De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

CMOP =Canadian Model of Occupational Performance CLIENT CENTRED PRACTICE COPM =Canadian Occupational Performance Measure Een meetinstrument OPPM =Occupational.

Verwante presentaties


Presentatie over: "CMOP =Canadian Model of Occupational Performance CLIENT CENTRED PRACTICE COPM =Canadian Occupational Performance Measure Een meetinstrument OPPM =Occupational."— Transcript van de presentatie:

1

2 CMOP =Canadian Model of Occupational Performance CLIENT CENTRED PRACTICE COPM =Canadian Occupational Performance Measure Een meetinstrument OPPM =Occupational Performance Proces Model  Nu klikken

3 PERSOON  Affectief  Cognitief  Fysiek  SPIRITUALITEIT OMGEVING  Institutioneel  Cultureel  Sociaal  Fysiek BEZIGHEID  Zelfverzorging  Vrije Tijd  Productiviteit  Nu klikken

4 CMOP CLIENT CENTRED PRACTICE - Benadering die uitgaat van het unieke van de persoon - Samenwerkingsverband - Therapeut luistert,biedt informatie - Cliënt maakt keuzes om met eigen ervaren problemen om te gaan - Interactie persoon/omgeving/handelen staat centraal - Enablement Treatment in staat stellen behandeling mogelijk maken  Nu klikken

5 Richtlijnen voor de samenwerking therapeut - cliënt OPPM = een procesmodel  Nu klikken

6 7 Stadia Stap 1: Benoemen, valideren en prioriteiten toekennen COPM CMOP Geen problemen, proces stopt.  Nu klikken

7 Stap 2: Selecteren van theoretische benadering(en). Cliënt centered practice: de relevantie van een benadering wordt de cliënt uiteengezet zodat hij/zij akkoord kan gaan.  Nu klikken

8 Stap 3: Inventariseren van handelingscomponenten en omgevingsfactoren. Deze die bijdragen tot handelingsproble(e)m(en).  Nu klikken

9 Stap 4: Inventariseren van sterke punten en hulpbronnen. Welke men in het proces zal gebruiken.  Nu klikken

10 Stap 5: Onderhandelen over einddoelen, ontwikkelen van actieplan. Het plan specificeert wat cliënt en ergotherapeut zullen doen om beperkingen op te lossen of te verminderen.  Nu klikken

11 Stap 6: Implementeren van plannen Handelingsproblemen worden aangepakt door middel van activiteit om beperkingen in de handelingscomponenten en/of omgevingsfactoren weg te werken, te verminderen.  Nu klikken

12 Stap 7: Evaluatie Vooropgestelde doel bereikt ? EINDE dienstverlening OF nieuwe doelen. Vooropgestelde doel niet bereikt ? Nieuw doel ? Bepaalde delen van het proces herhalen. EINDE ?  Nu klikken

13 BEDENKINGEN o Actieve deelname van de cliënt. o Soms erg confronterend. o Verhoogd de motivatie bij de cliënt en therapeut. o Toont hoe de cliënt denkt over z’n eigen functioneren. o Er ontstaat een betere verstandhouding ( er is een beter zicht op datgene wat we te bieden hebben) o Bepaalde oefeningen kunnen we gemakkelijker uitleggen in relatie tot de vooropgestelde doelstellingen. o Je kan de COPM als een evaluatie-instrument gebruiken om het succes van je revalidatie te meten.


Download ppt "CMOP =Canadian Model of Occupational Performance CLIENT CENTRED PRACTICE COPM =Canadian Occupational Performance Measure Een meetinstrument OPPM =Occupational."

Verwante presentaties


Ads door Google