De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Faculteit Sociale Wetenschappen Bachelor in de Communicatiewetenschappen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Faculteit Sociale Wetenschappen Bachelor in de Communicatiewetenschappen."— Transcript van de presentatie:

1 Faculteit Sociale Wetenschappen Bachelor in de Communicatiewetenschappen

2 Overzicht Programma 2de Bachelor Programma 3de Bachelor Programma Master

3 2de Bachelor Communicatiewetenschappen Alle communicatiewetenschappers volgen dezelfde vakken De vakken maken nu deel uit van communicatiewetenschappelijk vakgebied

4 2de Bachelor Communicatiewetenschappen: VAKKEN -Medialandschap -Populaire cultuur: industrie -ICT: technologie en toepassingen -Mediasociologie -Analyse van mediateksten -Mediarecht -Persuasieve communicatie -Methoden en technieken van communicatieonderzoek -Online zoekstrategieën -Academisch Engels -Academisch Frans

5 3de Bachelor Communicatiewetenschappen Vier gemeenschappelijke vakken Keuze uit één van de drie specialisatierichtingen: –MEDIACULTUUR: 2 opties: –Media en multiculturaliteit –Filmtheorie en -analyse –COMMUNICATIEMANAGEMENT: –Reclame en persuasieve communicatie –MEDIA-EFFECTEN: –Gebruik en effecten van de media Aantal specifieke vakken v/d keuzerichting

6 3de Bachelor Communicatiewetenschappen Programma aanvullen met keuzevakken uit communicatiewetenschappen of politieke & sociale wetenschappen of andere faculteiten Mogelijkheid tot stage en extra taalvakken –Hoor- en werkcollege videoproductie –Stage communicatiewetenschappen

7 MASTERopleidingen na bachelor in de communicatiewetenschappen -4 MAJORS of specialisatierichtingen: 1. MEDIACULTUUR 2. ICT-MANAGEMENT 3. COMMUNICATIEMANAGEMENT 4. MEDIA-EFFECTEN

8 1. MEDIACULTUUR -Studie van film, televisie, computergames als complexe sociaal-culturele fenomenen -Vorm- en inhoudskenmerken van diverse media bestuderen - Hoe gaan bepaalde publieksgroepen met media om en welke invloed hebben media op hen

9 2. ICT-MANAGEMENT - Verband leggen tussen media en technologie - Aandacht voor technologische, praktijkgerichte taken (website bouwen, videoproductie, human-computer interaction) - Bestuderen van de ‘cybercultuur’, ook de juridische aspecten

10 3. COMMUNICATIEMANAGEMENT - Bestuderen van de effecten van reclame - Zicht krijgen op hoe bedrijven, non-profit organisaties en overheden communiceren met de verschillende doelgroepen - Studie van verschillende marketingstrategieën en strategieën voor efficiënte communicatie

11 4. MEDIA-EFFECTEN - Kijken naar de relatie tussen mediagebruik en percepties, opvattingen en gedrag van mensen - Vooral aandacht voor verband tussen gebruik van massamedia enerzijds en geweld, gezondheid, school en familie en digitale kloof anderzijds

12 MASTERopleidingen na bachelor in de communicatiewetenschappen -Meesterproef -Keuzevakken

13 MASTERopleidingen na bachelor in de communicatiewetenschappen -Master in de bedrijfscommunicatie: –Veel aandacht voor talen en taalgebruik –Inzicht in structuur van organisaties en effectief communiceren (bedrijfscommunicatie)


Download ppt "Faculteit Sociale Wetenschappen Bachelor in de Communicatiewetenschappen."

Verwante presentaties


Ads door Google