De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Ford cargo T. Inhoudstafel. Doel Inleiding Vergelijking IVECO Concurrentie Segmentatie Positionering 4P’s Conclusie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Ford cargo T. Inhoudstafel. Doel Inleiding Vergelijking IVECO Concurrentie Segmentatie Positionering 4P’s Conclusie."— Transcript van de presentatie:

1 Ford cargo T

2 Inhoudstafel. Doel Inleiding Vergelijking IVECO Concurrentie Segmentatie Positionering 4P’s Conclusie

3 Doel. Leerstof onder de knie. – Aantonen adhv: Segmentering (inspelen op het juiste deel vd markt). Positionering (wat klanten willen/hoe wij willen dat klant product ziet). 4p’s. Concurrentie,PLC,…

4 Inleiding. Wat: Ford cargo einde productie Ford-truck Belgium, IVECO verbetering?

5 Vergelijking. Cargo TTrekker-aanhangwagen

6 vergelijking Gelijkenissen De naam (Ford). Goederenvervoer. verschillen MBT Brandstoftank Vervoer volumineuze goederen vs stadsvervoer. Technologie Chassis EURO 5 norm (milieu norm)

7 Integratie. Ford cargo T: – Verouderd – Elementen overnemen van trekker-variant Overnemen is goedkoopste.

8 brandstoftank. Stadsvervoer (klein). Vervoer over autosnelweg (groot).

9 brandstoftank. Kleine brandstoftank (minder gewicht).  Meer lading

10 brandstoftank. Grote brandstoftank Verschil accijnzen: Vb.: Luxemburg vs. Frankrijk Prijs Luxemburg op 10maart 2012 :1,279eur. (550 liter = 703,45eur). Prijs Frankrijk op 10 maart 2012 : 1,559 eur. (550liter = 857,45eur). Financieel voordeel 150eur. Deze rit 5X per week = 750eur prijs verschil.

11 IVECO. Ford = gekend merk. Business verkocht aan IVECO – cargo T (IVECO) – Cargo T (niet uitbrengen)

12 Concurrentie. RenaultMercedes

13 Concurrentie. producent in Eskisehir ≠ concurrent

14 PLC. Verzadiging markt Stagnatie verkoop – Defensieve marketingaanpak

15 Segmentatie. B2B & B2C in de stad – groenteboeren – steden & gemeenten – Bouwfirma’s – Gespecialiseerde transportbedrijf

16 Segmentatie. bouwvervoerBrandweer.

17 positionering. Behendig. Co² arm = de regel. Ford = de oplossing voor stadsverkeer.

18 Plaats. Bestaande garage’s KMO-bedrijvenpark. – Dicht bij de klant

19 Prijs. Autosalon korting Accessoires toestaan Kwantum korting

20 Promotie. City truck 2O/80 regel – Luisteren naar klanten

21 Promotie.

22 Conclusie. Herintroductie? Verzadiging markt IVECO Economische crisis

23 Bedankt voor jullie aandacht.


Download ppt "Ford cargo T. Inhoudstafel. Doel Inleiding Vergelijking IVECO Concurrentie Segmentatie Positionering 4P’s Conclusie."

Verwante presentaties


Ads door Google