De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoe krijg ik de business mee? 11 februari 2009 Paul Ruijgrok Partner ECM en het Nieuwe Werken KBenP.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoe krijg ik de business mee? 11 februari 2009 Paul Ruijgrok Partner ECM en het Nieuwe Werken KBenP."— Transcript van de presentatie:

1 Hoe krijg ik de business mee? 11 februari 2009 Paul Ruijgrok Partner ECM en het Nieuwe Werken KBenP – Informatie op orde

2 Hoe krijg je de business mee? -Welke business probleem wil je oplossen? -Wat is het werkelijke alternatief? -Hoe overtuig ik business en gebruiker? -Visualiseer de verandering 2

3 Een succesvolle business case Business issue Technologisch haalbaar Medewerkers issues 3

4 Business issues Waar focust de business op? -Efficiëntie -Winst -Omzet -Marktaandeel -Klanttevredenheid -Productleiderschap -Innovatie -Productiviteit -Snelheid -Concurrentiepositie -Concurrentie op de arbeidsmarkt -Milieu 4

5 Business Issues Efficiënt samenwerken -Onnodige interrupties kosten 28% van de werktijd (bron Basex, 2005) -Voor Millennials was het effect groter (bron University of Oxford) -Regie over je werkplek herpakken -Deel van mens-mens interactie vervangen door mens-machine interactie 5

6 Business Issues Productiviteit van de kenniswerker 6 kbenp-hetnieuwewerken.nl

7 Business Issues Het delen van kennis 7 kbenp-hetnieuwewerken.nl

8 Wat is het alternatief? Een oplossing die alles oplost….. -Is ongeloofwaardig -Heeft niet een echte eigenaar -Maakt ontwerpkeuzes lastig 8 Case: factuurcontrole logistieke organisatie

9 Wat is het alternatief? Kies het juiste alternatief -is het alternatief van videoconferencing: –niet meer in het vliegtuig stappen of –betere communicatie? -is het alternatief voor een PDA: –dat mensen niet altijd on-line zijn of –dat je niet de goede mensen aantrekt? -is het alternatief voor het bieden van een blog-applicatie: –dat mensen hun inzichten niet met elkaar delen of –dat ze dat op internet doen? -is het alternatief van een zoekmachine: –dat mensen meer tijd nodig hebben voor het zoeken of –dat ze niet alle informatie vinden of –zelfs niet meer op zoek gaan? 9

10 Overtuigingskracht Is uw verhaal voldoende overtuigend? -A mbitieus -M otiverend -O nderscheidend -R elevant -E cht 10

11 Overtuigingskracht Welk probleem wilt u oplossen? -Zichtbare probleem -Achterliggende probleem -Persoonlijke probleem 11 Case: archief van adviesbureau

12 Medewerkersissues What’s in it for me? -Werken voor een succesvolle organisatie -Work/life balance -Zelfontplooiing -Transparantie 12

13 Medewerkersissues Hoe krijg ik ze mee? -Wat doen ze buiten het werk al? -Projecteer dat op werksituatie -Start met web 2.0 black belts -Buddy-systeem 13

14 Visualisatie Hoe gaan mensen samenwerken nu en in de toekomst? -Beschrijving scenario -Kennis en vaardigheden -Rules of engagement -Technologie -Verwachte voordelen -Verwante scenario’s 14

15 Visualisatie Hoe gaan mensen samenwerken in de toekomst 15

16 Samenvatting -Welke business probleem wil je oplossen? -Wat is het werkelijke alternatief? -Hoe overtuig ik business en gebruiker? -Visualiseer de verandering 16

17 Mensen maken Hoe krijg ik de business mee?

18 het Nieuwe Werken Hoe krijg ik de business mee?


Download ppt "Hoe krijg ik de business mee? 11 februari 2009 Paul Ruijgrok Partner ECM en het Nieuwe Werken KBenP."

Verwante presentaties


Ads door Google