De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

WeeldeBaarle Nassau 4500 ft = 1370 m boven zeespiegel FL 55 FL 65 FL75 FL95.

Verwante presentaties


Presentatie over: "WeeldeBaarle Nassau 4500 ft = 1370 m boven zeespiegel FL 55 FL 65 FL75 FL95."— Transcript van de presentatie:

1

2

3 WeeldeBaarle Nassau 4500 ft = 1370 m boven zeespiegel FL 55 FL 65 FL75 FL95

4 Waarom deze « refresher »over ons luchtruim? Er zijn fundamentele verschillen! Wij als grensvliegers hebben het moeilijk Europese eenmaking nog echt niet rond! Geografische grenzen bepalen maken nog steeds HET onderscheid!

5 Overlegstructuur België Vlaamse zweefvliegliga nam de initiatieven Luc Beerts start onderhandelingen met Belac Resultaat is het verkrijgen van de Low Flying Area

6 Huidige vertegenwoordiger Luc Vandebeeck is werkzaam als chef verkeersleider op Zaventem De “Whislist” van Belac wordt voorgelegd aan onze afgevaardigde! Huidige situatie is vrij stabiel! Overlegstructuur België

7

8 Zijn jullie vertrouwd met onze variabele maximale vlieghoogtes? We hebben sinds enkele jaren een zeer goed draaiend informatiesysteem! Zijn deze informatielijnen voldoende benut?

9 Maximum 4500 ft AMSL =1370m AMSL Nederland = FL 65 Waarom deze verschillen? Maximale hoogte tijdens de weekdagen

10 Het LFA Golf systeem Wat betekend de LFAG? Hoe hoog mogen we gaan? Wanneer? Wie vraagt het aan?

11 Enkele aangeduide mensen verzorgen de activatie Deze activatie gebeurd enkel in functie van de verwachte meteo Er bestaat een mailing list Het LFA Golf systeem

12 Er worden afspraken gemaakt met de chief controller van Canac (Computer Assisted National Air Traffic Control Centre) De afspraken worden rond 08h gemaakt De gebieden kunnen afzonderlijk worden geactiveerd Activering is geldig voor 1 dag Het LFA Golf systeem

13 LFAG1 Buiten de militaire activiteiten wordt een deel gecontroleerd gebied automatisch vrij gegeven tot FL55 en wordt dan beschouwd als ongecontroleerd G gebied Buffer van 500ft wordt door ons toegepast

14 LFAG1 De hoogte mededeling op onze website baseert zich op de regionale QNH van 08h loc tot FL50 en wordt omgerekend meters Eventuele notams worden vermeld

15 Low Flying Area Golf 1

16 Vormt gedeelte gecontroleerd gebied om tot klasse G (ongecontroleerd) tot FL75 Buffer van 500 ft Moet aangevraagd worden bij Canac Is telkens maar 1 dag geldig LFAG2

17 De LFAG2 wordt in drie gebieden gesplitst: LFAG2 Noord LFAG2 West LFAG2

18 LFAG2 Zuid Deze gebieden kunnen afzonderlijk actief worden In principe vraagt de aanvrager ook het zuidelijk deel aan Het resterende gebied blijft uiteraard LFAG1 dus FL 50 LFAG2

19 Low Flying Area Golf 2 LFAG2ZUID LFAG2NOORD LFAG2WEST

20 LFAG5 Gaat tot FL90 Waarom zo hoog? Wie vraagt aan?

21 LFAG5

22 Alle LFAG

23 DE LFA GEBIEDEN STAAN NIET OP KAART!

24 QNHFL In m AGL EBTN Overzicht van de toegelaten hoogtes

25 Omzettingstabel

26 P R 2NM =3,7km 5 NM=9,26km

27 Kleine Brogel Indien BL als actief wordt aangekondigd P 07A – Zone met R= 2 NM blijft behouden R 07B – Zone met R= 5 NM blijft uitluisterplicht Volledige CTR en TMA worden verplichte “uitluisterzones” Frequentie EBBL: 122,100 of 122,500

28 Kleine Brogel De clubs opteren om alleen 122,500 te gebruiken Brussels FIC: 126,900 Indien BL niet actief is, vervalt de R 07B en dus de uitluisterplicht

29 Kleine Brogel In geval van “Scramble”: ATC van BL zal frequent een radiobericht in het Engels uitzenden met de melding dat BL actief is met de instructie dat alle toestellen onmiddellijk de CTR en TMA dienen te verlaten. Voor Florennes uiteraard dezelfde procedure

30 Kleine Brogel Omliggende clubs zullen ook telefonisch worden verwittigd. CTR en TMA worden actief, respectievelijke klasse ‘D’ en ‘B’

31 Kleine Brogel Het ontruimen van de sectoren is bedoeld om een veilige terugkeer van de F-16’s conform de procedures mogelijk te maken. De duur van een missie bedraagt +/- 45 min., dit geeft ons de tijd om de zones te verlaten. Indien een zweefvlieger in de problemen zou komen, is het gewenst dat hij oproept met melding van zijn positie en intenties (op 122,500 – desnoods in het Nederlands).

32 Het nieuwe seizoen komt er aan We kunnen ons geen incidenten veroorloven De verstandhouding met Belgocontrol is uitstekend

33 De berichtgeving van het luchtruim werkt Hebben we genoeg zelfdiscipline Hebben we respect voor het luchtruim bij onze buren? Het nieuwe seizoen komt er aan

34 We hebben ons geengageerd om de reglementen na te leven Geen cow-boys meer in ons luchtruim Het nieuwe seizoen komt er aan

35 Hoe ziet de toekomst er uit? Geen wijzigingen te melden Voor het Belgische luchtruim geen transponder noodzakelijk

36 Hoe ziet de toekomst er uit? TMZ zones in Nederland? Kunnen we nog overland? Hoeveel ruimte rest ons straks nog?

37 Dank zij de nieuwe technologie kunnen we “scherp” vliegen Kennis van en omgaan met software programs en moving map is een must! Hoe ziet de toekomst er uit?

38 Zonder moving map wordt het uitzichtloos Uw “territorium”verkennen is erg raadzaam! Opletten bij vrije vluchten! Vluchtvoorbereiding mag nooit teloor gaan! Hoe ziet de toekomst er uit?

39 Wat doen we hiermee? TMZ…….

40 LOW AIR KAARTEN 2 STUKS=11,80 € Als officiële luchtvaartkaart in België geldt de kaart uitgegeven bij het NGI, Abdij ter Kameren 5, 1050 Brussel, tel.: 02/ Het luchtruim verandert voortdurend, deze kaart wordt daarom regelmatig geactualiseerd.

41 /

42


Download ppt "WeeldeBaarle Nassau 4500 ft = 1370 m boven zeespiegel FL 55 FL 65 FL75 FL95."

Verwante presentaties


Ads door Google