De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoofdstuk 5: Sportsponsoring en actiecommunicatie

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoofdstuk 5: Sportsponsoring en actiecommunicatie"— Transcript van de presentatie:

1 Hoofdstuk 5: Sportsponsoring en actiecommunicatie

2 Structuur hoofdstuk 5

3 SPORTSPONSORING EN VERKOOPPROMOTIE
Kenmerken technieken van verkooppromotie tijdelijk karakter gericht op verkoopverhoging op KT Bezorgen merk een ‘goedkoper’ imago  zuinig mee omspringen Gezamelijke promotionele actie

4

5 DM-COMMUNICATIE IN DE SPORT
DM: gericht op het verkrijgen/onderhouden van een structurele, directe relatie tussen aanbieder en klant DM: directe communicatie en directe levering 1-t-1 marketing

6

7

8 GEÏNTEGREERD DM-COMMUNICATIEBUDGET
teaser respons of non-respons (follow-up) after sales cross selling relatiebeheer klant-werft-klant

9 Actiecommunicatie in massamedia:
DR advertising DR commercial infomercial advertorial

10 Internetcommunicatie in de sport Verschillen met klassieke media:
communicatiestijl sociale uitstraling controle op inhoud controle op contact

11 SPORTSPONSORING EN WINKELCOMMUNICATIE POS Beurzen: BtC, BtB

12 Speciaal geval van actiecommunicatie Sampling:
SAMPLING IN DE SPORT Speciaal geval van actiecommunicatie Sampling: definitie populair in een sportomgeving Experiential sampling Voorwaarden die sampling effectief maken CASE: Aquarius België

13

14 MERCHANDISING IN DE SPORT Speciaal geval van actiecommunicatie
omschrijving groei inspelen op emotionele verbondenheid en persoonlijke betrokkenheid 2 vraagstukken: - overmerchandising ? - al dan niet outsourcen ?


Download ppt "Hoofdstuk 5: Sportsponsoring en actiecommunicatie"

Verwante presentaties


Ads door Google