De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Nederland Veranderd! Consumptie door de naoorlogse generatie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Nederland Veranderd! Consumptie door de naoorlogse generatie."— Transcript van de presentatie:

1 Nederland Veranderd! Consumptie door de naoorlogse generatie.

2 Naoorlogse Generatie Groeiende welvaart Consumptiemaatschappij

3 Op beide afbeeldingen zijn leden van de Nederlandse samenleving te zien die door de vergroting van de welvaart nu in staat zijn zich luxe goederen te veroorloven als Caravans, Auto’s, Tv’s en IJskasten

4 Protest: Dolle Mina’s Iconen uit de jaren 60 James Dean Icoon uit de jaren 50 nozems: brommer als vrijheidsymbool Ik, Jan Cremer Bus

5 Neerlands eigen versie van Woodstock met wereldberoemde bands als Pink Floyd en Jefferson Airplane

6 1 september 1956; Rock around the clock Nozems

7 Provo’s 1966; Huwelijk Beatrix en Claus

8 Hippie’s

9 Eigen mening: Herinneren Verzorgingsstaat Vrijheid van meningsuiting Recht op protest Inspraak Seksuele revolutie


Download ppt "Nederland Veranderd! Consumptie door de naoorlogse generatie."

Verwante presentaties


Ads door Google