De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De student Studentenbaan weet als geen ander hoe belangrijk de 550.000 studenten zijn voor de arbeidsmarkt. Vandaar dat o.a. websites Studentenbaan.nl,

Verwante presentaties


Presentatie over: "De student Studentenbaan weet als geen ander hoe belangrijk de 550.000 studenten zijn voor de arbeidsmarkt. Vandaar dat o.a. websites Studentenbaan.nl,"— Transcript van de presentatie:

1 De student Studentenbaan weet als geen ander hoe belangrijk de 550.000 studenten zijn voor de arbeidsmarkt. Vandaar dat o.a. websites Studentenbaan.nl, Stages.nl en Studenten.net zijn opgericht. Deze websites bieden studenten en bedrijven een unieke mogelijkheid om met elkaar in contact te komen. Part timer De student is voor veel partijen de ideale werknemer, want hij of zij is gemotiveerd, leergierig en flexibel. De student is altijd op zoek naar een manier om een zakcentje te verdienen, want studenten staan bekend om een beperkt budget. Daarom zoekt de student die begint met zijn studie vaak direct met een bijbaantje. Stagiair In deze periode, die gemiddeld 4 jaar duurt, is de student niet alleen op zoek naar werk, maar speelt het vinden van een stageplek ook een belangrijke rol. Starter Na het afstuderen is de student niet minder interessant, want de student van vandaag is de werknemer van morgen. Hij of zij behoort nu tot de groep die Starters wordt genoemd en staan klaar om de arbeidsmarkt te betreden.

2 Studentenbaan Uitzendbureau is een van de werkmaatschappijen van All4students BV en richt zich met name op de bemiddeling in bijbanen, stages, afstudeerplaatsen en starterfuncties voor studerend Nederland. Studentenbaan.nl De gebruikersvriendelijke navigatie van de site zorgt ervoor dat de student op een eenvoudige wijze die vacatures kunnen vinden die voor hem interessant en beschikbaar zijn. Er wordt een selectie gemaakt op basis van type werk en regio. Studenten kijken eerst bij de HotJobs of de TopStages, deze worden direct aangeboden op de homepage. Verder vindt de student er informatie over bedrijven, salarissen en andere relevante informatie. Werving voor u op maat U kunt de werving via Studentenbaan op diverse manieren laten verlopen. U kunt het volledige traject van werving, selectie en verloning aan Studentenbaan uitbesteden, maar u kunt ook een deel van het traject aan Studentenbaan uitbesteden. Studentenbaan uitzendbureau

3 Diensten studentenbaan Werving & Selectie De Intercedentes van Studentenbaan gaan voor u op zoek naar geschikte kandidaten voor uw vacature. Bij de werving van kandidaten zetten wij zowel de database als de internetsites in. De selectie bestaat uit een screening van het CV, een telefonische intake en eventueel uit een face to face kennismakingsgesprek. Alleen de geschikt bevonden kandidaten stellen wij aan u voor. U maakt de uiteindelijke keuze. Uitzending en payrolling U kunt de door u geselecteerde student via Studentenbaan op uitzendbasis inzetten. Het werving & selectie tarief wordt dan niet alleen omgezet naar een naar een vergoeding per uur, maar u profiteert ook van de voordelen van het uitzenden: flexibel, geen risico en geen extra belasting van uw (personeels)administratie. Vacaturebank In dit geval plaatst u uw eigen advertentie onze de internetsite. Studenten (of starters) vinden uw vacature en kunnen per e-mail rechtstreeks bij u op de vacature reageren. U geeft uw vacature extra aandacht door middel van: een HotJob of TopStage vermelding de vacature per e-mail aan een selecte groep studenten of starters te versturen uw vacature in de nieuwsbrief op te nemen

4 Tarieven studentenbaan Uitzendingop maat Payrollingop maat Werving & Selectieop maat Vacaturebank€ 75,00 per 4 weken Optioneel -HotJob of TopStage€ 75,00 per week -Direct e-mailing€ 0,79 per adres (min. oplage 250 sts) -Vermelding in Nieuwsbrief€ 0,10 per adres Pakketteninformeer naar de mogelijkheden

5 Elke carrière moet ergens beginnen. In veel gevallen is dit de periode van stage tijdens de studie. Studenten leren werken en leren wat het is om volgens vaste ritmes en binnen kaders te functioneren. Werkgevers gebruiken de periode van stage voor het realiseren van projecten ‘die altijd nog een keer hadden moeten gebeuren’. Echter meer en meer wordt de stageperiode gebruikt als verlengde proeftijd voor het werven van jong potentieel. Wist u dat 68% van de HBO en Universitaire stagiares blijven ‘plakken’ bij hun stagebedrijf? Over Stages.nl Stages.nl is een titel van All4Students. Als onderdeel van de gehele op studenten gerichte portfolio is Stages.nl vaak het startpunt voor een carrière. Door de koppeling Stages.nl en Studentenbaan.nl aan de community website www.studenten.net bouwen studenten met één CV aan de invulling van hun hele carrière. Van bijbaan, naar stage en van stage naar afstudeeropdracht, om vervolgens een vaste startersfunctie te vinden.

