De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1 Hoofdstuk 5: Sportsponsoring en actiecommunicatie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1 Hoofdstuk 5: Sportsponsoring en actiecommunicatie."— Transcript van de presentatie:

1 1 Hoofdstuk 5: Sportsponsoring en actiecommunicatie

2 2 Structuur hoofdstuk 5

3 3 SPORTSPONSORING EN VERKOOPPROMOTIE Kenmerken technieken van verkooppromotie – tijdelijk karakter – gericht op verkoopverhoging op KT Bezorgen merk een ‘goedkoper’ imago  zuinig mee omspringen Gezamelijke promotionele actie

4 4

5 5 DM-COMMUNICATIE IN DE SPORT DM: gericht op het verkrijgen/onderhouden van een structurele, directe relatie tussen aanbieder en klant DM: directe communicatie en directe levering 1-t-1 marketing

6 6

7 7

8 8 GEÏNTEGREERD DM- COMMUNICATIEBUDGET teaser respons of non-respons (follow-up) after sales cross selling relatiebeheer klant-werft-klant

9 9 Actiecommunicatie in massamedia: DR advertising DR commercial infomercial advertorial

10 10 Internetcommunicatie in de sport Verschillen met klassieke media: – communicatiestijl – sociale uitstraling – controle op inhoud – controle op contact

11 11 SPORTSPONSORING EN WINKELCOMMUNICATIE POS Beurzen: BtC, BtB

12 12 SAMPLING IN DE SPORT Speciaal geval van actiecommunicatie Sampling: definitie populair in een sportomgeving Experiential sampling Voorwaarden die sampling effectief maken CASE: Aquarius België

13 13

14 14 MERCHANDISING IN DE SPORT Speciaal geval van actiecommunicatie Merchandising: – omschrijving – groei  inspelen op emotionele verbondenheid en persoonlijke betrokkenheid 2 vraagstukken: - overmerchandising ? - al dan niet outsourcen ?


Download ppt "1 Hoofdstuk 5: Sportsponsoring en actiecommunicatie."

Verwante presentaties


Ads door Google