De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1.Visie; wat zien we? 2.Missie; wat is ons doel? 3.Hoezo WeMobius? 4.Producten 5.Werkwijze 6.Waarom WeMobius ? 7.Wie zijn we ? 8.Ideale klanten 9.Recente.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1.Visie; wat zien we? 2.Missie; wat is ons doel? 3.Hoezo WeMobius? 4.Producten 5.Werkwijze 6.Waarom WeMobius ? 7.Wie zijn we ? 8.Ideale klanten 9.Recente."— Transcript van de presentatie:

1

2 1.Visie; wat zien we? 2.Missie; wat is ons doel? 3.Hoezo WeMobius? 4.Producten 5.Werkwijze 6.Waarom WeMobius ? 7.Wie zijn we ? 8.Ideale klanten 9.Recente opdrachten

3 1. Visie; wat zien we? Verspilling van geld, energie en wensen: te veel mooie plannen of een losstaande mooie huisstijl, waar uiteindelijk niets of weinig van terecht komt De wereld verandert: klanten, inkomstenbronnen, techniek, interactie, communicatie Als je extern iets wilt uitdragen (en winnen), moet je het intern ook voelen en willen Echte verandering kan alleen als deze 3 zijn verankerd: – Willen (motivatie)juiste keuzes en plannen – Kunnen (capaciteit)training en middelen – Mogen (mogelijkheid)voorwaarden, stimulering

4 2. Missie; wat is ons doel? We willen door effectieve marketing & communicatie organisaties structureel beter laten draaien We halen samen meer uit de bestaande organisatie. En dat doen we door een betere verbinding met de (eind-)klant Extern beter : -commercieel -meer inzicht -meer klanten -meer rendement Intern beter: -interne passie -tevredenheid -gedrevenheid -zaken op orde

5 3. Hoezo WeMobius? Mobius ontdekt door de wiskundige en sterrenkundige August Ferdinand Möbius uit Leipzig, in 1858 We = Co-creatie: – zowel WeMobius met de klant – als binnen de WeMobius-groep Ontwikkelen/vernieuwen wordt beter en leuker door samenwerken en elkaar te verbeteren. Onderling en met de klant. Door de diversiteit aan ervaring binnen WeMobius haalt de opdrachtgever in een keer tijdelijk veel/noodzakelijke kennis en ervaring in huis

6 3. Hoezo WeMobius? Mobius = met 1 rand en 1 oppervlak, ofwel ‘binnen = buiten’ – Er zijn geen muren tussen werknemers en klanten – Wat je extern belooft, moet je ook (eerst) intern echt realiseren continu het gehele proces: – én het denkwerk: (onderzoek,) strategie en tactiek – én het doewerk: de implementatie van de marketing en de uitvoering van de communicatie Verbetering is een continu proces. Dit borgen wij door middel van een tactisch bedrijfsproces

7 4. Producten A.Het nieuwe werken B.Het nieuwe overleven C.Het nieuwe werven D.Informatiemanagement E.Marketing- en communicatieprojecten

8 A. Het nieuwe werken Achtergrond (komende) Schaarste in tijd, geld, kantoorruimte Veranderende wensen van personeel Inhoud Fysiek, ICT, maar focus op mentaal & gedrag Aanpak Gezamenlijke visie en wensen Combinatie van beleven en content Kickoff, introductiemeetings en trainingen 0- en 1-meting bij medewerkers

9 B. Het nieuwe overleven Achtergrond Veranderende businessmodellen, inkomsten en klantgroepen Strijd tussen externe eisen en interne passie Inhoud Strategie en keuzes: content en doelgroepen Inkomsten: entree & verhuur, sponsoring & subsidie, retail & horeca Uitgaven: personeel, tentoonstellingen & events, marcom Aanpak Quickscan van organisatie nu en over 5 jaar Hele marketingcyclus (of delen ervan)

10 C. Het nieuwe werven Achtergrond Klanten variëren enorm in bijdrage voor de organisatie (in geld, tijd en imago) Veranderende kennis, houding en gedrag van doelgroepen Inhoud Aantrekken van meer en de gewenste klanten Aanpak Grondige analyse van propositie en klant(-behoeften) Strategie en uitvoering van marketing, communicatie en (nieuwe) media Monitoren en bijsturen

11 D. Informatiemanagement Achtergrond Toegankelijkheid van informatie wordt steeds belangrijker Steeds meer relaties tussen informatiebeheer en marcom Inhoud/doelen effectievere inzet van bestaande middelen voor infovoorziening verbeterde wijze van plaatsen, vinden en bewerken van informatie voor interne organisatie (en eventueel klanten en partners) Aanpak Quickscan Prioriteitstelling knelpunten Stappenplan Uitvoering Borging

