De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Merkenmanagement Een ‘dach-marke, het huis (nb Mercedes??) Def van Merk: naam, teken of symbool onderscheidend van concurrentie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Merkenmanagement Een ‘dach-marke, het huis (nb Mercedes??) Def van Merk: naam, teken of symbool onderscheidend van concurrentie."— Transcript van de presentatie:

1 Merkenmanagement Een ‘dach-marke, het huis (nb Mercedes??) Def van Merk: naam, teken of symbool onderscheidend van concurrentie

2 Merkenmanagement Het bepalen van de herkomst Functie van de afzender wordt belangrijker: geeft authenticiteit en geloofwaardigheid

3 Merkenmanagement waar·de (de ~ (v.), ~n, ~n/~s, ~n/~s) 1 betekenis die iets heeft als bezit of ruilobject 2 zedelijke, esthetische of persoonlijke betekenis van iets => belang, gewicht, gewichtigheid, importantie, zwaarte 3 [muz.] (van een noot) tijdsduur 4 getal, bedrag dat een meter aanwijst Bron:

4 Merkenmanagement Functies van merken: verminderen van waargenomen risico (Financieel, Fysiek, Technologisch, Psychologisch) Het leven makkelijker maken

5 Merkenmanagement Maar de maatschappij verandert dus geruststellen is niet genoeg > Materiële en immateriële bevrediging Dit laatste zorgt voor een emotionele band

6 Merkenmanagement Omschrijf jezelf door middel van 5 merken! Koppel 2 tot 3 woorden aan je merken; wat zeggen ze over de merken. Maak een schema met je naam in het midden en alle woorden op korte of langere afstand>> = mentaal merkbeeld

7 Merkenmanagement Wat is de missie van het merk Apple? Welke verandering (innovatie) biedt het? Welke waarden wil het delen met zijn klanten, meer dan basisfunctionaliteit


Download ppt "Merkenmanagement Een ‘dach-marke, het huis (nb Mercedes??) Def van Merk: naam, teken of symbool onderscheidend van concurrentie."

Verwante presentaties


Ads door Google