De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

NOH-I: nieuwe informatica bachelor opleiding Flexibel en competent! José Eggink 20 juni 2011 testje! testje!

Verwante presentaties


Presentatie over: "NOH-I: nieuwe informatica bachelor opleiding Flexibel en competent! José Eggink 20 juni 2011 testje! testje!"— Transcript van de presentatie:

1 NOH-I: nieuwe informatica bachelor opleiding Flexibel en competent! José Eggink 20 juni 2011 testje! testje!

2 Voor wie? 18 jaar en ouder (open inschrijving!)  Werkzaam in de ICT (minimaal 2 jaar)..leven lang leren!  Mbo-3/4 niveau of hoger Waarom?  Leren waar je wilt, wanneer je wilt, met behoud van groepsbinding en met inbreng van wat je geleerd hebt Start ? September 2011 op 4 locaties NOH-I

3  Thematische opbouw hbo-bachelor= 8 themasemesters, student schrijft in per thema, volgorde niet vast, stapeling van themacertificaten  Inbrengen verworven competenties door AVC procedure  Blended Learning=mix van f2f en online leren meer controle student over wanneer en waar hij studeert inspelen op verschillen grotere toegankelijkheid tot leermaterialen wederzijdse versterking Flexibel

4 Doorlooptijd themasemester 20 weken: f2f tweewekelijks (10 x), online tweewekelijks (10 x), continu online leren. F2f: aanbieden stof, groepswerk OS geroosterd: verwerken stof, jit- instructie/demo/flitscollege, groepswerk Online continu: coaching f2f Start f2f slot (assess- ment) Blended Learning

5 Leeromgeving, tools Leeromgeving = Σ tools Elektronische leeromgevingMoodle Virtual ClassroomElluminate AVCConnectICuT Lecture Capturingdiversen Online evaluatieMoodle, Olé SamenwerkingElluminate, social software

6 Meer controle over wanneer en waar studeren … Moodle Bronnen: doc, ppt, map, website, video Activiteiten: Enquete, Wiki Virtuele klas: Elluminate

7 applicaties delen samenwerken sessies opnemen en afspelen virtual classroom whiteboard video, ppt, surfen Elluminate

8  Inbrengen wat je al weet en kunt, individuele studietrajecten …  Welke competenties moet ik aantonen?  Welke competenties heb ik al?  Hoe kan ik competenties aantonen?  Procedures voor intake en AVC (digitaal ondersteund) om competenties aan te tonen Connecticut

9 EVC/Intake (AVC) EVC Procedure Ervaringscertificaat Inschrijven Intake procedure Inschrijven Themasemesters Bachelor diploma N J Inschrijven Voor de poortNa de poort

10 AVC AVC: Assessment Verworven Competenties 1.EVC: welke NOH-i competenties kun je aantonen? Gaan we voorlopig niet inrichten! 2.Intake: ben je geschikt voor de opleiding, zou je competenties kunnen aantonen? 3.Themasemesters: welke thema-competenties kun je aantonen? Dit gebruiken we zowel voor als tijdens een thema !

11 NOH-I competenties 3 dimensies: 1.Architectuurlagen 2.Software levensfasen 3.Niveaus Ontleend aan HBO-I platform

12 Competentieprofiel Basis voor consistent ‘toetsen’

13 Semester part or substitute Mid term AoL Eindassessment Themadelen of vervangend werk J AVC voor semester Competenties aangetoond? N Themadelen of vervangend werk Midterm assessment J N Start Mid Eind AVC themasemester

14 AVC (voor thema) 1.Invullen AVCquickscan 2.Inleveren AVCquickscan (=start workflow) 3.Advies: positief nodig om door te kunnen gaan 4.Bewijsstukken toevoegen (Portfolio=AVCscan) 5.Criteriumgericht interview 6.Advies aan examencommissie 7.Erkenning door examencommissie

15 AVC (binnen thema) 1.Eind assessment analoog aan Start Assessment (=AVC voor thema)  advies aan examencommissie  erkenning 2.Bij Mid assessment geen advies naar examencommissie wel naar student mbt wat en hoe hij moet repareren

16 Flexibel en competent Curriculum: Studeren per module, onderbreking mogelijk Uitvoering: 1 programma, meerdere locaties Ondersteuning: Moodle en Elluminate voor flexibel leren qua plaats en tijd Aanpak aantonen competenties via AVC procedure zowel buiten als binnen thema

17

18 AVC /thema IS OnderwijsonderdeelEc’sBeroepsproductPrestatie-indicator IS in bedrijf Cijfer C1: gemiddelde van rapport (organisatieonderzoek) en tentamen 8  Profiel : functie en ambitie  Beschrijving Werkplek/Bedrijf  Plan van Aanpak  Rapport Organisatieonderzoek  Tentamen  Ph1.3  Ph1.2  Mh1.1  Ph1.1-2, Mh2.1-3, Mh2.5-6, BpAn1.1- 3, SoAn1.3 IS ontwerp Cijfer C2: tentamen 8  Procesmodel  Gebruikersinterface  Gegevensmodel (ER, relationeel)  Tentamen Midterm assessment: vaststellen wat en hoe student moet herkansen  BpOn1.1, SoOn1.1  GiOn1.2  SoOn1.2 IS Project Cijfer C3: rapport 6  Rapport Systeemontwerp  SoRe1.1, SoRe1.6 IS bouw Professionele vaardigheden moeten voldoende zijn. Cijfer C4: rapport systeembouw Cijfer C5: tentamen 8  Professionele vaardigheden (portfolio, evaluatierapport en reflectieverslag)  Tentamen SQL  Rapport Systeembouw Eindassessment Eindcijfer: (C1+C2+C3+C4+C5)/5  Mh1.1,Mh2.5-6, Sw1.1-3,Sw2.3- 4,PH2.1-4,  SoRe1.1, SoRe1.6  SoAn1.3, SoOn1.1,SoOn1.2

19 Intake/inschrijven Invullen Intakescan (vrijblijvend)Intakescan Inleveren voor advies Intakegesprek Advies (geschikt?, AVC kansrijk?) Inschrijven via digitaal formulier

20 Intakescan

21 Intake workflow


Download ppt "NOH-I: nieuwe informatica bachelor opleiding Flexibel en competent! José Eggink 20 juni 2011 testje! testje!"

Verwante presentaties


Ads door Google