De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Vestigingsfactoren of De reden(en) waarom een bedrijf zich op een plaats wil vestigen (lokaliseren) Lokalisatiefactoren: Delokaliseren betekent zich elders.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Vestigingsfactoren of De reden(en) waarom een bedrijf zich op een plaats wil vestigen (lokaliseren) Lokalisatiefactoren: Delokaliseren betekent zich elders."— Transcript van de presentatie:

1 Vestigingsfactoren of De reden(en) waarom een bedrijf zich op een plaats wil vestigen (lokaliseren) Lokalisatiefactoren: Delokaliseren betekent zich elders vestigen

2 Lokalisatiefactoren: Arbeidskrachten : loonkost, opleidingsniveau, grote agglomeraties Grondstoffen : vb. cementfabriek, fruitsapproducent Energiebronnen : vb. chemische nijverheid haven Antwerpen Verkeerswegen : vb. staalbedrijf Arcelor Mittal Gent Afzetmarkt : vb. Coca Cola-bottelarij Planmatig aangelegde ruimte : bedrijventerreinen

3 Arcelor Mittal Gent Kalksteen IJzererts Cokes Staalrol Staalplaat Halffabrikaten Basisindustrie: maakt van grondstoffen en energiebronnen halfafgewerkte producten

4 Baltimore Aircoil Corporation StaalrolElektriciteitKoelsystemen Eindproducten Verwerkingsindustrie: maakt van halffabrikaten en energiebronnen eindproducten


Download ppt "Vestigingsfactoren of De reden(en) waarom een bedrijf zich op een plaats wil vestigen (lokaliseren) Lokalisatiefactoren: Delokaliseren betekent zich elders."

Verwante presentaties


Ads door Google