De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Consumptie door de naoorlogse generatie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Consumptie door de naoorlogse generatie."— Transcript van de presentatie:

1 Consumptie door de naoorlogse generatie.
Nederland Veranderd! Consumptie door de naoorlogse generatie.

2 Consumptiemaatschappij
Naoorlogse Generatie Groeiende welvaart Consumptiemaatschappij

3 Op beide afbeeldingen zijn leden van de Nederlandse samenleving te zien die door de vergroting van de welvaart nu in staat zijn zich luxe goederen te veroorloven als Caravans, Auto’s, Tv’s en IJskasten

4 nozems: brommer als vrijheidsymbool
James Dean Icoon uit de jaren 50 nozems: brommer als vrijheidsymbool Iconen uit de jaren 60 Bus Ik, Jan Cremer Protest: Dolle Mina’s

5 Neerlands eigen versie van Woodstock met wereldberoemde bands als Pink Floyd en Jefferson Airplane

6 1 september 1956; Rock around the clock
Nozems

7 1966; Huwelijk Beatrix en Claus Provo’s

8 Hippie’s

9 Eigen mening: Herinneren Verzorgingsstaat Vrijheid van meningsuiting
Recht op protest Inspraak Seksuele revolutie


Download ppt "Consumptie door de naoorlogse generatie."

Verwante presentaties


Ads door Google