van massamedia (geen controle over de inhoud) publiciteit versus reclame in de sport reclame: volledige controle over de inhoud van de boodschap publiciteit versus voorlichting publiciteit  free !

8

9 Genereren van positieve publiciteit:
een pushbenadering een pullbenadering Kenmerken van publiciteit: organisatie – boodschap – ontvanger een sportissue

10 Belangstelling van een medium voor een interview
Interviewvormen: telefonisch interview geschreven interview radio-interview televisie-interview

11 De pushbenadering van publiciteit:
persbericht communiqué persconferentie sportpersmap inzet eigen media

12 CRISISCOMMUNICATIE IN DE SPORT
overshooting: zowel in goede als in kwade dagen de sportcrisis pré-crisiscommunicatie = preventief curatieve crisiscommunicatie

13

14

15 MERCHANDISING IN DE SPORT Speciaal geval van actiecommunicatie
omschrijving groei inspelen op emotionele verbondenheid en persoonlijke betrokkenheid 2 vraagstukken: - overmerchandising ? - al dan niet outsourcen ?


Download ppt "Hoofdstuk 3: Sportsponsoring en PR"

Verwante presentaties


Ads door Google