De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Dick Voets Drukkerij Kuypers. 1. Hoe het begon ! 2. Cijfers 3. Werkplek 4. Structuur en structurele verbetering 5. Methodiek Japanse economische “wonder”

Verwante presentaties


Presentatie over: "Dick Voets Drukkerij Kuypers. 1. Hoe het begon ! 2. Cijfers 3. Werkplek 4. Structuur en structurele verbetering 5. Methodiek Japanse economische “wonder”"— Transcript van de presentatie:

1 Dick Voets Drukkerij Kuypers

2 1. Hoe het begon ! 2. Cijfers 3. Werkplek 4. Structuur en structurele verbetering 5. Methodiek Japanse economische “wonder” 6. Procedures die leiden tot succes zijn attractief ! De all-round drukkerij

3 De historie Inleiding:  12 juni 1987: Eerste officiële inschrijving bij de Kamer van Koophandel door de heer Kuypers  Juli 1992: Viel 80% van de omzet weg  September 1992: Dick Voets in de zaak  Maart 1995: 1ste personeelslid

4 De historie  Januari 1996: Verhuizing naar huidig pand + 2e man personeel  Februari 1998: Oprichting Home Card BV  April 1998: Oprichting Digital Output Centre BV  Februari 2001: Gestopt met Digital Output Centre  September 2001: Home Card op Sky radio

5 De historie  Januari 2003: Overname Drukkerij Beijnsberger te Heythuysen  September 2003: Overname Drukkerij Sweegers te Maarheeze  December 2003: Overname Drukkerij ABACADABRA te Eindhoven  September 2004: Verhuizing Drukkerij Beijnsberger naar Weert

6 De historie  Januari 2008: Overname Drukkerij Spons in Eijsden  Februari 2008: Overname Drukkerij Grasso in Vught  September 2008: Overname Drukkerij EMSI (incl. kantoorvakhandel)

7 De ontwikkeling Drukkerij Kuypers 2008: Start productie optimalisatie  Vervanging alle productiemiddelen  Invoering structurele verbeteringen Januari 2008  DTP up tot date gebracht met nieuwe machines April 2008  2 snijmachines Polar 78 XT Augustus 2008  lamineermachine Foliant Gemini

8 De ontwikkeling Oktober 2008  Digitale productie Minolta 6500 November 2008  Brocheermachine Laconda Januari 2009  2 x nieuwe tweekleuren pers Shinohara 52- II Maart 2009  Nieuwe drukpers 4 kleuren + lak: Shinohara 52-IV lak

9 De cijfers van 2008 Cijfers 2008; Drukkerij Kuypers Weert:  4326 offertes  Score van 72,8 %  3151 orders  € 465,00 per order  Omzet van € Drukkerij Kuypers, groot in ‘klein’ werk....

10 De all-round drukkerij Personeel:  1 Productieleider / ordervoorbereider  1 ordervoorbereider  1 creatief DTP-er  1 technisch DTP-er  1 stagiair (3 dagen)  3 ½ drukker  1 ½ afwerker  1 chauffeur/hulp

11 De werkplek Iedereen ! moet de werkplek goed onderhouden Geen fouten of vertragingen optreden doordat:  documenten niet teruggevonden kunnen worden  gereedschap/materialen buiten bereik ligt  machines die niet zijn onderhouden  teksten of instructies onduidelijk zijn  omwegen genomen moeten worden  teveel of te weinig papier  storend licht of geluid Elimineren van verspillingen !

12 De werkplek Werkplekken / ordervoorbereiding:  Inrichting  Systemen  Printers  Routing  Procedures  Drukvel indelingen  Papierformaten

13 De werkplek Werkplekken / DTP  Process van werken  Drukvelindeling  Eenvoudige imposition

14 De werkplek Werkplekken / drukkerij  Machines  Platen  Rubbers  Chemie  Productietijden

15 Werken aan kwaliteit Structuur / Structurele verbetering d.m.v. ontbijt bijeenkomst;  Verbeteringen op de werkplek en in procedure  Zelf of in teamverband te verbeteren  Geleidelijk en zonder ophouden verbeteren, 'kleinigheden' beter doen  Steeds hogere standaard aannemen en bereiken

16 Werken aan kwaliteit Conclusie:  Aandacht voor de werkplek  Bewustwording  Trots  Teamspirit  Mensen willen graag bij ons werken  Goed geregeld is

17 Werken aan kwaliteit Door dit te doen heb je dus het vermogen om alle processen snel aan te passen aan veranderende eisen van klant en markt

18 De boodschap Mijn interne boodschap is:  Doe alles beter,  Maak alles beter,  Verbeter ook waar het niet nodig lijkt. Om de eenvoudige reden dat:  Wanneer wij het niet doen, gaan we verliezen van hen die het wel doen.

19 De aanpak Methodiek Japanse economische “wonder” GEMBA KAIZEN (5S) en Muda:  Ga eerst naar de werkplek (Gemba)

20 De aanpak Methodiek (Kaizen en 5S)  Seiri (Scheiden) - Scheid noodzakelijke en overbodige zaken en verwijder de laatste  Seiton (Sorteren) - Sorteer op logisch wijze wat na Seiri overblijft.  Seiso (Schrobben) - Houd machines en werkomgeving schoon.  Seiketsu (Systematiseren) - Maak een gewoonte van de bovenste drie punten  Shitsuke (Strandaardiseren) - Ontwikkel zelfdiscipline, voorkom herhaling door standaardisatie

21 De aanpak Muda  Voorkomen / Elimineren van verspilling

22 De aanpak Procedures leiden tot succes zijn attractief ! Procedures leiden tot:  Automatisme  Herkenbaarheid  Structuur  Rust

23 Het resultaat Voorbeelden  Succes  Attractief

24 Ter afsluiting Heeft u vragen ………? Bedankt voor uw aandacht


Download ppt "Dick Voets Drukkerij Kuypers. 1. Hoe het begon ! 2. Cijfers 3. Werkplek 4. Structuur en structurele verbetering 5. Methodiek Japanse economische “wonder”"

Verwante presentaties


Ads door Google