De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hans van de Wetering Kenmerk: Hans van de Wetering Presentatie Technaplaza

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hans van de Wetering Kenmerk: Hans van de Wetering Presentatie Technaplaza"— Transcript van de presentatie:

1

2 Hans van de Wetering Kenmerk: Hans van de Wetering Presentatie Technaplaza

3 Kenmerk: 22 oktober 2009 Programma. Contexten Missie Onderwijskundig Innovaties Kwaliteitsmonitor Gelegenheid voor vragen en discussie 3

4 Kenmerk: 22 oktober 2009 Contexten 4 Macro Avans Hogeschool Zes bètatechnische&ICT Academies Technaplaza Activiteit

5 Kenmerk: 22 oktober 2009 Macro: Knelpunten onderwijs verschillende HBO opleidingen 2719 geaccrediteerde NVAO functies 60% bètatalent, 28% kiest het

6 Kenmerk: 22 oktober 2009 Macro: Motivatie om te gaan studeren Inhoudelijk interessant Beroepsperspectieven Sluit aan bij capaciteiten en vaardigheden Specifieke beroep spreekt aan 6

7 Kenmerk: 22 oktober 2009 Macro: Redenen voor uitval Persoonlijke omstandigheden; pers. problemen Verkeerde studiekeus; sluit niet aan bij interesse Verkeerde studiekeuze; past niet bij toekomstbeeld Motivatiegebrek; verkeerd beeld opleiding Verkeerde studiekeuze; beroepsperspectieven spreken niet aan 7

8 Kenmerk: 22 oktober

9 Kenmerk: 22 oktober 2009 Meso: Organogram Avans Hogeschool 9

10 Kenmerk: 22 oktober 2009 Meso: Steden  Academies  Opleidingen 10

11 Kenmerk: 22 oktober 2009 Verstaan we elkaar wel? 11

12 Kenmerk: 22 oktober

13 Kenmerk: 22 oktober 2009 Dit is wat we willen 13 MBO VO-bovenbouw VO-onderbouw Primair Onderwijs Technaplaza

14 Kenmerk: 22 oktober 2009 Missie 14 Één multidisciplinair en multidimensioneel team binnen Avans Hogeschool dat samen met het toeleverend onderwijs betekenisvolle activiteiten ontwikkelt in een voor de leerlingen veranderende wereld, met als doel een betere instroom naar bètatechnische opleidingen.

15 Kenmerk: 22 oktober 2009 Meso: Onderwijskundige en pedagogische uitgangspunten. Opvoeding en onderwijs zijn het meest optimaal als ze gericht zijn op de ontwikkeling van jongeren-in-en-samen-met-hun-context. Willy Wielemans Opvoeden is geen overdracht van statische kennis en waarden, maar een interactief proces waarin kinderen met behulp van inspirerende volwassenen zelf vorm en betekenis geven aan de wereld om hen heen. Micha de Winter Opvoeden is een menselijke interactie, waaraan kind en opvoeders gezamenlijk vormgeven. Jo Hermanns Mensen zijn gemotiveerd om te laten zien wat ze kunnen en gemotiveerd om méér te kunnen. Zo zijn ze gebouwd: pro-actief, intrinsiek gemotiveerd om zich te ontwikkelen en te leren, een leven lang. Luc Stevens Er zijn drie psychologische basisbehoeften: behoefte aan relatie, aan competentie en aan autonomie. EL Deci & CL Chandler Ervaringen die niet gekoppeld kunnen worden aan motivatie, interesse en capaciteit worden door het individu slechts beleefd als een ‘externe’ gebeurtenis die geen effect heeft op de wijze waarop hij zichzelf beleeft in relatie tot de omringende wereld. Frans Meijers jongeren-in-en-samen-met-hun-context met behulp van inspirerende volwassenen zelf vorm en betekenis geven aan de wereld om hen heen menselijke interactie pro-actief, intrinsiek gemotiveerd om zich te ontwikkelen en te leren, een leven lang relatie, competentie en autonomie motivatie, interesse en capaciteit

16 Kenmerk: 22 oktober 2009 Meso: Aandachtsgebieden Technaplaza 16

17 Kenmerk: 22 oktober

18 Kenmerk: 22 oktober 2009 Micro: Ambitie voor Technaplaza 18

19 Kenmerk: 22 oktober 2009 Product innovatie: Blended Learning Face-to- Face. Proefjes, demonstraties, online test. Proefpresentatie in woord, beeld en geluid, achtergrond informatie, forum per proef, eigenproducten zien Face-to- Face. Extra uitleg, opendag, profielwerkstuk KTW in Breda, Tilburg en ‘s-Hertogenbosch Een compleet document per proef Nieuws- gierigheid TAGS CoI Zo was het! Technaplaza.nl

20 Kenmerk: 22 oktober 2009 Kwaliteit: aansluiten bij Avans IKZ 20

21 Kenmerk: 22 oktober 2009 Kwaliteitsmonitor: BSC 21 Innovatief perspectief 5.KTW ingericht als blended learning; 6.Studenten zijn deskundige begeleiders; 7.Online evalueren van geheel en per proef. Financieel perspectief 8.Personele en materiële uitgaven binnen begroting; 9.Indexering €/leerling. Intern perspectief 3.Proeven en begeleiders zijn locatie onafhankelijk inzetbaar met een uniforme opzet; 4.Korte in en externe communicatie lijnen; Klanten perspectief 1.Leerlingen en VO docenten willen breed kennismaken met beroepen en opleidingen; 2. Duidelijke communicatie en organisatie. Eigentijdse Avans brede onderwijs activiteit voor VO3 leerlingen ter ondersteuning van profielkeuzes.

22 Kenmerk: 22 oktober 2009 Tot slot.. 22


Download ppt "Hans van de Wetering Kenmerk: Hans van de Wetering Presentatie Technaplaza"

Verwante presentaties


Ads door Google