De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Presentatie Nicky Samijn Minor Online Marketing Avans 11-06-2012.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Presentatie Nicky Samijn Minor Online Marketing Avans 11-06-2012."— Transcript van de presentatie:

1 Presentatie Nicky Samijn Minor Online Marketing Avans

2  Marketing Marketing  Zoekmachine Optimaliseren (SEO) Zoekmachine Optimaliseren (SEO)  Zoekmachine Adverteren (SEA) Zoekmachine Adverteren (SEA)  Conversie Optimalisatie Conversie Optimalisatie  Web Usability Web Usability  Social Media Management Social Media Management De diensten van Hawaii305

3 Zoekmachineoptimalisatie (SEO) Linkbuilding (SEO) Conversieoptimalisatie Google Adwords (SEA) Tijdens deze presentatie

4 Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

5 Voordelen van SEO  Naamsbekendheid wordt vergroot  Meer bezoekers op uw website  Lange termijn Investering  Hoogste ROI dan iedere andere vorm van Marketing

6 Hoofdvragen: Hoe zorg ik dat mijn website zo hoog mogelijk in Google komt?

7 Posities in Google  Gemiddelde doorklikpercentage eerste pagina is 9%  Gemiddelde doorklikpercentage is 1,5%  Gemiddelde doorklikpercentage is niet noemenswaardig

8 Sitestructuur: Voor welke keywords wil je de website optimaliseren? Zit hier wel genoeg traffic op? Bekijk dit met hulpprogramma voor zoekwoorden

9 Opbouw Pagina’s Title-tag META-tag Keywords Landingspagina Content! Controleer huidige site in google met: site:“url”

10 Voorbeelden Fout voorbeeld: Goed voorbeeld:

11 Webmaster Tools Geeft hoogte zoekwoorden weer CTR percentages Crawlfouten Optimalisatietips

12

13 Techniek Ieder product dient een unieke pagina te hebben, dus ook een product met verschillende maten en/of kleuren Gebruik geen hoofdletters in de URL Zorg altijd dat op elke pagina een analytics code staat Zorg bij een webshop altijd voor een werkende e-commerce code op de bedankpagina Zorg dat eventuele testsites of niet relevante pagina’s zoals /admin of /login niet worden opgenomen in de zoekresultaten (m.b.v. robots.txt) Zorg voor een ondiepe mappenstructuur (liefst maximaal 3 niveaus) Primaire taal en META Language moet ingesteld zijn op Nederlands Zorg altijd voor een sitemap.xls Gebruik geen adressen maar formulieren

14 Figuren Figuren dienen een goede relevante naam te hebben b.v biorb-life-30-zwart.jpg Maak gebruik van “–” (google ziet elk woord dan als apart woord) Bij b.v biorb_life_30_zwart.jpg ziet. Google ziet dit slechts als 1 woord Ook dienen figuren voorzien te zijn van een ALT tekst voor de zoekmachines. Tooltips zijn ook erg belangrijk (bepaal zelf waar dit evt. niet handig is)

15 Populariteit (Linkbuilding) Verantwoordelijk voor 50%-70% van je hoogte in Google. Voorbeeld links: startpagina’s/directories/social/linkruil/

16 Populariteit (Linkbuilding)

17 Black hat en white hat SEO. Links kopen MAG NIET, maar is moeilijk te achterhalen Je moet geen linkjes willen aanvragen, maar je moet zorgen dat je content dermate goed is dat mensen naar je willen linken

18 Populariteit (Linkbuilding) Controleer de links van je concurrent Schrijf persberichten Wees actief op fora en social media Maar vooral: zorg voor unieke en relevante content!

19 Hoofdvraag “Hoe kan ik zorgen voor een stijging van het aantal verkopen/leads van een website?”

20 Conversieoptimalisatie

21

22 Statistieken Designaquarium Conversieoptimalisatie (webstatistieken)  Bouncepercentage Bouncepercentage  Browserstatistieken Browserstatistieken  Doelen Doelen

23 Conversieoptimalisatie (webstatistieken)

24 Conversieoptimalisatie (Expert Analyse) Test de website en laat anderen de website testen Maak gebruik van modellen (Eisenberg etc)

25 Conversieoptimalisatie (Testexperimenten) Google Analytics Expertimenten (was Google Website Optimizer)

26 Bijvoorbeeld eKomi Conversieoptimalisatie (Klantfeedback)

27 Conversieoptimalisatie (Mouse-tracking) Voorbeeld: Click-tale

28 Conversieoptimalisatie (Exit-Surveys)

29  De gemiddelde click-trough score van de eerste positie : 37%  De gemiddelde click-trough score van de tweede positie is: 12,5  De gemiddelde click-trouch score van de derde positie is: 9,5% Conversieoptimalisatie (Eyetracking)

30 Zoekmachine adverteren (SEA)

31 Wat is Adwords? Adwords zijn advertenties in de zoekmachine Google Rechts aangegeven in ‘blauwe’ kleur.

32  Meetbaar resultaat  Relatief snel resultaat  Alles is aan te passen  Betaal per klik (CPC) of per 100 vertoningen (CMC)  Groot online bereik Voordelen SEA

33 Doelen Adwords 1. Naamsbekendheid verhogen 2. Verhogen van het aantal conversies (bijvoorbeeld aantal verkopen, offerte aanvragen en contactaanvragen)

34 Stappenplan Hawaii Account aanmaken en koppeling Analytics 2. Inventarisatie en analyse zoekwoorden 3. Campagnes inrichten 4. Plaatsing campagnes 5. Beheer en Optimalisatie

35 Kosten Adwords Kosten voor Adwords campagnes bestaan uit: 1. Kosten voor opzetten campagnes 2. Kosten voor maandelijkse optimalisatie (advies minimaal 3 maanden) 3. Advertentiekosten (direct aan Google te betalen)

36


Download ppt "Presentatie Nicky Samijn Minor Online Marketing Avans 11-06-2012."

Verwante presentaties


Ads door Google