De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

CREATIVE MARKETING jaar 2, 14 januari 2010 Experience: Prijs en Story Saskia Best.

Verwante presentaties


Presentatie over: "CREATIVE MARKETING jaar 2, 14 januari 2010 Experience: Prijs en Story Saskia Best."— Transcript van de presentatie:

1 CREATIVE MARKETING jaar 2, 14 januari 2010 Experience: Prijs en Story Saskia Best

2 Producten zijn tastbaar Diensten zijn ontastbaar Experiences zijn memorabel

3 Kaospilots (nu Knowmads) http://www.youtube.com/watch?v=3u86mYQWcgQ

4 Create the unexpected Chip Conley: joie de vivre hotels http://www.youtube.com/watch?v=fSK6tlZ4_LI

5 Maar dan is het wel “pay time” Nachtclub ? Casino? Zwembad?

6 Storytelling Storytelling is niet alleen voor kinderen of voor bij het kampvuur

7 Tribal stories Tribal stories Apache Indian Story Teller, Curtis, 1903

8 Storytelling Mensen zoeken vertrouwen, geen feiten, feiten geven alleen maar meer onrust. Dus vertel verhalen, net zoals dat gebeurde op de vroegere muurschilderingen of zoals de koopman op de markt doet. Focus dus niet op een product feature, focus op de story

9 Storytelling Echte consumenteninzichten http://www.youtube.com/watch?v=l0IFBr1moiE&feature=PlayList&p=7CEFB4678D811E41&playnext=1&playnext_from=PL&index=4 Ben anders - Sloggi Geloofwaardig -RVS Thrilling? www.gettheglass.comwww.gettheglass.com Betrekken NikeID

10 Storytelling

11 How to tell a great story Een goed verhaal: is waar (niet zozeer feitelijk, maar consistent en authentiek) belooft iets (remarkable) wordt vertrouwd (vertrouwen komt te voet, gaat te paard) is subtiel (kunst van het weglaten) gaan snel (eerste indruk belangrijk) kunnen elke vorm hebben (als men maar wil luisteren) appelleren niet aan logica maar aan gevoel zijn niet voor iedereen (maar met name gericht op sneezers) ….en vooral... Seth Godin http://sethgodin.typepad.com/seths_blog/2006/04/ode_how_to_tell.html

12 Seth Godin, http://www.odemagazine.com/article.php?aID=4270&m=3 Most of all, great stories agree with our world view. The best stories don’t teach people anything new. Instead, the best stories agree with what the audience already believes and makes the members of the audience feel smart and secure when reminded how right they were in the first place.

13 Behalve storytelling is co-creatie belangrijk Selector Zo heeft bijvoorbeeld de ANWB haar leden betrokken bij het kiezen van een logo Personaliser Zoals destijds de postbankpas Inspirator Denk hier aan iets als pimp my pudding van Mona. Mensen konden hun eigen desserts ontwikkelen, elke maand werd het beste idee in productie genomen.

14 Participant Bij BMW connected drive werden consumenten betrokken bij de ontwikkeling van online services en driver assistance systems.Consument en producent werken samen op basis van gelijkwaardigheid. Creator Het bekende voorbeeld hier is Lego Factory Mensen kunnen hun eigen producten ontwikkelen en de verpakking thuis krijgen.

15 EN.... Joseph Pine http://www.ted.com/index.php/talks/joseph_pine_on_wha t_consumers_want.html http://www.ted.com/index.php/talks/joseph_pine_on_wha t_consumers_want.html

16 Prijs/Businesscase Let op, ga niet alles tot achter de komma doorrekenen Probeer een “acherkant van de sigarendoos berekening te maken Maak aannemelijk waarom het interessant is jouw concept commercieel te introduceren

17 Prijs/Businesscase In het laatste kwartaal leer je uitgebreid over businessmodellen voor nu moet je wel een mini mini businesscase kunnen maken 1.Wat is het concept? 2.Waarom is het concept aantrekkelijk, uniek en onderscheidend? 3.Wat is de doelgroep? 4.Wat is de positionering? 5.Wat levert het op 1 -3 jaar na introductie (aantal klanten, omzet, winst)? 6.Wat kost het?

18 Vragen ?


Download ppt "CREATIVE MARKETING jaar 2, 14 januari 2010 Experience: Prijs en Story Saskia Best."

Verwante presentaties


Ads door Google