De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoe zorg ik dat niemand meer “zonder” wil! Zeven belangrijke overwegingen voor een succesvolle implementatie van Unified Communications Dimension Data.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoe zorg ik dat niemand meer “zonder” wil! Zeven belangrijke overwegingen voor een succesvolle implementatie van Unified Communications Dimension Data."— Transcript van de presentatie:

1 Hoe zorg ik dat niemand meer “zonder” wil! Zeven belangrijke overwegingen voor een succesvolle implementatie van Unified Communications Dimension Data Jan van der Kamp – Business Development Manager Arnold Berendse – pré sales consultant Anesh Amauthar – Group Delivery manager René Kool – project manager E-mail: jan.vanderkamp@eu.didata.comjan.vanderkamp@eu.didata.com

2 Agenda -Dimension Data -Zeven stappen plan -Bloemen voor de IT-afdeling -Conclusie -Vragen 2

3 Dimension Data -Opgericht in 1983 in Zuid-Afrika -Omzet (2008) US$ 4.5 miljard -Actief in 47 landen -System integrator met kennis van oplossingen op het gebied van netwerken, management, telefonie, security en Microsoft. -11.000 medewerkers wereldwijd -Wereldwijd Microsoft “GTM partner” voor Microsoft UC 3

4 Het Zeven belangrijke overwegingen voor een succesvolle implementatie van een Unified Communications omgeving 1.Cultuur organisatie en verander Management 2.Omgevings variabelen 3.Architectuur 4.Security 5.Support 6.Enterprise Integratie 7.Project Management

5 samenwerken 1.Cultuur en verander management -Flexibiliteit organisatie –Voordat begonnen wordt aan een unified communications project, moet de bedrijfscultuur open staan voor veranderingen -Geïntegreerde IT –Geen silo’s: IT management voor voice, data, security, en de desktop moet samen werken Succes factoren -Werknemers –Kies voor invloedrijke werknemers die het meeste voordeel halen uit een UC oplossing en laat deze samen werken met het delivery team -Proces –Een goed gedefinieerd verander management proces is nodig voor implementatie van een UC oplossing

6 op afstand 2.Omgevingsvariabelen (voorbereiding) -Directory –Eén directory moet worden geselecteerd om alle contact details bij te houden -PBX –De PBX moet wellicht worden geconfigureerd voor een nieuw nummer schema -Desktops –Desktops moeten klaar zijn voor nieuwe applicaties -Identities –Eén unieke gebruikers ID voor e-mail, IM, en telefoon is noodzakelijk voor een correcte interactie tussen de verschillende systemen Succesfactor(en) Het plannen van een geschikte en flexibele identiteit is belangrijk

7 Zeven belangrijke overwegingen voor UC 3. Architectuur -Architectuur –Beslissing over de onderliggende architectuur; gedistribueerd of gecentraliseerd -Belangrijke overwegingen Support: Kunnen de applicaties worden ondersteund? Security: Heeft u voldoende security compliance policies geïmplementeerd? Bandbreedte: Voldoet het IP netwerk aan de eisen die aan een UC omgeving worden gesteld? Succes Factor(en) Weet welk pad de communicatie op het netwerk volgt en onderzoek het netwerk op zwakke plekken

8 Zeven belangrijke overwegingen voor UC 4.Security -Archivering –Wanneer IM sessions worden bewaard in een database, moeten deze worden beveiligd zijn en voorbereid zijn op groei? -Federatie –Federatie van IM systemen vereist een zorgvuldige planning – certificaten, server namen and internet en OMS entries -Policies –De Implementatie bepaald welke features beschikbaar zijn voor de verschillende gebruikers -System Security –Aandacht voor voorheen geïsoleerde systemen die nu deel uitmaken van de omgeving Succes Factor(en) Maak gebruik van reeds aanwezige security features in het netwerk zelf of de specifieke UC componenten 8

