De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

 Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingMark Julsing 28/7/14  Ben Baarda 1 Workshop Mark Julsing Themadag Onderzoek 18 november 2010, Amsterdam.

Verwante presentaties


Presentatie over: " Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingMark Julsing 28/7/14  Ben Baarda 1 Workshop Mark Julsing Themadag Onderzoek 18 november 2010, Amsterdam."— Transcript van de presentatie:

1  Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingMark Julsing 28/7/14  Ben Baarda 1 Workshop Mark Julsing Themadag Onderzoek 18 november 2010, Amsterdam

2  Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingMark Julsing Aan de slag als bedrijfsonderzoeker! Mark Julsing

3  Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingMark Julsing 3 Hoe maak ik onderzoek voor studenten aantrekkelijk en voor mijzelf beheersbaar?

4 Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingNaam spreker Wie ben ik? Mark Julsing Marktonderzoeker NCRV Mede-auteur van de volgende boeken: Onderzoektools, 1 e editie 2011 Zo doe je onderzoek, 1 e editie 2009 Onderzoeksvaardigheden, 1 e 2009 Onderzoek doen, 1 e editie 2008 Online onderzoek, 1 e 2008 Twitter: @markonderzoekt Te volgen via @markonderzoekt

5 Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingNaam spreker De NCRV……

6 Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingNaam spreker Soorten onderzoek bij de NCRV Vraagbaak Kijk- Luister- en Internetbezoekcijfers Ledenonderzoek Imago onderzoek Concept tests, pretest, posttest Usability onderzoek Opinie onderzoek Managementinformatie Meten van social media

7 Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingNaam spreker 28/7/14 Naam spreker 7

8 Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingNaam spreker 28/7/14 Naam spreker 8

9 Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingNaam spreker Competentie Case 28/7/14 Naam spreker 9

10 Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingNaam spreker Bedrijfsonderzoeker is anders dan een bureauonderzoeker 28/7/14 Naam spreker 10 Meer waan van de dag. Laat je niet voor het karretje spannen. Budget. Enthousiasmeer! Laat interne klant mee participeren. Ken de interne klant (word lid van de OR of ander overleg). Weet wat er speelt op je vakgebied.

11  Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingMark Julsing Bron: Moa circle

12 Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingNaam spreker Case 28/7/14 Naam spreker 12

13 Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingNaam spreker Case Beste Mark, Graag zou ik de eindredacteur van Man Bijt Hond wille overtuigen meer doorverwijzingen naar de website in het programma te plaatsen. Alleen zijn ze bang dat dit kijkers kost. Kan jij onderzoeken of het daadwerkelijk kijkers kost en welke vorm van doorverwijzen het beste werkt en dit presenteren bij het eindredacteuren overleg? Groet, Harm 28/7/14 Naam spreker 13

14 Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingNaam spreker Fragment Man bijt hond 28/7/14 Naam spreker 14

15 Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingNaam spreker Opdracht: maak een plan van aanpak 28/7/14 Naam spreker 15

16 Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingNaam spreker Wat is belangrijk voor de student die afstudeert? 28/7/14 Naam spreker 16


Download ppt " Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingMark Julsing 28/7/14  Ben Baarda 1 Workshop Mark Julsing Themadag Onderzoek 18 november 2010, Amsterdam."

Verwante presentaties


Ads door Google