De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Advanced Business Information Solutions Interactieve marketing.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Advanced Business Information Solutions Interactieve marketing."— Transcript van de presentatie:

1 Advanced Business Information Solutions Interactieve marketing

2 Advanced Business Information Solutions Invloed van de technologische vooruitgang Betere mogelijkheden om informatie te verwerven Meer en betere mogelijkheden om informatie op te slaan, te bewerken en te analyseren Mogelijkheid om een ‘anonieme klant’ te herkennen Betere afstemmingsmogelijkheden tussen verschillende media

3 Advanced Business Information Solutions Verandering in marketing Verschillende benaderingen van productie en verkoop van invloed op marketing Productieconcept Productconcept Verkoopconcept Marketingconcept

4 Advanced Business Information Solutions Verandering in de marketingmix VAN Product Plaats Prijs Promotie NAAR Productinnovatie Plaats en infrastructuur Prijsstelling Potentiële klantrelatie

5 Advanced Business Information Solutions Verschillende vormen van marketing Mass-mediamarketing –Conventionele marketing: Conventionele of mass- mediamarketing richt zich met een uniforme boodschap op brede doelgroepen door gebruik te maken van massamedia Direct en databasemarketing –Direct marketing: Een interactief marketingsysteem waarvan de activiteiten opgeslagen zijn in een database, die gebruik maakt van één of meer advertentiemedia om een meetbare respons of een transactie op een willekeurige locatie tot stand te brengen Interactieve marketing

6 Advanced Business Information Solutions Interactieve marketing versus traditionele marketing ICT-toepassing TransactieCommunicatieInteractie Niet -gedifferentieerd Differentiatie 1-op-1 Direct media Mass- media Inter- actieve media Geïndividualiseerde en data- gedreven communicatie

7 Advanced Business Information Solutions Interactieve marketing I Producten zijn vaak duurzame productie- of consumptiegoederen, de diensten zijn vaak doorlopend. Er bestaat een deling en wederzijdse uitwisseling van informatie tussen consumenten en producenten.

8 Advanced Business Information Solutions Interactieve marketing II Wanneer een consument een producent informatie verschaft moet dit een bepaalde (directe) respons genereren. De producten zijn modulair opgebouwd en daardoor eenvoudig aan te passen. Beide partijen bemoeien zich met de verantwoordelijkheden van de ander.

9 Advanced Business Information Solutions Vormen van interactieve marketing Directe verkoop Party marketing Multimedia marketing

10 Advanced Business Information Solutions De direct-marketingcyclus van Van Mens DBASE (+ DOELGROEP) ANALYSEACTIES CHANNELS RESPONS DOELSTELLING

11 Advanced Business Information Solutions Klant Terug- koppeling Strategie Business- model Identificatie Resultaat Media (Trans)actie De interactieve marketingcyclus


Download ppt "Advanced Business Information Solutions Interactieve marketing."

Verwante presentaties


Ads door Google