De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

H12 Internationale marketing De 5 dimensies van een global strategie: 1.aanwezigheid in belangrijkste markten: omvang markten, thuismarkten van klanten/concurrenten.,

Verwante presentaties


Presentatie over: "H12 Internationale marketing De 5 dimensies van een global strategie: 1.aanwezigheid in belangrijkste markten: omvang markten, thuismarkten van klanten/concurrenten.,"— Transcript van de presentatie:

1 H12 Internationale marketing De 5 dimensies van een global strategie: 1.aanwezigheid in belangrijkste markten: omvang markten, thuismarkten van klanten/concurrenten., belangrijke markten van concurrenten, innovatielocaties 2.internationaal concurrerende producten: zo veel mogelijk gestandaardiseerde producten 3.global sourcing: productieschakels, ondersteuningschakels op juiste plek in de wereld  kostenvoordelen, minimum invoerrechten, valutarisico's, opbouwen kennis 4.internationale marketing: geclusterde, zo weinig mogelijk gedifferentieerde, MM 5.wereldwijd concurreren: niet per land mar per cluster.

2 Internationale marketingstrategie De 4 internationalisatie krachten (Levitt) 1.universeel welvaartstreven 2.universele levensomstandigheden en levensstijl 3.universele cultuur, culturen groeien naar elkaar toe 4.universele media (CNN en Internet)

3 Europese marketingstrategie De 5 fasen: Analyse markt (volume, koopcriteria, gebruik etc.) Selectie segmenten (wel/niet clusteren etc.) creatie merken portfolio's ontwikkelen productconcepten uniform, modulair of coreproductconcepten) implementatie

4 Concurrentievoordelen van landen (Porter) Er zijn 4 hoofdgroepen: 1.productiefactoren –basics: grondstoffen, kapitaal, ligging, personeel –advanced: telecom, universitair onderzoek, hooggeschoold personeel 2.vraagsituatie (verzadigd in binnenland) 3.verwante en ondersteunende sectoren (bijv. vervoer faciliteert bepaalde productietak) 4.cultuur en structuur Verder nog: toeval (een doorslaggevende uitvinding, met grootschalige industrie, bijv. Philips) invloed overheid stimulering of juist afremmen


Download ppt "H12 Internationale marketing De 5 dimensies van een global strategie: 1.aanwezigheid in belangrijkste markten: omvang markten, thuismarkten van klanten/concurrenten.,"

Verwante presentaties


Ads door Google