De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

IT’S ALL ABOUT QUALITY OF LIFE. INHOUD 2 –It’s all about Quality of Life – Sodexo België 01 Quality of Life 02 Onze diensten 03 Sodexo België 04 Sodexo.

Verwante presentaties


Presentatie over: "IT’S ALL ABOUT QUALITY OF LIFE. INHOUD 2 –It’s all about Quality of Life – Sodexo België 01 Quality of Life 02 Onze diensten 03 Sodexo België 04 Sodexo."— Transcript van de presentatie:

1 IT’S ALL ABOUT QUALITY OF LIFE

2 INHOUD 2 –It’s all about Quality of Life – Sodexo België 01 Quality of Life 02 Onze diensten 03 Sodexo België 04 Sodexo in de wereld 05 Fundamenten en strategie 06 Onze maatschappelijke en ecologische verantwoordelijkheid 07 De stappen van onze groei 08 Onze belangrijkste erkenningen

3 01 Quality of Life

4 QUALITY OF LIFE 4 –It’s all about Quality of Life – Sodexo België We zijn ervan overtuigd dat QUALITY OF LIFE aan de bron ligt van individuele vooruitgang en het prestatievermogen van organisaties

5 02 Onze diensten

6 ONZE DIENSTEN 6 –It’s all about Quality of Life – Sodexo België SODEXO IS WERELDLEIDER OP HET VLAK VAN QUALITY OF LIFE SERVICES On-site Services Benefits & Rewards Services Personal & Home Services

7 ON-SITE SERVICES 7 –It’s all about Quality of Life – Sodexo België Om het persoonlijk welzijn te verzekeren, optimaliseren wij uw manier van werken en zorgen we voor een goede werking en de veiligheid van uw installaties

8 ON-SITE SERVICES 8 –It’s all about Quality of Life – Sodexo België

9 ON-SITE SERVICES – 6 KLANTENSEGMENTEN 9 –It’s all about Quality of Life – Sodexo België Corporate Services Education Seniors

10 ON-SITE SERVICES – 6 KLANTENSEGMENTEN 10 –It’s all about Quality of Life – Sodexo België Defense Health Care Justice

11 BENEFITS & REWARDS SERVICES 11 –It’s all about Quality of Life – Sodexo België Om de inzet van iedereen te motiveren en te belonen

12 BENEFITS & REWARDS SERVICES 12 –It’s all about Quality of Life – Sodexo België Voordelen voor werknemers Incentive- programma’s Oplossingen voor overheids- instellingen

13 PERSONAL & HOME SERVICES 13 –It’s all about Quality of Life – Sodexo België Opdat iedereen zijn eigen Quality of Life kan creëren

14 03 Sodexo België

15 SODEXO BELGIË – CIJFERS –It’s all about Quality of Life – Sodexo België € 380 miljoen omzet 4000 medewerkers klanten Sodexo Benefits & Rewards Services 1 Belg op 4 dagelijks in contact met Sodexo 1200 sites

16 04 Sodexo in de wereld

17 SODEXO IN DE WERELD – CIJFERS –It’s all about Quality of Life – Sodexo België € 18,4 bn omzet medewerkers 18 de werkgever wereldwijd 75 miljoen klanten per dag sites 80 landen

18 SODEXO IN DE WERELD – CIJFERS –It’s all about Quality of Life – Sodexo België

19 SODEXO IN DE WERELD 19 –It’s all about Quality of Life – Sodexo België Rest van de wereld 21 % Noord-Amerika 37 % Verenigd Koninkrijk & Ierland 8 % Continentaal Europa 34 %

20 05 Fundamenten en strategie

21 ONZE STRATEGISCHE POSITIONERING 21 –It’s all about Quality of Life – Sodexo België Wereldleider zijn op het vlak van Quality of Life Services.

22 SODEXO BELGIE 22 –It’s all about Quality of Life – Sodexo België FOOD FM SODEXO, EEN CATERINGBEDRIJF? Sodexo is wereldleider op het vlak van QUALITY OF LIFE SERVICES 70% 30%

23 ONZE MISSIE 23 –It’s all about Quality of Life – Sodexo België Dag na dag bundelen onze medewerkers wereldwijd de krachten, met oog voor de volgende zaken: Dagelijks de levenskwaliteit verbeteren van iedereen aan wie we onze diensten leveren. Bijdragen aan de economische, sociale en milieuontwikkeling van de steden, regio's en landen waar we onze activiteiten uitoefenen.

