De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Tijdelijke presentatie Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 25.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Tijdelijke presentatie Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 25."— Transcript van de presentatie:

1 Tijdelijke presentatie Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 25

2 Displaypresentatie Gebruikt om artikelen tijdelijke onder de aandacht te brengen. Krijgen dus meer attentiewaarde. Dit is de mate waarin de aandacht van de klant wordt getrokken.

3 Functies van een display Bevorderen van de verkoop Versterken van het winkelbeeld Scheppen van sfeer Beinvloeden van het winkelgedrag

4 Soorten displays Massdisplay Classdisplay

5 Displayvormen (naar lokatie) Eilanddisplay Kassadisplay Kop- einddisplay Schapdisplay Toonbankdisplay Vloerdisplay Wanddisplay

6 Eilanddisplay Vaak word een verkooptafel als eilanddisplay gebruikt

7 Kassadisplay Voor impulsaankopen (artikelen die je wel koopt maar niet van plan was te kopen)

8 Kop- einddisplay Aan het eind van een schap

9 Schapdisplay Door een extra plank in een schap krijgen de artikelen extra aandacht

10 Toonbankdisplay

11 Vloerdisplay

12 Wanddisplay

13 Het displayplan Een display planning wordt afgeleid van het verkoop- of actieplan. Hulpmiddelen daar bij: - Ruimteplan - Planbord Vernieuwen van de displays hangt af van de bezoekersfrequentie

14 Ruimteplan Lay-out met daarop: - de verkoopzwakke en verkoopsterke zones -Plekken voor de displays

15 Planbord Wat wordt er aangeboden Welke plaatsen Instructies voor de opbouw Promotiemateriaal Tijdstip

16 Actiekalender

17 De verkoopactie Salespromotion of promotions: is een belangrijke marketingtechniek om op korte termijn het verkoopresultaat te vergroten. Is net als actiereclame gericht op actie! Het snelle resultaat wordt bereikt door het tijdelijk aantrekkelijker maken van de prijs/waardeverhouding van een artikel. 2 manieren: - de prijs tijdelijk verlagen (korting) -Waarde tijdelijk verhogen (meer product voor hetzelfde geld)

18 Verkoopactie

19 Salespromotion Coupons Zegels Prijskortingen Prijsvragen Hoeveelheidsacties Premiums Demonstraties

20 Zaken die van belang zijn bij het opzetten van een verkoopactie Resultaten van eerder verkoopacties Marketingbeleid Behoefte van de klant Trends en ontwikkelingen

21 Voorbereiden van een verkoopactie Denk na over: -Artikelen (bestellingen) -Prijs (veranderingen) -Presentatie (posters, presentatie winkel en etalage) -Personeel (inlichten)

22 Opzetten van een verkoopactie Houd rekening met: -Doel van der verkoopactie -Benodigde middelen (budget) -Tijdsplanning -Uitvoering -Evaluatie (heb je je doel bereikt?)


Download ppt "Tijdelijke presentatie Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 25."

Verwante presentaties


Ads door Google