De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Wiskunde D op de UvT Herbert Hamers. - niet elke school biedt wiskunde D aan - niet elke leerling kiest wiskunde D (keuzevak) - leerling met wiskunde.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Wiskunde D op de UvT Herbert Hamers. - niet elke school biedt wiskunde D aan - niet elke leerling kiest wiskunde D (keuzevak) - leerling met wiskunde."— Transcript van de presentatie:

1 Wiskunde D op de UvT Herbert Hamers

2 - niet elke school biedt wiskunde D aan - niet elke leerling kiest wiskunde D (keuzevak) - leerling met wiskunde B1,2 heeft 760 slu leerling met wiskunde B heeft 600 slu Ontstaan van Wiskunde D op UvT Wiskunde D - biedt mogelijkheden tot directe samenwerking met VWO scholen

3 Project Wiskunde D op de UvT Hoofddoelstelling project: Meer bovenbouwleerlingen in het VWO in Tilburg, Goirle, Den Bosch kennis laten maken met en interesseren voor een ß-gerelateerde universitaire opleiding. - leerlingen stimuleren om te kiezen voor het nieuwe vak Wiskunde D; - leerlingen nieuwsgierig maken naar wiskunde; - het verkrijgen van intensieve samenwerking tussen VWO en WO wiskundedocenten; - het laten ontstaan van een intensief samenwerkingsverband tussen de UvT en (voorlopig) 7 VWO scholen (in Tilburg, Goirle en Den Bosch). Subdoelen project:

4 Wiskunde D op de UvT

5 Aktiviteiten 1.Ontwikkeling onderwijsmateriaal keuzeonderwerpen Keuzeonderwerp 1: Speltheorie (UvT) Keuzeonderwerp 2: Financiële wiskunde (UvT) Keuzeonderwerp 3: Complexe getallen (TUE) Keuzeonderwerp 4: Beslissen (TUE) Activiteiten project

6

7 2. Gastlessen 3/4 VWO De UvT docent naar de VWO school Gastles met thema: Wiskunde D is leuk Activiteiten project

8 Het nim-spel We gaan een spel spelen. 2 spelers: speler 1 en speler 2 Spel: er is een stapel met 25 legoblokjes. Beide spelers moeten om beurten een aantal blokjes (minstens 1 hoogstens 3) van de stapel pakken. Winnaar is diegene die het laatste blokje pakt. Speler 1 begint

9 Varianten Degene die het laatste blokje pakt, verliest. Een speler moet per beurt minstens evenveel blokjes nemen als zijn tegenspeler de vorige beurt heeft genomen. Er zijn meerdere stapels blokjes. Per beurt mag een speler slechts van 1 stapel blokjes nemen. De blokjes liggen in een cirkel. Per beurt mag een speler een aantal blokjes pakken die in de beginopstelling direct naast elkaar liggen (er mag dus geen “gat” tussen zitten).

10 3. Scholing docenten Onderwerpen gepland voor : Speltheorie: samenwerken en verdelen Financiële wiskunde: winst en risico bij beleggen Activiteiten project

11 4. Lessen op de UvT voor leerlingen Keuze voor scholen: hele programma (= 10 modules) kiezen van 2 keuze onderwerpen (= 2 modules) 1 module staat voor 8 weken x 3uur les Activiteiten project

12 1. Website Communicatie

13 2. Digitale leeromgeving Blackboard learning system

14 Project wordt gefinancierd door: College van Bestuur UvT Management team FEB Sprint - Beta platform Financiering project Periode: Bedrag: Euro

15 Project team: Elleke Janssen(docent) Marieke Quant (docent) Yvonne de Vries(onderwijskundige) Herbert Hamers(projectleider) Contact:


Download ppt "Wiskunde D op de UvT Herbert Hamers. - niet elke school biedt wiskunde D aan - niet elke leerling kiest wiskunde D (keuzevak) - leerling met wiskunde."

Verwante presentaties


Ads door Google