De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

8 april 2011 Afstudeerpresentatie: Serge Rodrigues Monteiro Haalbaarheidsstudie naar het gebruik van een pneumatisch caisson als parkeerkelder en fundering.

Verwante presentaties


Presentatie over: "8 april 2011 Afstudeerpresentatie: Serge Rodrigues Monteiro Haalbaarheidsstudie naar het gebruik van een pneumatisch caisson als parkeerkelder en fundering."— Transcript van de presentatie:

1 8 april 2011 Afstudeerpresentatie: Serge Rodrigues Monteiro Haalbaarheidsstudie naar het gebruik van een pneumatisch caisson als parkeerkelder en fundering voor een woongebouw Faculteit Civiele Techniek, zaal F Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

2 2 Inhoudsopgave 1.Inleiding 2.Pneumatisch caisson 3.Veilige zone 4.Beslissingsmodel 5.Conclusies Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

3 Parkeren Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies 3

4 Parkeren 4 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

5 Volautomatisch parkeren 5 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

6 Huidige technieken Damwand methode Diepwand methode Risico Slecht ruimtegebruik Beperkte mogelijkheden 6 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

7 Damwanden 7 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

8 Diepwanden 8 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

9 Risico’s 9 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

10 Nieuwe methode Beperkt risico’s Meer mogelijkheden Beter ruimtegebruik 10 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

11 Pneumatisch caisson 11 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

12 Hoe werkt het? 12 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

13 Eigenschappen Bouwen op maaiveld Constructie is een geheel Geen bouwput Tot nu toe nog nooit klein en dun gedaan Niets bekend over toepassing in binnenstedelijke omgeving Huidige veilige zone te ongunstig voor gebruik in binnenstad 13 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

14 Uitvoering 14 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

15 15 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

16 16 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

17 17 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

18 18 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

19 19 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

20 20 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

21 21 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

22 Ontwerp Parkeergemak Efficiënt ruimtegebruik Handberekeningen Eindig elementen programma: SCIA Engineer 22 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

23 Doorsnede 23 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

24 SCIA model 24 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

25 Momenten 25 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

26 Dwarskracht 26 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

27 Vervormingen 27 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

28 Wanden 28 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

29 Snijrand Afmetingen op basis van: Ervaringen Grondsoort Belangrijk: UNP 200 Hoek t.o.v. grond 29 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

30 Bepalen veilige zone Ten opzichte van: Strookfundering Paalfundering 30 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

31 Snijrand 31 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

32 Gedrag snijrand Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

33 Gedrag snijrand 33 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

34 Paalfundering Breedte snijrand = 200 mm 34 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

35 Paalfundering Veilige zone: Horizontaal = 0,80 m Verticaal = 2,00 m 35 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

36 Paalfundering Veilige zone: Horizontaal ≤ 1,60 m Verticaal = n.v.t. 36 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

37 Strookfundering 37 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

38 Strookfundering 38 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

39 Veilige zone: Horizontaal = 0,80 m Verticaal = 3,00 m Strookfundering 39 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

40 Toepasbaarheid beschrijven Opstellen van een beslissingsmodel Vaststellen benodigde gegevens 40 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

41 Benodigde gegevens Toestand belendende funderingen Eigenschappen van de grond Risico per methode Kostenraming per methode Gewenste diepte parkeerkelder 41 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

42 Vaststellen risico’s Damwand methode10% Diepwand methode 8% Pneumatisch caisson methode 5% 42 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

43 Kostenraming per methode Materiaalgebruik Manuren Machines Installaties Overige kosten Risico’s 43 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

44 Bouwkosten 44 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

45 Kosten per parkeerplaats 45 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

46 Beslissingsmodel 46 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

47 47 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

48 Conclusies Geschikt als parkeerkelder Geschikt als fundering voor een woongebouw Verkleining veilige zone van 3,0 meter naar 0,8 meter Financieel concurrerend vanaf een diepte van 10 meter Vanaf een diepte van 20m is er ook technisch geen concurrentie meer 48 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

49 Aanbevelingen Veilige zone: Meer onderzoek naar de invloedszone van de snijrand, bijvoorbeeld met Plaxis 3D of MPM Beslissingsmodel: Toetsen aan praktijk en aanvullen 49 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies

50 Vragen? 50 Inleiding – Pneumatisch caisson – Veilige zone – Beslissingsmodel - Conclusies


Download ppt "8 april 2011 Afstudeerpresentatie: Serge Rodrigues Monteiro Haalbaarheidsstudie naar het gebruik van een pneumatisch caisson als parkeerkelder en fundering."

Verwante presentaties


Ads door Google