De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan Moodboard Campagne Uitwerking concepten (5 media) Individueel (media diary/Picnic)

Verwante presentaties


Presentatie over: "Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan Moodboard Campagne Uitwerking concepten (5 media) Individueel (media diary/Picnic)"— Transcript van de presentatie:

1 Cross Media

2 Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan Moodboard Campagne Uitwerking concepten (5 media) Individueel (media diary/Picnic)

3 Terugblik Verschuiving Medialandschap Wat is Cross Media? Doelgroep, doelstelling,strategie Case DAG

4 3 trends medialandschap 1.Anytime, anyplace anywhere (onafh. van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten). 2.Toenemende interactiviteit 3.Grenzen tussen media vervagen

5 Vandaag Creatieve ontwikkeling

6 Cross Media theater, film, televisie, radio, print, internet, games, mobiele devices en live-events overkoepelende boodschapkruisbestuiving van verschillende media zoals theater, film, televisie, radio, print, internet, games, mobiele devices en live-events, waarbij de verschillende media informatie communiceren, die deel uitmaken van een overkoepelende boodschap.

7 Goed doel het kruisbestuivingselement – het mediumspecifiek naar elkaar verwijzen binnen een concept hier onderscheidt crossmedia zich van multimedia.

8 TV + Print (picnic) –Full colour advertentie in bladen (verdere uitwerking informatie) –TV Commercial (trekken van aandacht) –hartje verbindend element –Media versterken elkaar –PICNICPICNIC

9 TV + Radio –Visual transfer –Bij het horen van het geluid van de tv-commercial op de radio ziet de luisteraar de bijbehorende beelden (jingle, liedje, stem van bn’er) –TV (thuis bekeken) –Radio (onderweg naar het werk) –Radio commercialRadio commercial –tv commercialtv commercial

10 TV + Internet –TV (aandacht trekken voor het product) met verwijzing naar de homepage. –Internet (alle informatie over het product) wakker worden TMF

11 Creatief concept Moet passen in de belevingswereld van de consument en bij de identiteit van het merk

12 Creatief concept Op basis van strategie en propositie wordt een creatief concept ontwikkeld.

13 CM in de praktijk sms billboard

14 fotomarketing-actie. Foto’s in diverse steden in Nederland terug te vinden een speciale actiesite. speciale actiesite favoriete zomermoment toevoegen prijzen winnen. ecards van de foto te sturen naar vriendinnen stemmen krijgen en winnen. viral marketing-effect print, radio en banners

15 Oplossing problemen in de klas met mobieltjes. Mobigags is een unieke artistieke mogelijkheden van het mobieltje verkent en de deelnemers prikkelt tot creatief gebruik van hun gadget.

16 Pepsi heeft deze poster mét geluid verspreid in de metro van Toronto en Vancouver. Als je je oordopjes inplugged in het kleine gaatje, beschik je over volledig werkende audio functionaliteit

17 Callucci the game gamecommercial, een nieuwe manier om het publiek te bereiken. De eerste commercial waar de kijker in een game mee verder kan Battle of the sexes. Introductie nieuw verzekeringsproduct.

18 Creatief proces 1.Probleemherkenning. (het waarnemen van de situatie, marcom doelstelling) 2.Voorbereiding informatieverzameling, onderzoeken,experimenteren en nadenken. 3.Incubatie (probleem laten rusten) 4.Iluminatie (Eureka! Het creatief idee) 5.Uitwerking concept

19 Volgende week Presentatie moodboards Bespreking creatief concept

20 Vragen?


Download ppt "Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan Moodboard Campagne Uitwerking concepten (5 media) Individueel (media diary/Picnic)"

Verwante presentaties


Ads door Google