De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Change, Change and Change

Verwante presentaties


Presentatie over: "Change, Change and Change"— Transcript van de presentatie:

1 Change, Change and Change
Presentatie NCOI Scriptie 2013 Dennis Roos MBA Utrecht, 5 november 2013 Master of Business Administration

2 Aanpak van het onderzoek
Vaststellen van het probleem Conclusies en Aanbevelingen Voor-onderzoek Aanpak van het onderzoek Analyse Theoretisch kader Casestudy Survey-onderzoek

3 Aanleiding van het onderzoek
Hypotheekdossiers onvoldoende reconstrueerbaar Klantintegriteit Aangescherpte wet- en regelgeving Toenemende concurrentie Klanten worden veeleisender

4 Het managementprobleem
Organisatieveranderingen worden niet tijdig geadopteerd Interne organisatie op orde hebben (kwaliteit) Cultuur

5 Vraagstelling Wat is de invloed van de veranderbereidheid van medewerkers bij organisatieveranderingen bij Rabobank Drechtsteden? En welke rol speelt de organisatiecultuur hierbij?

6 Aanpak van het onderzoek
Vaststellen van het probleem Conclusies en Aanbevelingen Voor-onderzoek Aanpak van het onderzoek Analyse Theoretisch kader Casestudy Survey-onderzoek

7 Theoretisch kader Model van Kotter Establishing a Sense of Urgency
1 Establishing a Sense of Urgency 2 Forming a Powerful Guiding Coalition 3 Creating a Vision 4 Communicating the Vision Model van Kotter 5 Empowering Others to Act on the Vision 6 Planning for and Creating Short-Term Wins 7 Consolidating Improvements and Producing Still More Change 8 Institutionalizing New Approaches

8 DINAMO-model Verander-bereidheid Meer-waarde Betrokken-heid Emoties
Interne druk Gevolgen voor het werk Externe noodzaak Verander-bereidheid Kennis en ervaring Gedrag Resultaat Aansturing Informatie Com-plexiteit Verander-vermogen Timing Beheers-baarheid

9 OCAI-model

10 Organisatieverandering
Conceptueel model Organisatiecultuur De Familiecultuur De Adhocratiecultuur De Hiërarchische cultuur De Marktcultuur Veranderbereidheid Willen veranderen: Gevolgen voor het werk Emoties Meerwaarde Betrokkenheid Moeten veranderen: Interne druk Externe noodzaak Kunnen veranderen: Kennis en ervaring Aansturing Informatie Verandervermogen Beheersbaarheid Timing Complexiteit Organisatieverandering Creëren van draagvlak in de organisatie (Stap 5 model van Kotter)

11 Aanpak van het onderzoek
Vaststellen van het probleem Conclusies en Aanbevelingen Voor-onderzoek Aanpak van het onderzoek Analyse Theoretisch kader Casestudy Survey-onderzoek


Download ppt "Change, Change and Change"

Verwante presentaties


Ads door Google