De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Afstudeerpresentatie: Serge Rodrigues Monteiro

Verwante presentaties


Presentatie over: "Afstudeerpresentatie: Serge Rodrigues Monteiro"— Transcript van de presentatie:

1 Afstudeerpresentatie: Serge Rodrigues Monteiro
Haalbaarheidsstudie naar het gebruik van een pneumatisch caisson als parkeerkelder en fundering voor een woongebouw Faculteit Civiele Techniek, zaal F 8 april 2011 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

2 Inhoudsopgave Inleiding Pneumatisch caisson Veilige zone
Beslissingsmodel Conclusies Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

3 Parkeren Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies 3

4 Parkeren Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

5 Volautomatisch parkeren
Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

6 Huidige technieken Damwand methode Diepwand methode Risico
Slecht ruimtegebruik Beperkte mogelijkheden Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies 6

7 Damwanden Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

8 Diepwanden Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

9 Risico’s Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

10 Nieuwe methode Beperkt risico’s Meer mogelijkheden Beter ruimtegebruik
Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies 10

11 Pneumatisch caisson Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

12 Hoe werkt het? Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

13 Eigenschappen Bouwen op maaiveld Constructie is een geheel
Geen bouwput Tot nu toe nog nooit klein en dun gedaan Niets bekend over toepassing in binnenstedelijke omgeving Huidige veilige zone te ongunstig voor gebruik in binnenstad Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies 13

14 Uitvoering Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies 14

15 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

16 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

17 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

18 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

19 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

20 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

21 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

22 Ontwerp Parkeergemak Efficiënt ruimtegebruik Handberekeningen
Eindig elementen programma: SCIA Engineer Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies 22

23 Doorsnede Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

24 SCIA model Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

25 Momenten Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

26 Dwarskracht Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

27 Vervormingen Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

28 Wanden Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

29 Snijrand Afmetingen op basis van: Ervaringen Grondsoort Belangrijk:
UNP 200 Hoek t.o.v. grond Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

30 Bepalen veilige zone Ten opzichte van: Strookfundering Paalfundering
Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies 30

31 Snijrand Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

32 Gedrag snijrand Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

33 Gedrag snijrand Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

34 Paalfundering Breedte snijrand = 200 mm
Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

35 Paalfundering Veilige zone: Horizontaal = 0,80 m Verticaal = 2,00 m
Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

36 Paalfundering Veilige zone: Horizontaal ≤ 1,60 m Verticaal = n.v.t.
Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

37 Strookfundering Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

38 Strookfundering Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

39 Strookfundering Veilige zone: Horizontaal = 0,80 m Verticaal = 3,00 m
Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

40 Toepasbaarheid beschrijven
Opstellen van een beslissingsmodel Vaststellen benodigde gegevens Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies 40

41 Benodigde gegevens Toestand belendende funderingen
Eigenschappen van de grond Risico per methode Kostenraming per methode Gewenste diepte parkeerkelder Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

42 Vaststellen risico’s Damwand methode 10% Diepwand methode 8%
Pneumatisch caisson methode 5% Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies 42

43 Kostenraming per methode
Materiaalgebruik Manuren Machines Installaties Overige kosten Risico’s Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

44 Bouwkosten Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

45 Kosten per parkeerplaats
Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

46 Beslissingsmodel Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

47 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

48 Conclusies Geschikt als parkeerkelder
Geschikt als fundering voor een woongebouw Verkleining veilige zone van 3,0 meter naar 0,8 meter Financieel concurrerend vanaf een diepte van 10 meter Vanaf een diepte van 20m is er ook technisch geen concurrentie meer Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

49 Aanbevelingen Veilige zone:
Meer onderzoek naar de invloedszone van de snijrand, bijvoorbeeld met Plaxis 3D of MPM Beslissingsmodel: Toetsen aan praktijk en aanvullen Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

50 Vragen? Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies


Download ppt "Afstudeerpresentatie: Serge Rodrigues Monteiro"

Verwante presentaties


Ads door Google