De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Adviesrapport Facilitair Bedrijf Service Centrum Drechtsteden “Een zorg minder”

Verwante presentaties


Presentatie over: "Adviesrapport Facilitair Bedrijf Service Centrum Drechtsteden “Een zorg minder”"— Transcript van de presentatie:

1 Adviesrapport Facilitair Bedrijf Service Centrum Drechtsteden “Een zorg minder”

2 Inhoud: 1. Voorstellen leden van het atelier 2. Werkwijze van het atelier 3. Adviesrapport: - Missie/visie - Productenlijst - Organisatie - Serviceplein 4. Nader uit te werken 5. Vragen?

3 Leden atelier Facilitaire Zaken NaamNamens gemeente Laurens MourikSliedrecht (voorzitter) Louis van HasselSliedrecht Arie KoppelaarSliedrecht Erik LamPapendrecht Paul van KeulenHendrik-Ido-Ambacht Adri van GoolZHZ Hans PlaisierZwijndrecht Jolanda van der BaschZwijndrecht (notulen) Marielle SliekerDordrecht Tinlelot TjebbesDordrecht

4 Beleidsgroep Kaderstelling Projectgroep inrichting Vliegende brigade Atelier X Atelier Y Atelier Facilitaire Zaken Regiegroep Projectleiding NDD+ Drechtstedenbestuur PFO M Gemeenten BOR

5 Kernwaarden(SCD): -we zijn een betrouwbare leverancier/ partner voor alle regionale afnemers -we binden ons aan vooraf afgesproken, meetbare kwaliteitsnormen -ons inlevingsvermogen is gericht op de wensen en behoeften van onze klanten -we komen onze afspraken na -we zijn als organisatie goed herkenbaar en bereikbaar -we zijn klantgericht, servicegericht en ondernemend -we zorgen voor transparantie -we zorgen voor een adequate procesgang -we staan open voor een goede samenwerking

6 Visie: Het facilitair bedrijf van het SCD wil een betrouwbare, transparante, flexibele en deskundige partner zijn voor de Regio Zuid Holland Zuid en de aangesloten regiogemeenten.

7 Missie: Het facilitair bedrijf van het SCD faciliteert het primaire proces en maakt de werkomgeving als leefomgeving aangenaam.

8 Producten en diensten

9 Huisvesting Onderhoud huisvesting eigenaarsdeel (planmatig en niet-planmatig) * Installatieonderhoud * Bouwkundig onderhoud * Onderhoud vaste voorzieningen * Calamiteiten * overig Onderhoud huisvesting huurdersdeel (planmatig en niet-planmatig) * Installatieonderhoud * Bouwkundig onderhoud * Onderhoud vaste voorzieningen * Calamiteiten * Overige zaken (vlaggen kantoorpanden bij feestdagen)

10 Huisvesting (2) Onderhoud omgeving huisvesting (planmatig en niet-planmatig) * Terreinonderhoud Beheer (=muteren) huisvesting * (Her)indeling ruimten * Beëindiging ruimten Energie en water * Contractbeheer energie en water * Verbuik energie en water (centrale facturatie)

11 Diensten en middelen (1) Consumptieve diensten * Bedrijfsrestaurant * Werkplekservice (werkplek en vergader) * Catering bij evenementen * Warme drankenvoorziening * Overige dranken- en versnaperingenvoorziening Risicobeheersing (let op: invulling ondersteuning rampenbestrijding bij verschillende gemeenten afwijkend ingevuld) * Bewaking en beveiliging * Preventie en bestrijding calamiteiten (BHV) * Receptie incl. bemensing (doorverwijzen burgers, ontvangst bezoekers)

12 Diensten en middelen (2) Schoonmaak en reststoffen * Binnenzijde object * Glasbewassing * Reststoffenverzameling, afvoer en verwerking (ook papier) * Gordijnen / vitrages / luxaflex / zonwering wassen In- en externe verhuizingen * Advies en ondersteuning * Coördinatie en verzorging verhuizingen Repro, post en logistiek * Documentverwerking (postverzorging en logistiek) * Documentcreatie (DTP) * Documentreproductie (repro) * Logistiek (interne en externe distibutie) Verstrekken van in- en externe (vergader)ruimte en werkplekken * Klassieke werkplek * Flexwerkplek * Desk sharing werkplek * In - en externe maatwerkplek (directie etc) * In- en externe vergaderwerkplek

13 Diensten en middelen (3) Verstrekken van benodigdheden en hulpmiddelen * Bemensing telefooncentrale * Bewegwijzering * Bewonerservice (ServicePlein) voor o.a. sleuteluitgifte * kantoorartikelen * Dienstfietsen * Groenvoorziening * Kunstvoorziening * Werkplekonderzoek (arbo) * Abonnementen Ondersteuning bij huwelijken

14 Facilitair Management Facilitair management * managementfunctie * beleid en advies * utivoering (bedrijfsbureau) * advisering bij projecten * risico-, informatie en kwaliteitsmanagement

