De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoofdfiguur campagne Ibrahima Dione 25 jaar woont in Nghémé. In de familie zijn ze met 15 personen (hijzelf, 2 broers, 10 zussen en zijn ouders) Hij werkt.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoofdfiguur campagne Ibrahima Dione 25 jaar woont in Nghémé. In de familie zijn ze met 15 personen (hijzelf, 2 broers, 10 zussen en zijn ouders) Hij werkt."— Transcript van de presentatie:

1

2 Hoofdfiguur campagne Ibrahima Dione 25 jaar woont in Nghémé. In de familie zijn ze met 15 personen (hijzelf, 2 broers, 10 zussen en zijn ouders) Hij werkt op een biologisch tuinbouwveld en krijgt via de Broederlijk Delen hulp. Toekomstplan: z’n veefokkerij uitbreiden en sparen om te kunnen trouwen en een huis te bouwen Hobby's: naar muziek luisteren (Youssou N’Dour is zijn favoriete zanger) en joggen.

3 Hoofdfiguren Lager onderwijs: jongere broer Mame Mor 11 jaar Heeft eigen tuinbouwveldje Gaat in de leer bij de Marabout van de wijk (koranschool) Houdt van voetbal en worstelen Kleuter en 1 ste leerjaar: jongere zus Codou 6 jaar Helpt in het huishouden Is een beetje ondeugend Houdt van hinkelen en spelen met een spiegel

4 Hoofdfiguren De familie van Ibrahima

5 In 2014 trekken we naar Senegal

6 Problemen in Senegal Broederlijk delen wil dit jaar de mensen uit Senegal helpen. In Senegal is het niet zo gemakkelijk om aan landbouw te doen omdat er zo weinig regen valt. Het regenseizoen duurt slechts 4 maanden. De rest van het jaar is het er kurkdroog en snikheet. De meeste mensen zijn erg arm en hebben geen geld om landbouwgrond en zaadjes te kopen. Veel jonge mensen trekken naar stad of buitenland om daar werk te zoeken en geld te verdienen. Ook Ibrahima werkte 5 jaar geleden in de stad. Hierdoor is er vaak niet voldoende voedsel het hele jaar door.

7 voorbeeld 1: land bezorgen Boeren samenbrengen om hen samen landbouwgronden te bezorgen en deze gronden leren te bewerken.

8 Voorbeeld 2: leren omgaan met de natuur De bevolking leren omgaan met de natuur. -Terug bomen planten in plaats van alle bomen om te hakken.

9 Voorbeeld 3: duurzame landbouw De boeren leren op een gezonde manier hun land te bewerken: minder gebruik van water, beter zaaigoed, betere technieken.

10 Voorbeeld 4: tuinbouw Door de verkoop van tomaten, uien, paprika’s en aubergines heeft de familie van Ibrahima het hele jaar door extra geld. Hij verdient nu zelfs meer dan toen hij in de stad werkte.

11 Plan(t) de toekomst En doe mee met de campagne!

12 Waarom een gieter ? Een gieter is een hulpmiddel. Een gieter doet niets zolang jij hem niet vult met water, de gieter vastneemt en de planten water geeft. De persoon, de gieter, het water, de aarde, de planten… zijn allemaal met elkaar verbonden. In de vastenperiode gaan wij de gieter gebruiken als een symbool. We vullen hem met muntjes waarmee we de campagne van Broederlijk Delen kunnen steunen. Maar de eigenlijke gieter is degene die sprenkelt, met andere woorden: wij! Wij zeggen: ‘Wij geloven in laten groeien’ ‘Wij geloven in zorgzaam zijn’ ‘Wij geloven in zuinig zijn’


Download ppt "Hoofdfiguur campagne Ibrahima Dione 25 jaar woont in Nghémé. In de familie zijn ze met 15 personen (hijzelf, 2 broers, 10 zussen en zijn ouders) Hij werkt."

Verwante presentaties


Ads door Google