De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Bike-StOP! Twiggy Van Elven 2 e jaar Marketing Marketingtoepassingen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Bike-StOP! Twiggy Van Elven 2 e jaar Marketing Marketingtoepassingen."— Transcript van de presentatie:

1 Bike-StOP! Twiggy Van Elven 2 e jaar Marketing Marketingtoepassingen

2 PRODUCTKEUZE : Bike – StOP! Enige fiets-stoplicht in België Eenvoudig te bevestigen Zien en gezien worden als fietser in het verkeer: veiligheid

3 ANALYSE VAN MARKTOPPORTUNITEITEN, MARKTSEGMENTATIE/1 1. MARKT:  Niet- fietsers Scholen Ouders, familie Fietsverhuurders,..  Fietsers Recreatieve fietsers Sporters (mountainbike, fietsverenigingen, wielrenverenigingen,…) Mensen: fiets = transportmiddel (naar werk, school,….) ….

4 ANALYSE VAN MARKTOPPORTUNITEITEN, MARKTSEGMENTATIE/2 2. Afnemers:  B2C Kinderen, jeugd, ouders van…. (recreatieve) fietsers, mountainbikers, senioren, trekkers,…. Fietsverhuurfirma’s ….

5 ANALYSE VAN MARKTOPPORTUNITEITEN, MARKTSEGMENTATIE/3 2. Afnemers:  B2B Sportcentra Sportwinkels Fietswinkels Fietsfabrikanten Hypermarkten

6 POTENTIELE CONCURRENTEN Geen Belgische concurrentie Buitenlandse merken: (geen stoplicht in assortiment)

7 DOEL 1.Lanceren van Bike StOP! Op 15/4/2012 op de Vlaamse markt. 2.Marktleider worden en positie bewaken naar toekomst toe.

8 MARKETINGMIX/1  PRODUCT 1 neutraal model : later afh. van PLC: meerdere modellen Bike StOP!: deels vervaardigd uit gerecycleerde materialen Ook 2 j garantie! Individueel verpakt Gedetailleerde handleiding: zelf te plaatsen of laten plaatsen door fietsenmaker  PROMOTIE Velofollies Mail, post mailing, flyers, begeleidende brieven Telefonische prospecties Logo en/of naam overal opzetten

9 MARKETINGMIX/2  PRIJS 14,95 € /stuk  PLAATS Assemblage in België Onderdelen: deels uit België, deels uit BL Locatie Bike StOP!: Zandhoven.

10 FILOSOFIE  Veiligheid / visibiliteit  Gebruiksvriendelijk  Ecologisch  Duurzaam  Socio- economisch

11 Testmarketing

12 Testmarketing Velofollies: bezoekers gedurende 3 dagen BiKE StOP!: 1 stand Informatie geven, model showen Enquête laten invullen door mensen Gegevens uit enquête: analyseren en besluiten trekken + strategie aanpassen indien nodig. Verkoopsstrategie: verdelen bij fietswinkels, sportcentra, Fiets-verhuurfirma’s, supermarkten,…


Download ppt "Bike-StOP! Twiggy Van Elven 2 e jaar Marketing Marketingtoepassingen."

Verwante presentaties


Ads door Google