24 ONZE WAARDEN 24 –It’s all about Quality of Life – Sodexo België DIENST- VERLENING TEAM SPIRIT Zin voor VOORUIT- GANG 95% van onze medewerkers staan dagelijks in rechtstreeks contact met onze klanten en hun consumenten. Dat vraagt om grote menselijke kwaliteiten en een specifiek gedrag dat wij beschrijven als:

25 ONZE ETHISCHE PRINCIPES 25 –It’s all about Quality of Life – Sodexo België Transparantie Strijd tegen corruptie en concurrentie- vervalsing Loyaliteit Respect voor de persoon

26 06 Onze maatschappelijke en milieuverantwoordelijkheid

27 BETTER TOMORROW PLAN 27 –It’s all about Quality of Life – Sodexo België Onze road map op vlak van verantwoord ondernemen. Het legt onze maatschappelijke en ecologische engagementen vast in 4 prioriteiten Actie ondernemen voor een betere voeding, gezondheid en welzijn Zich engageren ten opzichte van lokale gemeenschappen Het milieu beschermen Onze medewerkers ontwikkelen en diversiteit bevorderen

28 PRIORITEIT 1: ONZE MEDEWERKERS ONTWIKKELEN EN DIVERSITEIT BEVORDEREN 28 –It’s all about Quality of Life – Sodexo België Sodexo heeft de ambitie om wereldwijd een referentie te worden op vlak van diversiteit en inclusie

29 PRIORITEIT 1: ONZE MEDEWERKERS ONTWIKKELEN EN DIVERSITEIT BEVORDEREN 29 –It’s all about Quality of Life – Sodexo België Wij bieden u de mogelijkheid u goed te voelen bij ons, elke dag opnieuw De ontwikkeling van onze medewerkers is onze prioriteit Onze medewerkers erkennen door de beleving van onze waarden en hun bijdrage tot onze groei Elke medewerker ontvangen als volwaardig lid van onze ploeg Zin geven om bij Sodexo te komen werken

30 30 – It’s all about Quality of Life – Sodexo België In Europa* lijdt 8% à 23,9% van de vrouwen en 7,6% à 24,7% van de mannen aan obesitas *Bron: Eurostat, statistisch bureau van de EU PRIORITEIT 2 : ACTIE ONDERNEMEN VOOR EEN BETERE VOEDING, GEZONDHEID EN WELZIJN Leaflets en Vitality Corners met thema’s als suikers, voedingsdriehoek en allergieën Conferenties Al onze menu’s zijn gebaseerd op een menuplan Elke maand wordt een gezondheid- thema naar voren gebracht

31 PRIORITEIT 3 : ONS ENGAGEREN TEN OPZICHTE VAN LOKALE GEMEENSCHAPPEN 100% duurzame bananen waarvan 80% van biologische oorsprong en Fairtrade Max Havelaar Aspretto: onze fairtrade & biokoffie en -thee Oprichting van een netwerk van regionale producenten, korte keten

32 PRIORITEIT 4: HET MILIEU BESCHERMEN 32 –It’s all about Quality of Life – Sodexo België Sinds 2013 is ons konijnenvlees uitsluitend afkomstig van parksystemen waar konijnen een beter leven leiden Wij kopen uitsluitend scharreleieren aan. Sinds 2013 is 70% daarvan afkomstig uit vrije uitloop Vanaf 1 januari kopen wij enkel varkensvlees van niet-gecastreerde varkens Respect voor dierenwelzijn

33 07 Stappen van onze groei

34 GESCHIEDENIS 34 –It’s all about Quality of Life – Sodexo België  1966 : Pierre Bellon richt Sodexho op in Frankrijk  1971 : Eerste internationale vestiging in België  1978 : Sodexho zet eerste stappen in de wereld van dienstencheques  2000 : Oprichting van Altys België, filiaal van Sodexho gespecialiseerd in technische installaties  2006 : 40 jaar na oprichting stelt Sodexho zich een nieuwe uitdaging « Wereldwijd de expert worden in diensten die de Quality of Life verbeteren »  2008 : Sodexho wordt Sodexo

35 08 Onze belangrijkste erkenningen

36 AWARDS 36 –It’s all about Quality of Life – Sodexo België 40 % lokale producten 60% seizoensproducten – winter 90% seizoensproducten – zomer 95 % lokaal vlees 100% duurzame poetsproducten 100% fairtrade bananen 100% niet-bedreigde vis

37 Bedankt!


Download ppt "IT’S ALL ABOUT QUALITY OF LIFE. INHOUD 2 –It’s all about Quality of Life – Sodexo België 01 Quality of Life 02 Onze diensten 03 Sodexo België 04 Sodexo."

Verwante presentaties


Ads door Google