De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Door: Inge Boonstra, Dieuwke Riddersma en Linde Prins.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Door: Inge Boonstra, Dieuwke Riddersma en Linde Prins."— Transcript van de presentatie:

1 Door: Inge Boonstra, Dieuwke Riddersma en Linde Prins.
Het taalportfolio Door: Inge Boonstra, Dieuwke Riddersma en Linde Prins.

2 Wat is het taalportfolio?
Verslag van leerlingen over hun eigen vooruitgang op het gebied van vaardigheden Docent bekijkt met leerling de resultatenlijst Vragen over werkhouding, vaardigheden Kennis ERK belangrijk voor beide partijen Kortom docent krijgt goed beeld va de leerling

3 Het verslag Leerling levert bewijsstukken (bewijsstukken die bewijzen wat je sterke punten zijn) Leerling vult vragenlijst in Leerlingen krijgen richtlijnen(ERK) voor het vormen van het taalportfolio Voorlopig niveau volgens ERK

4 Hoe ziet het Taalportfolio eruit?
Het is van de leerling zelf Digitaal Openstellen aan docent voor feedback 3 verplichte onderdelen met de daarbijbehorende kopjes Docent kan opdrachten geven, ook samenwerkingsopdrachten!

5 De 3 verplichte onderdelen:
Het talenpaspoort: ‘Taal leren’ Taalbiografie: ‘contacten 1 en 2’ ‘Interculturele ervaringen’ ‘Planning’ Dossier

6 De pluspunten Zelfvertrouwen leerling Motivatie Zelfreflectie
Leren leren Nadruk op functioneel taalgebruik Eigen verantwoordelijkheid Differentatie

7 De minpunten Behoorlijke werklast voor leerling als docent
Veel voorbereiding Niet geschikt voor alle leerlingen Niet veel samenwerkingsmogelijkheden

8 Bronnen: Eigen kennis Boek ‘Moderne vreemde talen in de onderbouw’ – Francis Staatsen


Download ppt "Door: Inge Boonstra, Dieuwke Riddersma en Linde Prins."

Verwante presentaties


Ads door Google