De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau.co.uk + + Met de bakfiets naar London TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau.

Verwante presentaties


Presentatie over: "TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau.co.uk + + Met de bakfiets naar London TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau."— Transcript van de presentatie:

1

2 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau.co.uk + + Met de bakfiets naar London TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau

3 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau Met de bakfiets naar London Neem plaats in het passagiersgedeelte…. En laat u meevoeren door ons exportplan

4 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau London als afzetmarkt Bevolking regio London is ruim 7,4 miljoen mensen Bevolkingsdichtheid het hoogst tussen de 20 en 44 jaar Eénoudergezinnen: 48% van de bevolking Economische ontwikkeling gunstig; werkloosheid gedaald van 6.9% naar 4.9%, het bruto nationale product is gestegen naar £ 951,692 mln Autobestuurders besteden 50% van hun tijd in files Vertragingen in het verkeer leiden tot verlies van ca. £ 2 – 4 mln. Onlangs ‘congestion charge’ ingesteld; bestuurder betaalt £ 8 per dag

5 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau Externe analyse Veel concurrentie van substituten: Fiets, citybike Goedkoop, milieuvriendenijk. Gaat van deur tot deur Nadeel: weinig fietspaden, niet mogelijk passagiers of zware spullen te vervoeren Bus Voordeel: uitgebreid busnetwerk, komt op vele bestemmingen Nadeel: druk, afhankelijk van tijdschema Taxi Voordeel: veelvuldig beschikbaar, geen last van slecht weer, gaat van deur tot deur Nadeel: duur!

6 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau Externe analyse (vervolg) Metro Voordeel: zeer uitgebreid metronetwerk, veel bestemmingen, snel Nadeel: zeer druk, zeker in spits. Onaangenaam voor forensen. Gaat niet van deur tot deur. Wachttijden. Auto Voordeel: gaat van deur tot deur, comfortabel, kan veel vervoeren Nadeel: staat vast in spits, duur

7 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau Interne analyse Technische know-how reeds in ruime mate aanwezig Bestaande productielijn Kennis van marketing in Nederland Sterke marktpositie in Nederland Voordelen:

8 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau Interne analyse Het concept ‘bakfiets’ nog onbekend in London Nog geen merkbekendheid in London Nog geen distributienetwerk Nadelen:

9 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau Kansen en bedreigingen Autoverkeer in London extreem druk Congestion Charge zorgt voor hoge vervoerskosten per auto Openbaar vervoer druk en niet altijd even comfortabel Taxi’s zijn duur Behoefte aan alternatief vervoer Kansen

10 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau Kansen en bedreigingen Onbekendheid met bakfiets Nog geen distributienetwerk Weinig fietspaden Bij slecht weer is bakfiets minder comfortabel Eerste vereiste: bakfiets ‘household name’ maken Bedreigingen

11 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau Haalbaarheid Bakfiets.nl heeft is financieel voldoende solide om in deze markt te investeren Technische kennis en productielijnen zijn reeds aanwezig Er is behoefte aan alternatief vervoer in London Er is een ruime potentiële afzetmarkt Mits bakfiets.nl in staat is voldoende bekendheid voor haar product te genereren, is het haalbaar om de bakfiets in London op de markt te brengen!

12 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau De strategie Geconcentreerde marketingstrategie Prijs: zelfde niveau en variatie als op Nederlandse markt Plaats: distributie via internet en geselecteerde kanalen Promotie: nadruk op bekend maken met concept bakfiets, daaraan gekoppeld de merknaam. Product: nadruk op functionele eigenschappen

13 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau Positionering bakfiets: de 3 basisvragen Categorie Méér dan een fiets: een milieuvriendelijk vervoermiddel waarmee je veel spullen of mensen kunt transporteren Consument Voor iedereen die behoefte heeft aan het vervoeren van kinderen, spullen etc. Voordelen - Milieuvriendelijk - Goedkoop in gebruik - Praktisch - Niet gebonden aan vertrek- en aankomsttijden Bakfiets

14 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau Motivators vs. Discriminators MOTIVATORSDISCRIMINATORS Vervoer van A naar BOnafhankelijk van OV-reisschema, dus in eigen tijd In de buitenlucht Biedt vrijheid Biedt veel ruimteKan kinderen vervoeren Kan boodschappen vervoeren Kan veel (grote) spullen vervoeren Praktisch GoedkoopBespaart geld op benzine, ov-kosten en taxi’s Geld overhouden voor leuke dingen MilieuvriendelijkGeeft goed gevoel

