De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Nijmeegs Instituut voor Sociaal en Cultureel Onderzoek Kennis 2 Maken 30 september 2004.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Nijmeegs Instituut voor Sociaal en Cultureel Onderzoek Kennis 2 Maken 30 september 2004."— Transcript van de presentatie:

1 Nijmeegs Instituut voor Sociaal en Cultureel Onderzoek Kennis 2 Maken 30 september 2004

2 Programma: welkom! 13.35prof.dr. Ch. De Weert 14.00prof.dr. Peer Scheepers 14.20prof.dr. Frans Husken 14.35drs. Tamara Boelee 14.50vragen en pauze 15.15prof.dr. Hans Beentjes 15.30drs. Renee van Os 15.45vragen en pauze 16.15prof.dr. Wout Ultee 16.30drs. Stijn Ruiter 16.45vragen en afsluiting 17.00borrel

3 Participerende leerstoelgroepen Communicatiewetenschap Culturele Antropologie / Ontwikkelingsstudies Onderwijskunde Methoden van Onderzoek Sociologie

4 Mission statement Comparative questions: Social inequality Social cohesion Rationalization Comparisons: over time within societies between societies over time between societies

5 Social inequality, c omparative questions: differences in the access to and control of the resources that affect the chances people have in the course of their life, i.e., the impact of resources on socio-economic achievement, variation between and within countries is affected by structural differences and national policies

6 Social cohesion, c omparative questions: social participation in formal organizations and in informal social networks, including groups of self-identification, i.e., social participation and (pro and anti) social behavior, exclusionist attitudes and behavior regarding outgroups, representations of social reality in mediated communication, the production of mediated communication, and the reception and interpretation of representations

7 Rationalization, c omparative questions: systems of beliefs and meaning, ideologies and practices of members of different societal groups, i.e., secularization within society, comparing indigenous and non-indigenous denominations

8 Methodologische ondersteuning Ontwikkeling van designs en instrumentarium: waarnemingen/metingen bij groot- en kleinschalig veldonderzoek Verzameling en opbouw van complexe datasets: multi-actor, multi-moment, multi-level Geavanceerde analyses van complexe gegevens

9 Innovatief onderzoeksprogramma Hoogwaardig, theorie-toetsend empirisch onderzoek Longitudinale en/of cross-culturele vraagstellingen Multi-disciplinaire participatie Multi-methodische onderzoeksontwerpen Gericht op meerdere analyse-niveau’s >>>>> Criteria voor innovatieve onderzoeksprojecten periode : CvB innovatiegelden!!

10 Innovatieve research master Comparative research on societies Social inequality Social cohesion Rationalization Gecertificeerd door NVAO Studiebeurzen voor studenten vanaf Ontwikkeling van Ph.d. opleiding

11 NISCO als onderzoeksinstituut Onderzoeksschool Research master Ph.d. opleiding KNAW ERKENNING in 2007: coherence, significance, relevance, productivity and viability Oude schoenen / Nieuwe schoenen

12 NISCO - ONDERZOEKSSCHOOL: selectie criteria 1eerste auteur artikel internationaal 'peer reviewed' tijdschrift 6 2co-auteur artikel internationaal 'peer reviewed' tijdschrift4 3eerste auteur hoofdstuk internationaal 'peer reviewed' boek6 4co-auteur hoofdstuk internationaal 'peer reviewed' boek4 5eerste auteur artikel nationaal 'peer reviewed' tijdschrift of boek 4 6co-auteur artikel nationaal 'peer reviewed' tijdschrift of boek2 7. a.auteurschap internationaal 'peer reviewed' boek gelijk aan 3 resp.4 internationale artikelen18/24 7. b.redactie internationaal 'peer reviewed' boek gelijk aan 1 resp. 2 internationale artikelen6/12

13 NISCO: VERNIEUWINGEN Coherent en productief onderzoeksprogramma Research Master plus Ph.d. Opleiding Innovatieve junior (en senior) projecten: CvB innovatiemiddelen Actieve(re) werving externe fondsen: Open competities NWO Veni, Vidi en Vici


Download ppt "Nijmeegs Instituut voor Sociaal en Cultureel Onderzoek Kennis 2 Maken 30 september 2004."

Verwante presentaties


Ads door Google