De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

www.zeewolde.nlwww.zeewolde.nl : taakgericht & responsive Rein Zijlstra Wethouder, o.a. dienstverlening en ICT.

Verwante presentaties


Presentatie over: "www.zeewolde.nlwww.zeewolde.nl : taakgericht & responsive Rein Zijlstra Wethouder, o.a. dienstverlening en ICT."— Transcript van de presentatie:

1

2 : taakgericht & responsive Rein Zijlstra Wethouder, o.a. dienstverlening en ICT

3 “Too many web teams want to build things that will help them land on the moon, when they should be sweeping the floor and washing the dishes.” Gerry McGovern

4 Toptaken? JA!: openingstijden, paspoort, rijbewijs, afval, verhuizen, etc. Voor de organisatie én voor de inwoners Toptaken? Responsive? Gebruik mobiele apparaten neemt enorm toe Eén website voor alle apparaten

5 Duidelijke visie op dienstverlening Servicebalie (= KCC) doet balie, telefoon én web Wens: taakgerichte website Techniek is niet het probleem Nieuwe website live sinds begin september Gemeente Zeewolde

6 Wens: taakgerichte website Bezoeker centraal Ingericht op de toptaken: waarvoor komt men naar de gemeentelijke website? Onderzoek Toverwoord: eenvoud en focus op taken Nadrukkelijk géén “digitaal loket” Nieuws is ondergeschikt – andere media gebruiken

7 Commitment management en bestuur Verandering cultuur gemeente Laat / zet de Web Professional aan het werk Afdeling communicatie: andere rol (adviseren, ondersteunen) Push-neiging loslaten Wat is nodig?

8 Taalgebruik, terminologie afgestemd op sitebezoeker In weinig klikken naar een antwoord Kleine site - overzichtelijk Voldoet aan webrichtlijnen (toegankelijk) Voordelen inwoner

9 Kleine site – lagere beheerskosten Geen overbodige informatie (pull ipv push) Op termijn: minder telefoontjes naar de gemeente Inwoner staat centraal Professioneel beheer – “bijblijven” Voordelen gemeente

10 Inspiratie en tools voor de webprofessionals…

11 verantwoordelijkheid op de juiste plaats centrale webredactie met duidelijk mandaat stel de inwoner echt centraal doe meer met minder: toptaken processen en systemen zijn niet leidend techniek als middel voor betere dienstverlening geen houtje-touwtje schrijf toegankelijk vraag collega's concreet om hulp let op bij de lancering De 10 beginselen voor een goede gemeentelijke website

12 Contactpersoon gemeente Zeewolde: Carolien Nicolai


Download ppt "www.zeewolde.nlwww.zeewolde.nl : taakgericht & responsive Rein Zijlstra Wethouder, o.a. dienstverlening en ICT."

Verwante presentaties


Ads door Google