De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

From RF to ATO From RF to ATO 21/11/2013. 1. Wat is een ATO...... en waarom een ATO 2. De ATO en de aeroclub LV 3. Wie is wie in de ATO inhoud briefing.

Verwante presentaties


Presentatie over: "From RF to ATO From RF to ATO 21/11/2013. 1. Wat is een ATO...... en waarom een ATO 2. De ATO en de aeroclub LV 3. Wie is wie in de ATO inhoud briefing."— Transcript van de presentatie:

1 From RF to ATO From RF to ATO 21/11/2013

2 1. Wat is een ATO...... en waarom een ATO 2. De ATO en de aeroclub LV 3. Wie is wie in de ATO inhoud briefing inhoud briefing 21/11/2013RALV ATO FDP & NOT

3 ATO BE-305-RALV ATO BE-305-RALV ATO: Aproved Training Organisation = goedgekeurde vliegschool. Overgang van JAR naar EASA. Overgang van Belgische naar Europese wetgeving De enigste manier om nog piloten op te leiden tot Light aircraft Pilot (LAPL) en Privat Pilot ( PPL) Opleiding van piloten is de core bussines van de club en zorgt ervoor dat onze vliegtuigen genoeg vliegen. Geeft de leden van de club de mogelijkheid om zich te vervolmaken en bij te scholen. Ook kunnen we vervallen licenties en ratings terug hernieuwen 21/11/2013RALV ATO FDP & NOT

4 ATO BE-305-RALV ATO BE-305-RALV 21/11/2013RALV ATO FDP & NOT

5 ATO BE-305-RALV ATO BE-305-RALV De beheerraad zoekt een balans tussen uitbouw van de ATO en de Aeroclub. Uitbouw van de ATO verhoogt de overhead kosten, zoals certificatie kosten, administratieve kosten, vliegtuig onderhoud... ATO zal de productie verhogen, meer leden en meer vlieguren.... ATO zorgt ervoor dat onze leden zich in onze club kunnen vervolmaken en bijscholen. 21/11/2013RALV ATO FDP & NOT

6 ATO BE-305-RALV ATO BE-305-RALV Grote werk is het certifieren van de school Dit gebeurt in verschillende stappen: 1. Certificatie van Postholders 2. Certificatie van de Instructeurs 3. Certificatie van de vliegtuigen 4. Certificatie van de handboeken ( Manuals) 21/11/2013RALV ATO FDP & NOT

7 ATO BE-305-RALV ATO BE-305-RALV 21/11/2013RALV ATO FDP & NOT Belangrijk is dat de ATO altijd voldoet aan de regelgeving en dat ze de trainings programma’s uitvoert zoals ze beschreven staan in de manuals. Daarom: 1. Management structure 2. Interne audits door CM 3. Audits door het DGL Daarvoor: 1. Een zo licht mogelijke structuur 2. Werk wordt verdeeld 3. Gebruik van Informatica, zoals dropbox, uitbouw reservatie systeem, student files

8 ATO BE-305-RALV ATO BE-305-RALV Handboeken: 1. Organisation and management manual: Beschrijft de organisatie, bevat een safety management systeem en een compliance systeem 1. Operations manual: Speciefiek over de operaties, vliegtuigen,routes en vliegvelden,en de opleiding van staff members 1. Training Manual: De training syllabi van onze opleidingen 21/11/2013RALV ATO FDP & NOT

9 ATO BE-305-RALV ATO BE-305-RALV Let op: ATO is niet de vliegclub, handboeken en procedures enkel de mensen in opleiding!! Leerlingen en instructeurs gebruiken de OM en de TM. OMM is voor intern gebruik door het management van de ATO. 21/11/2013RALV ATO FDP & NOT

10 ATO BE-305-RALV ATO BE-305-RALV Opleidingen bij de RALV ATO: 1. LAPL en PPL voor zwevers, SEP/TMG en Helicopters (HEL) 2. Omscholing glass cockpit, tail dragger 3. Nachtvliegen voor SEP en HEL 4. Opleiding MEP 5. Opleiding SET ( PC6, C208, PC12) 6. Glider tow training 7. ( IR opleiding) 8. (Aerobatics) 21/11/2013RALV ATO FDP & NOT

11 ATO BE-305-RALV ATO BE-305-RALV Who is who @ the ATO: Accountable manager: Michel Notelaers Safety & compliance manager: Henk Vanden Broucke Head of Training: Frank De Paepe Chief Flight Instructor SEP/TMG:Benno Beenders Chief flight Instructor SET:Bart De Krock Chief flight Instructor MEP:Paul Spaepen Chief flight Instructor SPL:Danny Szygula Chief Flight Instructor HEL:Gilbert Pieters 21/11/2013RALV ATO FDP & NOT

12 ATO BE-305-RALV ATO BE-305-RALV 21/11/2013RALV ATO FDP & NOT Start van de operaties: Lente 2014 Flight Instructors, CRI, en TKI ( zweefvliegen en SEP) Zullen binnenkort opgeroepen worden voor een briefing!

13 ATO BE-305-RALV ATO BE-305-RALV 21/11/2013RALV ATO FDP & NOT AANDACHT!! WARNING :” hangar rash” can seriously effect the price of flying: De LV geven een gemiddelde van 8000€ uit per jaar voor schade aan het binnen en buiten zetten van de vliegtuigen!!!!

14 ATO BE-305-RALV ATO BE-305-RALV 21/11/2013RALV ATO FDP & NOT Bedankt voor uw AANDACHT!!


Download ppt "From RF to ATO From RF to ATO 21/11/2013. 1. Wat is een ATO...... en waarom een ATO 2. De ATO en de aeroclub LV 3. Wie is wie in de ATO inhoud briefing."

Verwante presentaties


Ads door Google