De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Figuur 17.1 Vier prijspositioneringsstrategieën. EEN LAGE PRIJS HANTEREN VOOR EEN NIEUW PRODUCT OM EEN GROOT AANTAL KOPERS TE VERWERVEN EN OM EEN GROOT.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Figuur 17.1 Vier prijspositioneringsstrategieën. EEN LAGE PRIJS HANTEREN VOOR EEN NIEUW PRODUCT OM EEN GROOT AANTAL KOPERS TE VERWERVEN EN OM EEN GROOT."— Transcript van de presentatie:

1 Figuur 17.1 Vier prijspositioneringsstrategieën

2 EEN LAGE PRIJS HANTEREN VOOR EEN NIEUW PRODUCT OM EEN GROOT AANTAL KOPERS TE VERWERVEN EN OM EEN GROOT MARKTAANDEEL TE VERWERVEN. EEN HOGE PRIJS HANTEREN VOOR NIEUWE PRODUCTEN OM OPBRENGSTEN VAN DOELMARKTEN TE MAXIMALISEREN AFROOMPRIJSZETTING PENETRATIEPRIJSZETTING

3 Bepalen prijsverschil tussen de verschillende modellen uit de lijn Producten die bij het hoodproduct verkocht worden Producten die bij het hoofdproduct horen Nevenproducten waar men vanaf wil komen Verschillende producten in een pakket, waarvoor een gereduceerde prijs geldt PRODUCTLIJN- PRIJSZETTING PRIJSZETTING VAN OPTIONELE PRODUCTEN PRIJSZETTING VAN NOODZAKELIJKE TOEBEHOREN PRIJSZETTING VAN NEVENPRODUCTEN PRIJSZETTING VAN PRODUCTPAKKETTEN

4 PRIJSAANPASSINGSTRATEGIËN Op waarde gebaseerde prijszetting PrijsdiscriminatieKortingen Psychologische prijszetting Promotie prijszetting Geografische prijszetting Internationale prijszetting


Download ppt "Figuur 17.1 Vier prijspositioneringsstrategieën. EEN LAGE PRIJS HANTEREN VOOR EEN NIEUW PRODUCT OM EEN GROOT AANTAL KOPERS TE VERWERVEN EN OM EEN GROOT."

Verwante presentaties


Ads door Google