15 Te beheren gebouwen…….

16 BenamingFunctieAantal mdws.Adres Papendrecht Gemeentehuis Papendrechtstadswinkel/ kantoor200Markt 22 Papendrecht Sporthallen /theater onder voorbehoud Hendrik-Ido-Ambacht Gemeentehuis Henrik-Ido- Ambacht stadswinkel/ kantoor160Weteringsingel 1 Hendrik-Ido- Ambacht Brandweerkazernekazerne6Krommeweg 1 Hendrik-Ido- Ambacht Projectbureau de VolgerlandenKantoor22Antoniuslaan 1 Hendrik-Ido- Ambacht Sliedrecht Gemeentekantoor Sliedrechtstadswinkel / kantoor150 (incl. belastingen scd) Industrieweg 11, Sliedrecht Raadhuisrepresentatie/ vergaderlocatie 40% verhuurdDr. Langeveldplein 30

17 BenamingFunctieAantal mdws.Adres Zwijndrecht Tijdelijke huisvestingKantoor220Stationsweg Raadhuiskantoor/representatie30raadhuisplein 1 Gemeentehuiskantoor250raadhuisplein 3 Gemeente werfkantoor werkplaats Middellijn 1 Dordrecht Stadkskantoorstadskantoor/kantoorpan d 800Spuiboulevard 300, Dordrecht Hellingen 1 en 2kantoorpand400Spuiboulevard 298/ 296, Dordrecht Stadhuisvergaderlocatie / trouwlocatie 2 werkplekken / vergaderzalen Stadhuisplein 1B, Dordrecht t Zeepeartvergaderlocatie1 werkplekken / vergaderzalen Wijnstraat 113, Dordrecht papeterspadkantoorpand30Papeterspad 38, Dordrecht RegiokantoorKantoorpand350Noordendijk 250 Dordrecht

18 Facilitaire zaken Organisatie

19 FM Huisvesting, onderhoud en beheer Ruimtebeheer (werk- en vergaderplek) Voorzieningen/ Services - Beleidsmedewerker/ adviseur FM C - Contractbeheerder C - Facilitair Manager C - Facilitair coördinator D - Medewerker bedrijfsbureau C - Managementassistent C - Coördinator ruimtebeheer D - Medewerker arbo-zaken (incl. preventietaak) C - Medewerker werkplekinrichting (meubilair, groen, kunst, hulpmiddelen) C - Medewerker verhuizingen (incl. (her)verdeling ruimten) C/D - Servicecoördinator D - Telefoniste, receptioniste C/D - Logistiek medewerker (post, logistiek) D - Cateringmedewerker D - Repromedewerker D - Medewerker schoonmaakdiensten D - Algemeen ondersteuner (ondersteuning huwelijken etc.) D - Medewerker technische dienst D (uitvoeren (niet-)planmatig onderhoud, bewaken, beveiligen, optreden bij calamiteiten) - Coördinator technische dienst D

20 Gebouw AGebouw BGebouw C Medewerker TDMedewerker TD en ruimtebeheerFacilitair medewerker Medewerker arbo-zaken Medewerker werkplekinrichting Medewerker verhuizingen Logistiek medewerkerBode Repromedewerker Cateringmedewerker Medewerker schoonmaakdiensten Algemeen ondersteuner TelefonisteServicemedewerker Receptioniste Operationele functies

21 “Het ServicePlein is de vuurtoren van de organisatie”

22

23 Serviceplein: 1. Eén telefoonnummer 2. Eén digitale ingang 3. Fysieke balie

24 Nog nader uit te werken…. 1.Pluspakket gebouwenbeheer 2. Post en logistiek 3. Telefoniste / receptioniste

25 Koppeling van werkzaamheden in het advies en beleidsproces in twee clusters. Hier aan zijn, per cluster, de met het proces verband houdende uitvoerende en ondersteunende werkzaamheden toegevoegd. Clustering van werkzaamheden in het proces van administratie en gegevensbeheer Clustering van werkzaamheden die te maken hebben met gebouw en werkplekinrichting, incl ICT Organogram Servicecentrum Drechtsteden Accountmanagement serviceplein en telefoonbalie Bedrijfsvoering salarisadministratie, financiële administratie Verzekeringsportefeuille DIV, BAS/MID Administratie en gegevensbeheer gebouw, restaurant telefoon, voorzieningen werkplekinrichting, beheer helpdesk, netwerkbeheer Gebouw en Infrastructuur p-beleid en advies, LCD juridisch advies, vertegenwoor- diging, bezwaar en beroep, aansprakelijkheid, inkoop Advies en Beleid 1 comm advies en begeleiding middelen en ondersteuning inform en autom. advies AO/IC Advies en Beleid 2 Directeur SCD

26 Vragen ?


Download ppt "Adviesrapport Facilitair Bedrijf Service Centrum Drechtsteden “Een zorg minder”"

Verwante presentaties


Ads door Google