De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Media en creativiteit medmed02-7 Privacy, reputation and control Elske Revelman de Vries

Verwante presentaties


Presentatie over: "Media en creativiteit medmed02-7 Privacy, reputation and control Elske Revelman de Vries"— Transcript van de presentatie:

1 Media en creativiteit medmed02-7 Privacy, reputation and control Elske Revelman de Vries

2 Les 1 Module doorlezen en doorspreken Kijken documentaire Doorspreken opdracht 1, “privacydagboek” Doorspreken opdracht 2, lezen

3 Kwartaal 3 Lente! Verdiepen / contextueel onderzoek – Onderscheid aanbrengen tussen bronnen Wie zegt wat met welk doel? – Binnen thema.. Big Brother of Little Sister Einddoel – Kennis over discours rond thema – Contextueel onderzoek Lees bladzijde 4 van de module wijzer. %20Privacy%2C%20Reputation%20and%20Control%20-%201112

4 Tinkerbell Haatmail naar aanleiding van een kunstwerk van Tinkerbell: tasje gemaakt van een kat.

5 Wat nou privacy? Welke vormen van onderzoek zie je? Literatuur onderzoek Proces analyse Gebruikmaking van secundaire data Gebruikmaking van primaire data Vragen stellen Observeren Interviews houden Narratief Case studie De praktijk Wat valt je op?

6 Huiswerk les 2 Opdracht 1 (kijk de documentaire ‘Wat nou privacy’ thuis af) Dagboek “ eigen zichtbaarheid” Zie template:

7 Huiswerk les 2 Opdracht 2 Lees de artikelen en bekijk de video’s. Schrijf op welk standpunt wordt ingenomen In de volgende les ga je op zoek naar bronnen die een ander standpunt innemen. Zie de modulewijzer.

8 Les 2 Opdracht: Trackinglogboek Opdracht: Andere standpunten artikelen zoeken

9 Noteer zoveel mogelijk soorten trackings, 1 op elke post-it.

10 Plak de post-its bij de juiste categorie: Eetgedrag Reisgedrag Studiegedrag Surfgedrag Interesses Overheid

11 Zie je verbanden? Is data minder gevoelig wanneer het losstaat van een persoon? Zoek voor jou het meest interessante voorbeeld op en vertel in de klas hoe het precies werkt, waar wat opgeslagen wordt, door wie, welk doel het dient, bedoeld en/of onbedoeld, enz.

12 Opdracht 2, les opdracht Ga op zoek naar bronnen die een ander standpunt innemen. Doe dit in groepen van 3 personen. Presenteer kort je uitkomsten aan het einde van de les.

13 Inleveren Opdracht 1: Trackinglogboek Opdracht 2: Standpunten artikelen

14 Huiswerk les 3 Lees het Wired artikel over Self-tracking. Kijk BBC’s “The Virtual Revolution – The Cost of Free” Maak opdracht 3, Toekomst perspectief

15 Opdracht woorden Kies een invalshoek: Communicatie User Centered Design Technologisch Startpunt: een van de uitspraken van een expert uit de docu Gebruik vervolgens het scenariomodel.


Download ppt "Media en creativiteit medmed02-7 Privacy, reputation and control Elske Revelman de Vries"

Verwante presentaties


Ads door Google