9 Zeven belangrijke overwegingen voor UC 5.Support -Staff Support –Bij een succesvolle implementatie van een UC omgeving moet zowel de business als de infrastructuur, ondersteund kunnen worden –Is er voldoende kennis in huis om een geïntegreerde omgeving te ondersteunen? Succes factor(en) Reduceer het risico van downtime en mogelijk verlies van omzet door te onderzoeken of outsourcen van het onderhoud en het monitoren van de infrastructuur een mogelijkheid is 9

10 Zeven belangrijke overwegingen voor UC 6.Enterprise Integratie -Applicaties –Gebruikers kunnen telefoongesprekken initiëren en beschikbaarheid status zien vanuit de business applicaties (Sap, Siebel, Dynamics etc) -Conferencing –Gebruikers kunnen naadloos een telefoongesprek uitbreiden naar een conference of video vergadering en desktop applicaties delen met elkaar Succes factor(en) Gebruikers raken gewend aan functionaliteit, diepere integratie met business applicaties is een mogelijkheid om meer waarde uit UC te halen! 10

11 Zeven belangrijke overwegingen voor UC 7.Project management -Gebruikers ervaring en tevredenheid –Worden verbeterd doormiddel van een goede project methodologie en ervaring in het implementeren van kleine en grote projecten -Verbeterd beheer –Doormiddel van standaardisatie en tools -Beperking van Risico voor downtime –Kan worden gereduceerd door de beschikbaarheid van documentatie -Verander management en training –Vereenvoudigd door de beschikbaarheid van project documentatie. Succesfactor(en) Een gestructureerde project methodologie welke bestaat uit processen, een methodologie en templates is belangrijk voor het succes van een project 11

12 Conclusie UC is een revolutie in de wereld van de corporate communicatie I Bij een succesvolle implementatie B elangrijk om invloedrijke gebruikers te betrekken, Een goede planning kiezen voor een goede en veilige architectuur die kan worden ondersteund Kies een integrator met kennis en ervaring Om verschillende technologieën met elkaar te integreren Die support kan verlenen Die project discipline heeft

13 Het Een succesvol project! Bloemen voor de IT afdeling !

14 Klantcase Klant Actief in de dienstverlening, 1400 medewerkers, kenniswerkers, veel mobiele werkers en thuisgebruikers Klantwens 1.Flexibeler te kunnen werken onafhankelijk van tijd en plaats 2.Een betrouwbaar, schaalbaar en toekomstgericht communicatie platform koos na een marktoriëntatie en RFP procedure, voor de aanbieding van Dimension Data Geboden oplossing 1.Integratie IP-telefonie met Microsoft Office Communications Server 2007 en Microsoft Exchange 2007 en smartphones voor vastmobiel-integratie. 2.Vast Mobiel Integratie- Toepassing één nummer principe door integratie van smartphones met Nortel IP telefonie oplossing 3.Focus tijdens project op gebruikers 14

15 Dimension Data projectaanpak 1.Een projectmanagementfilosofie 1.Leg de klemtoon op een aanpak die gebaseerd is op samenwerking en gericht is op de tevredenheid van de klant 2.PRIMER 1.Zorg dat je een projectmanagementmethodologie hebt die dient om het project door alle fasen van zijn levensduur heen te loodsen, 3.Een omvattend projectmanagementplan 1.Om het beheer, de monitoring, controle en evaluatie van de uitvoering van het project te vergemakkelijken, 4.De geschikte mensen 1.bekwaamheden en vaardigheden om de deliverables te implementeren en te ondersteunen.

16 Nieuwe Werken Waarom bloemen? 95% van de gebruikers is tevreden en gaf in een enquête aan de nieuwe functionaliteit niet meer kwijt te willen.

17 Mensen maken -Samen

18 het Nieuwe Werken


Download ppt "Hoe zorg ik dat niemand meer “zonder” wil! Zeven belangrijke overwegingen voor een succesvolle implementatie van Unified Communications Dimension Data."

Verwante presentaties


Ads door Google