De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Teleshopping via TV Doelgroep? Producten? Motivatie?

Verwante presentaties


Presentatie over: "Teleshopping via TV Doelgroep? Producten? Motivatie?"— Transcript van de presentatie:

1 Teleshopping via TV Doelgroep? Producten? Motivatie?
VTM -> kijkers -> 0.25% koopt Producten? Motivatie?

2 Via internet: shopping malls www.advalvas.be
shopping sites ...

3 E-commerce Wie is de doelgroep? Wat zijn de typische producten?
Wat is de motivatie om via internet aankopen te doen?

4 Toekomst Sterke groei VS: e-commerce vertegenwoordigt 15 % Belgie:
Dit jaar 0.16% van de consumentenmarkt Inkomste e-commerce stegen met 420% Komende jaren zullen uitgaven verdriedubbelen

5 Problemen met e-commerce
28% van de online aankopen mislukt Laattijdige levering Beschadiging Geen levering Onverwachte extra kosten Vertrouwen creëren is zeer belangrijk voor succesvolle ontwikkeling e-commerce

6 Elektronische kranten
Traditionele krantenuitgevers: bijna allemaal een website In het begin kopie van papier versie Nu complementair: biedt extra diensten Nieuw communicatiemiddel Nieuwe manier om interactiviteit op te wekken Aparte online redactie is nodig

7 Extra diensten Archief (zoekfaciliteiten) Animatie en geluid Forum
Nieuwsbrief Clubs, chatten Shoppen Kaartjes versturen Spelletjes…

8 E-zine/nieuwsbrief Nieuwsbrief
Info die g d wordt, met verwijzingen naar URLs waar men meer info kan vinden

9 Electronische kranten
Troeven: snelheid interactie Pushmogelijkheden Gratis? nadeel: geringe mobiliteit pc moeilijk om te laten betalen Geen/weinig reclame-inkomsten Meestal verlieslatend!!!

10 Webjournalistiek Lezen van scherm is moeilijk ->
Korte zinnen, directe nerveuze stijl Kennis van techniek Niet te veel herhalen wat ook al via beeld of geluid wordt verteld Updaten is heel belangrijk

11 Portaalsites Gigantisch grote websites Diensten Informatie
Shoppen SMS-jes verzenden Informatie Nieuws Horoscoop Doel: vertrekpagina bij het surfen

12 Portaalsites Inkomsten uit reclame E-commerce Partnerships
Doorspelen van persoonlijke informatie aan andere firma’s

13 Portaalsites Grote strijd aan de gang om de klant www.advalvas.be
Evoluties Vortals Microportals

14 Internetbedrijven in moeilijkheden??!
Online reclamemarkt groeit amper In tegendeel, veel internetbedrijven maken reclame voor hun zaak via traditionele media Inkomsten e-commerce vallen tegen Iedereen heeft zwaar geïnvesteerd om niet achter te blijven op concurrenten

15 Internetbedrijven in moeilijkheden??!
Veel bedrijven bezuinigen of stoppen ermee Ontstaan van Ghostsites, vb: Wil dit zeggen dat internetgroei echt stopt? Nee wel rechtzetting van een overgehypte toestand!


Download ppt "Teleshopping via TV Doelgroep? Producten? Motivatie?"

Verwante presentaties


Ads door Google