De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Media & Creativiteit 10.02.2012 / Pia Terstroet (wiki) vakgroep: Media en Creativiteit jaar 1VT (voltijd)

Verwante presentaties


Presentatie over: "Media & Creativiteit 10.02.2012 / Pia Terstroet (wiki) vakgroep: Media en Creativiteit jaar 1VT (voltijd)"— Transcript van de presentatie:

1 Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki) vakgroep: Media en Creativiteit jaar 1VT (voltijd) modulewijzer MedMec03 scrollen naar mijn docentenpagina daar onder mijn naam de slides van de lessen

2 Vandaag Toelichting module en werkwijze Planning toelichting Ervaringopdracht co-creatie Vooronderzoek wat houdt dat in? Wat hoort er in Dummy, beoordeling Nog ter herinnering Huiswerk voor de volgende keer Bronnen

3 Toelichting module Opdracht 1 co-creatie ervaringsopdracht individueel thuis, daarna in klas in teams Opdracht 2 vooronderzoek co-creatie individueel - 3 deelopdrachten team (4 personen) - presentatie co-creatie Opdracht 1 en 2 samen vormen je vooronderzoek Opdracht 3 Dummy individueel Opdracht 4 Workshop in teams

4 Planning Module Week 1 – Inleiding module en werkwijze, toelichting opdracht 2 Week 2 – Werken in de les aan opdracht 1 Week 3 - Presentaties en inleveren individueel vooronderzoek geprint DEADLINE V O O R J A A R S V A K A N T I E Week 4 – Staat op rooster is een verplicht hoorcollege over Idee en concept, kijk naar mail wanneer en waar het is, vergeet aanwezigheidsformulier niet te tekenen! Week 5 – Inleveren herkansingen Medmec02, geen reguliere les Week 6 – Geen les Week 7 – Geen les Week 8 – Geen les Week 9 of Week 10– 2-daagse workshop, opdracht wordt afgerond op die dagen, inleveren dummy op de 1 e dag. 100% aanwezigheid verplicht tijdens de 2-daagse workshop, te laat komen betekent: hele workshop in volgende module herkansen CMD 1D donderdag 12 en vrijdag 13 april PH01.03 en PH00.17 Pia CMD 1E donderdag 19 en vrijdag 20 april PH00.17 beide dagen Pia CMD 1F donderdag 12 en vrijdag 13 april PH02.02 en PH02.08 Jan v.d. Horst

5 Ervaringsopdracht co-creatie Maak van papier een vrijstaande constructie die zo ver mogelijk de ruimte in reikt en contact maakt met de constructie van ander team. Individueel: 10 verschillende bouwelementen, huiswerk voor les 2, eigen ideeen vastleggen tekenen of fotograferen (onderdeel vooronderzoek) Les 2 – team (4): wat zijn de beste oplossingen, welke gaan jullie kiezen, welke constructie? In de klas bouwen, maak foto’s van het resultaat (hoort bij vooronderzoek). Vastlegging individueel: eigen proces, groeps-proces, jouw conclusies (onderdeel van vooronderzoek) Zie voor randvoorwaarden Modulewijzer

6 Onderzoek 2.1 individueel a. Wat is co-creatie in de huidige beroepspraktijk van de media? b. Hoe werkt co-creatie, aan welke voorwaarden moet co-creatie voldoen om te slagen? c. Waarom is het zinnig co-creatie in te zetten, welke voordelen biedt het t.o.v. andere conventionele werkwijzen? Per punt 3 uiteenlopende voorbeelden uit 3 verschillende bronnen geven die bij uitstek de vraag illustreren. Dus 9 verschillende voorbeelden uit 9 verschillende bronnen

7 Dummy inhoud Losse ideeën,opmerkelijke vormgeving, alles wat in meest wijde zin met de vakken hier op school te maken heeft, marketing,nieuwe technologieën, trends, toekomstscenario’s, jouw recensie over Avatar, een mooi font, een gek gebouw, graffiti, nieuw speelgoed, artikelen in krant of tijdschrift, websites. Kortom: laat zien dat je ook buiten school bezig bent met je studie, alert bent op alles wat met die nieuwe studie te maken heeft. Maak ook zelf foto’s, verzamel dingen. Ook kan je jezelf per week een thema opgeven: ritmes, verrassende typografie, fotografie, ruimtelijke objecten Geen schetsen voor de opdrachten (andere dummy) dit wordt een zo breed mogelijk inspiratieboek voor jezelf Geen flyers, freecards, mooie auto’s vrouwen etc. dus geen voor de handliggende zaken.

8 Beoordeling dummy Kwantiteit – Ten minste 35 verschillende items Diversiteit – Laat zien dat je gretig om je heen kijkt, niet alleen nieuwe media of techniek ook marketing,vormgeving, fotografie, illustratie etc. ook zelf fotograferen en dingen scannen. Originaliteit – Kom met dingen die een ander niet in zijn dummy heeft, jouw kijk. Kwaliteit – inhoudelijk commentaar,getuigt van kritische blik.

9 Huiswerk les 2 -Beginnen met individueel vooronderzoek co-creatie inleveren les 3. Houd bij wat je bekeken hebt en wat je ermee kan voor je onderzoek. -Lees de modulewijzer -Bedenk 10 verschillende manieren om bouwelementen te maken van papier, individeel proces bijhouden, camera mee!

10 Om maar eens ergens te beginnen social media art, interactief stop motion animatie project de bezoekers kunnen ingrijpen in de film bureau achter Lays en Pickwick maar met nog veel meer voorbeelden

11 Bronnen voor onderzoek, alvast een beginnetje https://www.rijkswaterstaat.nl/rws/wnt/toolbox/Bijlage%20cocreatie% 20in%20verslag%20arena%20Informatiesamenleving%20-%20februari% pdf df (centrum voor Ontwikkeling van Creatief Denken)www.cocd.org

12 Vervolg bronnen

13 Vervolg bronnen _generated_ads/ enkele-notities/ models/movie_mental_model.pdf

14 Nog ter herinnering Lees de modulewijzer vaker dan 1 keer Kijk op de Wiki naar mijn slides niet die van een ander, anders raak je in de war. Vaar op je eigen kompas, heb je een les gemist kijk op de wikipagina en vraag meerdere collega´s om toelichting De modulewijzer is een algemeen stuk huiswerk en afspraken worden per les door mij gegeven en verder toegelicht


Download ppt "Media & Creativiteit 10.02.2012 / Pia Terstroet (wiki) vakgroep: Media en Creativiteit jaar 1VT (voltijd)"

Verwante presentaties


Ads door Google