De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

'Créateur D'automobiles' 1 Herpositionering Renault.

Verwante presentaties


Presentatie over: "'Créateur D'automobiles' 1 Herpositionering Renault."— Transcript van de presentatie:

1 'Créateur D'automobiles' 1 Herpositionering Renault

2 'Créateur D'automobiles' 2 Welkom Wouter Huigen Denise Dupiré

3 'Créateur D'automobiles' 3 Structuur Onderzoek naar consument en product Marketingcommunicatiedoelgroep Marketingcommunicatiedoelstelling Marketingcommunicatiestrategie Marketingcommunicatiemix

4 'Créateur D'automobiles' 4 Consument en product Consument:-Kwaliteit -Comfort -Veilig -Design Product: Speciality goods  Hoge betrokkenheid

5 'Créateur D'automobiles' 5 Marketingcommunicatiedoelgroep Sportief ingestelde jonge mannen en vrouwen (sportieve segment) Gezinnen (Scenic, stations met veel ruimte in verschillende modellen en prijsklassen) Alleenstaande of stellen zonder kinderen (Clio en Megan, beperkte ruimte)

6 'Créateur D'automobiles' 6 Marketingcommunicatiedoelstellingen Eind % van de totale doelgroep overhalen om een testrit te maken Eind 2006 associeert 50 % van de totale doelgroep Renault met innovatief) Eind 2006 associeert 60 % van het segment ‘sportiviteit’ Renault met sportieve wagens.

7 'Créateur D'automobiles' 7 Marketingcommunicatiestrategie Informationele positionering Imago- of levensstijlpositionering Transformationele positionering Tweezijdige positionering

8 'Créateur D'automobiles' 8 Marketingcommunicatiestrategie Vergelijkende reclame. De (betere) prestaties ten opzichte van andere merken moeten worden benadrukt. Bijvoorbeeld door het openbaar maken van de crashtest gegevens, er moet alleen wel bedacht worden dat de zwakke punten eventueel door de concurrent in vergelijkende reclames worden benadrukt.

9 'Créateur D'automobiles' 9 Marketingcommunicatiestrategie Aandacht vestigen op productverbetering. Denk hierbij aan rijeigenschappen, design etc. Verbeteren psychologische betekenis. De consument moet uiteindelijk Renault niet meer zien als ‘doorsnee’. Dit wordt bereikt door de transformationele positionering.

10 'Créateur D'automobiles' 10 Marketingcommunicatiemix Sportieve segment: Reclame op TV en billboards  Testrits Voetbal Insite Eredivisiewedstrijden Autozine

11 'Créateur D'automobiles' 11 Marketingcommunicatiemix Gezinnen: Reclame op TV  Ruimte en veiligheid Journaal, GTST etc. Kranten

12 'Créateur D'automobiles' 12 Marketingcommunicatiemix Alleenstaande of stellen zonder kinderen: Internet; website  innovatie (bv creditcard-key in Laguna ) Speciality goods  goed vergelijken Reclame op TV:  testrits Nieuws Sport Shows

13 'Créateur D'automobiles' 13 Vragen


Download ppt "'Créateur D'automobiles' 1 Herpositionering Renault."

Verwante presentaties


Ads door Google