6 Werven met behulp van Stages.nl Ook u kunt uw stage-opdracht of oproep publiceren op Stages.nl. U kunt daarbij kiezen voor drie verschillende mogelijkheden. U plaatst uw stagevacature op de site, voorzien van uw contactgegevens en een beschrijving van uw onderneming, organisatie of project. U krijgt rechtstreeks alle reacties toegestuurd en selecteert de kandidaten die u aanspreken. Deze plaatsing kost u éénmalig €75,-. U plaats uw stagesvacature op de site, zoals hierboven beschreven, maar betaalt slechts alleen wanneer de stageplaats is ingevuld. U betaalt ons een succesfee van €225,- per succesvolle stageplaatsing. U neemt een jaarabonnement op Stages.nl. Daarmee krijgt u het recht om 50 stagevacatures te plaatsen gedurende 1 jaar. Daarnaast wordt uw stagevacature tenminste 4 maal per jaar meegenomen in onze e- mail nieuwsbrief die naar al onze ingeschreven studenten wordt gestuurd. Dit pakket vraagt van u een investering van €2500 per jaar. Mogelijkheden: Stageoproep plaatsen: €75 per maand Stagebemiddeling: €225 per succesvolle bemiddeling Jaarabonnement: €2500 per jaar Bannerplaatsing: €21 per 1000 views

7 Brede portfolio All4Students heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld tot uitgever van een brede portfolio aan studentenmedia. Studenten.net is als hoofdtitel de best bezochte studentensite van Nederland; een interactieve informatiebron die aansprekend is voor de gehele studentenpopulatie. Onder Studenten.net valt een ruime portfolio aan studentensites. De belangrijkste titels in de online portfolio zijn: www.studenten.net www.studentenbaan.nl www.stages.nl www.studentenreis.com www.studentenadsl.nl www.studentenkamers.nl www.studiewinkel.nl www.just4students.nl www.studenten.pagina.nl www.studentoftheyear.com www.studentenhuisvanhetjaar.nl Mix aan diensten en onderwerpen Studenten kunnen op de verschillende sites informatie vinden over studie, carrière, lifestyle, stages, (bij)banen, kamers, adsl-verbinding, studentenreizen en meer. Voor bedrijven zijn de verschillende websites van All4students een marketingkanaal om studenten te benaderen met hun boodschappen. Maandelijks worden onze webpagina's 3.500.000 keer bekeken, dat zijn zo'n 20.000 unieke bezoekers per dag. De meest bezochte site is Studenten.net met meer dan 155.000 leden en 16.000 unieke bezoekers per dag. Mediamix

8 Webvertising: Arbeidsmarkt en Marketing Studenten.net biedt haar partners diverse mogelijkheden om gebruik te maken van haar bereik binnen deze speciale doelgroep. Marketing tools die kunnen worden ingezet versterken elkaar. Studenten.net is door haar uitgebreide ervaring op het gebied van online advertising en publishing in staat uw online campagnes optimaal in te vullen en ondersteund u graag bij het invullen van uw campagne(s). Marketing middelen  Direct mail en e-mail  Telemarketing  Bannering in formaten volgens het I.A.B.  Contentsyndication  Shop-in-Shop modellen  Logobranding  Minisites  Bedrijfsprofilering Waarom Studenten.net? 1.We spreken de taal van de doelgroep en maken deel uit van het studentenleven, in al haar aspecten. 2.We hebben ervaring en kennen de do’s & don’ts. 3.We combineren een breed bereik met selectieve benadering van studenten binnen een specifiek profiel. Online aanwezig zijn

9 Bannering – formaten & tarieven 120 * 60 pixels  € 500,= per maand per 10 locaties 234 * 60 pixels  € 1000,= per maand 468 * 60 pixels  € 21,= per 1000 views 120 * 600 pixels  € 45,= per 1000 views Pop-up  € 45,= per 1000 views Intersticials  € 45,= per 1000 views Supersticials  € 45,= per 1000 views Dynamic HTML  € 45,= per 1000 views E-mail marketing E-mail nieuwsbrief  € 0,11 per bericht (minimaal 250 berichten) E-mail directmail  € 0,79 per bericht (minimaal 250 berichten) Shop-in-shop Fee per sale  17,5% per sale Fee per lead  in overleg Vacatureplaatsing  € 75,- per maand Bedrijfsprofiel  in overleg Advertorial  € 1000,- per 2 weken Teaser homepage  € 250,- toeslag Pakketten zijn in overleg en tegen speciale aantrekkelijke tarieven samen te stellen. Deze pakketten bieden vaak verrassende extra mogelijkheden. Informeer hier naar. Tarieven

