De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

TUDelft Knowledge Based Systems Group Zuidplantsoen 4 2628 BZ Delft, The Netherlands Caspar Treijtel Multi-agent Stratego.

Verwante presentaties


Presentatie over: "TUDelft Knowledge Based Systems Group Zuidplantsoen 4 2628 BZ Delft, The Netherlands Caspar Treijtel Multi-agent Stratego."— Transcript van de presentatie:

1 TUDelft Knowledge Based Systems Group Zuidplantsoen 4 2628 BZ Delft, The Netherlands Caspar Treijtel Multi-agent Stratego

2 TUDelft 2 Overzicht  Probleemdefinitie  Multi-agent Systemen  Het spel Stratego  Het Framework  Conclusies & Aanbevelingen

3 TUDelft 3 Probleemdefinitie  Het maken van een Framework voor het spelen van Stratego met meerdere agents –Achtergrond –Eisen

4 TUDelft 4 Overzicht  Probleemdefinitie  Multi-agent Systemen  Het spel Stratego  Het Framework  Conclusies & Aanbevelingen

5 TUDelft 5 Kenmerken van een agent  Het is een systeem  Het volbrengt een functie –“intelligentie” –“autonomie”

6 TUDelft 6 Agent schematisch

7 TUDelft 7 Classificatie van agents  Robotic agents

8 TUDelft 8 Classificatie van agents  Software agents

9 TUDelft 9 Multi-agent systemen— toepassingsgebieden  Problem solving  Constructie van synthetische werelden

10 TUDelft 10 Overzicht  Probleemdefinitie  Multi-agent Systemen  Het spel Stratego  Het Framework  Conclusies & Aanbevelingen

11 TUDelft 11 Het spelen van Stratego  Regels  Voorbeeld van een spelsituatie

12 TUDelft 12

13 TUDelft 13

14 TUDelft 14 Overzicht  Probleemdefinitie  Multi-agent Systemen  Het spel Stratego  Het framework  Conclusies & Aanbevelingen

15 TUDelft 15 Het framework  Ontwerp  Implementatie van een prototype  Testen van het prototype

16 TUDelft 16 Ontwerp  De omgeving van de agent  Gedrag van de agent  Architectuur van de agent

17 TUDelft 17 Omgeving van de agent

18 TUDelft 18 Perceptie van de agent

19 TUDelft 19 Gedrag van de agent  Reactief –Aanvallen –Vluchten –Rondlopen –Blijven staan  Cognitief –Tactische/strategische overwegingen

20 TUDelft 20 Architectuur van de agent

21 TUDelft 21

22 TUDelft 22

23 TUDelft 23 Expert systeem  Voorbeeld 1 –Vijand met hogere rang in de buurt –Mijn rang is niet bekend  Blijf staan  Voorbeeld 2 –Vijand met hogere rang in de buurt –Mijn rang is bekend  Vluchten

24 TUDelft 24 Het framework  Ontwerp  Implementatie van een prototype  Testen van het prototype

25 TUDelft 25 Implementatie  Gebruikte tools  Simulatie van de agent-omgeving  Client-Server model

26 TUDelft 26 Gebruikte tools  Java Expert System Shell (JESS)  JavaSpaces

27 TUDelft 27 Implementatie regels— behavior based approach  Vijand met onbekende rang  Vijandelijke verkenner  Ik heb bewogen  Mijn rank bekend  Vluchten  Aanvallen

28 TUDelft 28 Scores  -200 50 0 50 200 50 -50 0 50 -50 -150 0 0 100 150 + =

29 TUDelft 29

30 TUDelft 30 Client-Server model  Mens tegen mens partijen  Server op de achtergrond

31 TUDelft 31

32 TUDelft 32 Testen van het prototype  Regels testen  Agents tegen Mens

33 TUDelft 33 Overzicht  Probleemdefinitie  Multi-agent Systemen  Het spel Stratego  Het framework  Conclusies & Aanbevelingen

34 TUDelft 34 Conclusies & Aanbevelingen  Samenvattend  Evaluatie  Aanbevelingen


Download ppt "TUDelft Knowledge Based Systems Group Zuidplantsoen 4 2628 BZ Delft, The Netherlands Caspar Treijtel Multi-agent Stratego."

Verwante presentaties


Ads door Google