De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

MARKETINGCOMMUNICATIE IN DE SPORT Prof. Dr. Wim Lagae

Verwante presentaties


Presentatie over: "MARKETINGCOMMUNICATIE IN DE SPORT Prof. Dr. Wim Lagae"— Transcript van de presentatie:

1 MARKETINGCOMMUNICATIE IN DE SPORT Prof. Dr. Wim Lagae

2 Algemene Inleiding Inleidende beschouwingen USP handboek Structuur

3 Sport, marketing en communicatie
Deel 1 Sport, marketing en communicatie 0. Inleiding Eigenschappen van sport Sport als uniek dienstengoed Sport als industrie Sportmarketing binnen sportmanagement Marketingcommunicatie in de sport Kansen voor geïntegreerde sportmarketing-communicatie Belemmeringen voor geïntegreerde sportmarketingcommunicatie Samenvatting Case 1: De kernwaarden van het WK en EK voetbal

4 Sportsponsoring Deel 2 Case 2: De sponsoring van
0. Inleiding Terreinverkenning van sportsponsoring Het toegenomen belang van sportsponsoring Doelen en doelgroepen van marketingcommunicatie in sportsponsoring Sportsponsoring: vormen en selectiecriteria Sluiksponsoring in de sport Over sportsponsoring: merkverwarring Samenvatting    Case 2: De sponsoring van professionele wielerploegen

5 Deel 3 Sportsponsoring 0. Inleiding Doelen en doelgroepen van ondernemings-communicatie in sportsponsoring Vormen van public relations in de sport Sport als platform voor relatiemarketing Publiciteit in de sport Naar een actieve persbenadering in de sport Crisiscommunicatie in de sport Samenvatting    Case 3: Sponsorverwerving en –communicatie door Tennisclub Opslag. Een verhaal met garantie op succes

6 Sportsponsoring en reclame
Deel 4 Sportsponsoring en reclame 0. Inleiding Sport, reclame en merkwaarde Strategieën van reclame in de sport Communicatiedragers in de sport De creatieve strategie Mediaselectie voor reclame in de sport De werking van sportsponsoring en –reclame Zichtbaarheidmeting van communicatie-dragers in de sport Merktracering in de sport Samenvatting  Case 4: Virtuele reclame in de sport

7 Sportsponsoring en actiecommunicatie Deel 5 0. Inleiding
0. Inleiding Sportsponsoring en verkooppromotie Direct-marketingcommunicatie in de sport Sportsponsoring en winkelcommunicatie Sampling in de sport Merchandising in de sport Samenvatting   Case 5: De ongelijke merkwaarde van Europese voetbalclubs


Download ppt "MARKETINGCOMMUNICATIE IN DE SPORT Prof. Dr. Wim Lagae"

Verwante presentaties


Ads door Google