15 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau The Kapferer perspective: positioning - image - identity Positioning Why? (unique benefit) For whom? (target group) Bakfiets Praktisch en goedkoop Trendsetters Jonge ouders Studenten De rest Elk gewenst moment OV, Auto, taxi, gewone fiets When? (moment) Against whom? (competitor)

16 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau Brand Identity: the prism model Bakfiets Consument Persoonlijkheid Het trouwe ros dat jou de vrijheid en zelfstandigheid biedt die je nodig hebt Bakfiets cultuur Innovatief Modern Betrouwbaar Gewenst zelfbeeld Ik ben zelfbewust, hou van mijn vrijheid en zelfstandigheid, wil alles kunnen en alles doen, maar niet ten koste van het milieu Reflectie Deze gebruiker is trendy, praktisch en milieubewust Relatie Biedt vervoer op maat Fysieke eigenschappen Fiets Grote laadruimte Diverse uitvoeringen

17 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau Trendy vervoer waarmee je vrij bent, en tijd en geld overhoudt Eigen vervoer Vervoer op maat Tijd over Vrijheid Vrijgevochten Nieuw Modern Modern zijn Trendy Milieubewust Milieuvriendelijk Besparingen Geld over goed voor mileu Verantwoord Attributen Functies Bakfiets Brand Funnel Emotionele beloning Waarden Persoonlijkheid Jong en trendy

18 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau Merknaam en pay-off Cargobike.com Go Dutch ! So free, it’s moving…

19 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau Merknaam en pay-off Pay-off met dubbele betekenissen: Free: Gratis Vrijheid Go Dutch ! Moving:Uitdrukking; ieder betaalt zijn deel Beweging, vervoer(Bak)fiets typisch Nederlands Ontroerend Dus: Zó vrij dat het je ontroert, maar ook: gratis vervoer Go Dutch ! So free, it’s moving…

20 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau Gekozen media Abri posters bij O.V. + punten waar verkeer vaststaat Prototypes weggeven aan trendsetters/leden van ‘The LCC’ Prototypes verhuren Verkooppunten: conceptwinkels en andere trendy zaken Advertenties in bijv. Magazine LCC Organiseren promotieactiviteiten Creëren buzzmarketing

21 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau London Cycling Campaign (LCC) Doel van het LCC: omstandigheden van fietsers in London verbeteren Contacten mee leggen Via leden gratis fietsen verstrekken Adverteren (rechter- of achterpagina) in het 2-maandelijkse magazine ‘The London cyclist’ (gratis verspreid aan leden)

22 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau European Car Free Day Vindt plaats 22 september Elk jaar worden evenementen georganiseerd, ook in London Promotieactiviteiten rond deze dag organiseren

23 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau Budget Totale budget: € ,= Gratis 75 fietsen€ ,= Verhuur 75 fietsen€ ,= Abriposters€ ,= Advertenties€ ,= Drukwerk (verkoop)€ ,= Aanpassing website€ 3.000,= Promoactiviteiten€ ,= Gage Totality€ ,= € ,=

24 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau Bakfietsreclame

25 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau De basis van de campagne: een rebus als trigger

26 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau.co.uk + +

27 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau Langs de weg, op drukke plaatsen waar het verkeer vast staat:

28 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau co.uk ++ Had your fill of congestion? Go Dutch ! So free, it’s moving… Cargobike.co.uk

29 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau co.uk ++ Don’ wanna pay no congestion charge no more? Go Dutch ! So free, it’s moving… Cargobike.co.uk

30 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau Bij bushaltes:

31 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau co.uk ++ Don’ wanna be in no bus queue no more? Go Dutch ! So free, it’s moving… Cargobike.co.uk

32 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau Op metrostations:

33 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau co.uk ++ Wanna come up for some air? Go Dutch ! So free, it’s moving… Cargobike.co.uk

34 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau Voorbeeld van een bakfiets met logo:

35 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau. co.uk ++

36 TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau Abri’s


Download ppt "TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau.co.uk + + Met de bakfiets naar London TOTALITY Full service reclame/communicatie bureau."

Verwante presentaties


Ads door Google