12 E. marketing- en communicatie projecten Achtergrond Doelmatig resultaat realiseren door marketing- en communicatieprojecten is van evident belang voor de organisatie Een goede strategie geeft geen garantie voor resultaat Een effectieve executie zorgt voor resultaat op basis een juiste strategie Inhoud Projectorganisatie op locatie of elders Begeleiding en uitvoering van reguliere marketing- en communicatieprojecten Aanpak Van briefing tot productiebegeleiding in nauw overleg met de organisatie

13 5. Werkwijze Quick Scan Onderzoek & Analyse Visie en missie Doelstellingen: intern & extern Strategie & tactiek Marketing & communicatie Uitvoering samen Monitoren & bijsturen Evaluatie

14 6. Waarom WeMobius -1 ? Compact bureau met uitgebreid netwerk Door de diversiteit aan ervaring binnen WeMobius haalt u in een keer tijdelijk veel/noodzakelijke kennis en ervaring in huis Uitgebreide en brede ervaring op marketing & communicatie We zijn resultaatgericht: – denk-werk & doe-werk – we spreken de taal van de klant, wij regelen al het nodige

15 6. Waarom WeMobius – 2 ? Graag (evt.) met variabele honorering: – doel- en resultaatafspraken vooraf – resultaatafhankelijke honorering achteraf – hierdoor komt er langdurige wederzijdse betrokkenheid voor het grootste effect Organisaties gaan structureel beter draaien door – effectieve marketing & communicatie – koppeling van intern met extern – een betere verbinding met de (eind-)klant Verbetering is een continu proces. Dit borgen wij door middel van een tactisch bedrijfsproces

16 7. Wie zijn we? Maurits von Heijden Strategie & marketing Gemeente Amsterdam & VU&UvA, Gemeente Leiden, Rabobank, Scheepvaartmuseum, NS, VSM Andre Hengeveld Arbeidsmarktcommunicatie & interne communicatie Capgemini, Maandag, PostNL, Delta LloydStrategie & marketing Victor Koppelmans Communicatie & sales promotion Hogeschool Utrecht, Rabobank, Greenpeace, KRO, Heineken Daniel Holt Informatievoorziening & technologie Nuon, One-info company, TU Delft Marianne van der Valk Online marketingcommunicatie & social media Adobe, SURFnet, gemeente Delft, TNO Harm Olde Cross mediale communicatie, campagne management & Marketing intelligence Vodafone, KPN, Telfort, Rabobank, Univé plus hele netwerk

17 8. Ideale klanten (semi-)profit: cultureel, omroepen, onderwijs, gemeentes Hoogopgeleide medewerkers met veel klanten/leden/studenten Met ‘iets goeds’; een nobel doel of goede producten of een MVO-aanpak of een andere maatschappelijk relevantie

18 9. Recente opdrachten - 1 Ceban farmacie – commerciële strategie en positionering Duisenberg School of Finance – onderzoek naar en advies over betere werving master-studenten Vluchtelingen Werk Nederland – werving van jonge en allochtone vrijwilligers 2 x (thuis)zorg -en verpleeg instelling – onderzoek naar en advies over betere werving van cliënten & personeel Gemeente Amsterdam & VU & UvA – marketing- en communicatiestrategie om Amsterdam als innovatieve kennisstad internationaal te profileren en om studenten uit het buitenland te werven

19 9. Recente opdrachten - 2 HogeSchool Domstad & HogeSchool Utrecht – communicatie rondom fusie – begeleiding bij de invoering van Het Nieuwe Werken Stichting Leiden CommunicatieStad – vaste adviseur en onderzoek naar bedrijfs-verzamelpanden voor de communicatiesector NIVE, Nederlandse Vereniging van managers – nieuwe positionering en propositie, opzet ledenprogramma BplusC (bibliotheek, muziekschool, cursussen en theaters) – bedrijfsplan en presentatie rondom de fusie

20 Expertise HNW bij o.a. Rabobank en Hogeschool Domstad/Utrecht Interne communicatie bij o.a. VROM, Scheepvaartmuseum, TforTelecom, PostNL Arbeidsmarktcommunicatie en employer branding Marketingcommunicatie (zowel MKB, MB als multinationals, semi/non-profit)

21 Maurits von Heijden

22


Download ppt "1.Visie; wat zien we? 2.Missie; wat is ons doel? 3.Hoezo WeMobius? 4.Producten 5.Werkwijze 6.Waarom WeMobius ? 7.Wie zijn we ? 8.Ideale klanten 9.Recente."

Verwante presentaties


Ads door Google