De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Presentatie Technaplaza

Verwante presentaties


Presentatie over: "Presentatie Technaplaza"— Transcript van de presentatie:

1

2 Presentatie Technaplaza

3 Programma. Contexten Missie Onderwijskundig Innovaties
Kwaliteitsmonitor Gelegenheid voor vragen en discussie

4 Contexten Macro Activiteit Technaplaza Zes bètatechnische&ICT
Avans Hogeschool Zes bètatechnische&ICT Academies Technaplaza Activiteit

5 Macro: Knelpunten onderwijs
422 verschillende HBO opleidingen 2719 geaccrediteerde NVAO 33061 functies 60% bètatalent, 28% kiest het

6 Macro: Motivatie om te gaan studeren
Inhoudelijk interessant Beroepsperspectieven Sluit aan bij capaciteiten en vaardigheden Specifieke beroep spreekt aan

7 Macro: Redenen voor uitval
Persoonlijke omstandigheden; pers. problemen Verkeerde studiekeus; sluit niet aan bij interesse Verkeerde studiekeuze; past niet bij toekomstbeeld Motivatiegebrek; verkeerd beeld opleiding Verkeerde studiekeuze; beroepsperspectieven spreken niet aan

8

9 Meso: Organogram Avans Hogeschool

10 Meso: StedenAcademiesOpleidingen

11 Verstaan we elkaar wel?

12

13 Dit is wat we willen MBO VO-bovenbouw VO-onderbouw Primair Onderwijs
Technaplaza

14 Missie Één multidisciplinair en multidimensioneel team binnen Avans Hogeschool dat samen met het toeleverend onderwijs betekenisvolle activiteiten ontwikkelt in een voor de leerlingen veranderende wereld, met als doel een betere instroom naar bètatechnische opleidingen.

15 Meso: Onderwijskundige en pedagogische uitgangspunten.
jongeren-in-en-samen-met-hun-context Opvoeding en onderwijs zijn het meest optimaal als ze gericht zijn op de ontwikkeling van jongeren-in-en-samen-met-hun-context. Willy Wielemans met behulp van inspirerende volwassenen zelf vorm en betekenis geven aan de wereld om hen heen Opvoeden is geen overdracht van statische kennis en waarden, maar een interactief proces waarin kinderen met behulp van inspirerende volwassenen zelf vorm en betekenis geven aan de wereld om hen heen. Micha de Winter menselijke interactie Opvoeden is een menselijke interactie, waaraan kind en opvoeders gezamenlijk vormgeven. Jo Hermanns Mensen zijn gemotiveerd om te laten zien wat ze kunnen en gemotiveerd om méér te kunnen. Zo zijn ze gebouwd: pro-actief, intrinsiek gemotiveerd om zich te ontwikkelen en te leren, een leven lang. Luc Stevens pro-actief, intrinsiek gemotiveerd om zich te ontwikkelen en te leren, een leven lang Er zijn drie psychologische basisbehoeften: behoefte aan relatie, aan competentie en aan autonomie. EL Deci & CL Chandler relatie, competentie en autonomie Ervaringen die niet gekoppeld kunnen worden aan motivatie, interesse en capaciteit worden door het individu slechts beleefd als een ‘externe’ gebeurtenis die geen effect heeft op de wijze waarop hij zichzelf beleeft in relatie tot de omringende wereld. Frans Meijers motivatie, interesse en capaciteit

16 Meso: Aandachtsgebieden Technaplaza

17 Focusgebieden: 1 2 3 4 6 5 7 8 9 10 11 12 DMCS Pabo AB&I AI&I AIB AMUX
‘pre-technasium’ FirstLegoleague Gastlessen en projecten Voorlichting KTW Profielevent NLT en Wiskunde D Masterclasses Profielwerkstuk en meesterproeven Schakelprogramma’s Proefstuderen, meelopen, speeddate, bezoek student op stage Technaplaza online Plaza forward Lijn coördinator Technaplaza coördinator Medewerker/student Focusgebieden: DMCS Pabo AB&I AI&I AIB AMUX ATGM ATM

18 Micro: Ambitie voor Technaplaza

19 Product innovatie: Blended Learning
KTW in Breda, Tilburg en ‘s-Hertogenbosch Nieuws-gierigheid Product innovatie: Blended Learning Face-to-Face. Proefjes , demonstraties, online test. Face-to-Face. Extra uitleg, opendag, profielwerkstuk CoI Proefpresentatie in woord, beeld en geluid, achtergrond informatie, forum per proef, eigenproducten zien Technaplaza.nl Zo was het! TAGS Een compleet document per proef

20 Kwaliteit: aansluiten bij Avans IKZ

21 Kwaliteitsmonitor: BSC
Innovatief perspectief KTW ingericht als blended learning; Studenten zijn deskundige begeleiders; Online evalueren van geheel en per proef. Financieel perspectief Personele en materiële uitgaven binnen begroting; Indexering €/leerling. Intern perspectief Proeven en begeleiders zijn locatie onafhankelijk inzetbaar met een uniforme opzet; Korte in en externe communicatie lijnen; Klanten perspectief Leerlingen en VO docenten willen breed kennismaken met beroepen en opleidingen; Duidelijke communicatie en organisatie. Eigentijdse Avans brede onderwijs activiteit voor VO3 leerlingen ter ondersteuning van profielkeuzes. Kwaliteitsmonitor: BSC

22 Tot slot..


Download ppt "Presentatie Technaplaza"

Verwante presentaties


Ads door Google