10 TERWESTENFLAT: STUDENTENHUIS VAN HET JAAR De Terwestenflat uit Den Haag is door studenten gekozen als Studentenhuis van het Jaar! Vanaf januari is er meer dan 230.000 keer gestemd. Tijdens de finale- uitzending van BuZz op 3FM namen de Hagenezen het op tegen de bewoners van Huize Naast Ernie uit Tilburg. Beide huizen werden in de uitzending telefonisch een hart onder de riem gestoken door de burgermeesters Deetman van Den Haag en Stekelenburg van Tilburg. De jury voelde de bewoners over het huisleven stevig aan de tand. De Terwestenflat en Naast Ernie hielden zich goed staande, uiteindelijk gingen de meeste internetstemmen naar de Hagenezen. Zij wonnen een reis naar Londen! INTERNET en mediapartners Hoe hoog staat de afwas? Wordt er 's nachts (stiekem) met dekbedden over de gang gesleept? Wat is de favoriete bezigheid? Hangt Pearl Jam of Kylie Minogue aan de muur? Studenten.net organiseert de verkiezing: Studentenhuis van het Jaar! i.s.m. Memory Magazine en ondersteund door andere mediapartners In de periode maart tot en met juni 2005 zal een nieuwe ronde van het Studentenhuis van het jaar gaan plaatsvinden. Het Studenten.net team profileert de deelnemende studentenhuizen op basis van essentiële criteria zoals de hoeveelheid drank die wordt genuttigd, de mate van verontreiniging en natuurlijk de aantallen kortstondige, wisselende logé’s die de bewoners af en toe op de gang tegenkomen. Het leukste studentenhuis van Nederland mag zich een jaar lang het Studentenhuis van het Jaar noemen, en mag dit vieren tijdens een groots studentenhuis feest dat wij met u als partner verzorgen.

11 MIDDEN IN DE DOELGROEP: HET STUDENTENHUIS Partners van Studenten.net kunnen meeliften op deze succesvolle verkiezing. Online, in premiums en natuurlijk in print kunnen partners meeliften. Waarom is het Studentenhuis zo belangrijk? Omdat alles daar gebeurd. Een studentenhuis verbroederd, schept een band en huisgenoten zijn vaak vrienden voor het leven, en daar kunt u als partner onderdeel van uitmaken. De verkiezing loopt van Maart tot en met juni, waarbij in maart en april huizen zich kunnen aanmelden. In mei 2005 starten vervolgens de voorrondes en kan worden gestemd op de huizen (vorig jaar meer dan 230.000 stemmen!). In juni 2005 verkiezen we in een spetterende finale het winnende huis. HOOFDSPONSOR: Als hoofdsponsor van de Studentenhuis van het Jaarverkiezing, is uw merk op alle uitingen zichtbaar. Subtiel of dominant? Dat is aan u. U staat op de oorkonde voor het winnende huis, maar ook op de postmailing (envelop en brief) die naar alle studentenhuizen wordt gestuurd (oplage ruim 15.000). Wist u dat in een gemiddeld studentenhuis 5 studenten wonen? Tevens bent u zichtbaar op de speciale website: www.studentenhuisvanhetjaar.nl en uiteraard wordt uw merk / naam opgenomen in e-mail nieuwsbrief die naar 109.000 studenten wordt gestuurd. Ook wordt uw banner minimaal 100.000 per maand bovenaan de pagina getoond. Maar waar we graag met u over meedenken is de ultieme kapstok die uw propositie / merk of dienst heeft t.a.v. Het wonen in een studentenhuis. Hoofdsponsorschap vraagt een investering van €12.500 en levert u gedurende 4 maanden ruim €33.000 aan mediawaarde op SubSPONSOR Als Subsponsor lift u mee op de website met een permanente button en een bannercampagne van 50.000 vertoningen per maand over de websites van de Studentenhuis van het Jaar verkiezing. Hoofdsponsorschap vraagt een investering van €5.000 en levert u gedurende 4 maanden ruim €9.000 aan mediawaarde op

12 Partnering Wanneer u heel gericht uw marketingbudget wilt besteden, maar wel op zoek bent naar een leuke en ludieke manier daarvan, dan is de Studentenhuis van het Jaar verkiezing iets voor u. Intensief contact met de doelgroep, via een scala van media (postmailing, internet, e-mail en geprinte media van mediapartners als Memory Magazine). Studenten zijn trendsetters en geloven in sterke merken. Uw merk kan een studentenmerk zijn en kan de voorkeur gaan genieten van deze kritische doelgroep. Zeg nu zelf; dit is toch veel leuker en veel directer dan een advertentie in een krantje? Bel ons voor meer informatie over De Studentenhuis van het Jaar verkiezing 2005: Tel: 050 3114377 of stuur een e-mail naar Studenten.net Sales@studenten.net De Studentenhuis van het Jaar is een formule van Studenten.net. De grootste Studentencommunity van Nederland

13 History In 2001 startte Studenten.net met de verkiezing van de knapste student van Nederland. Deze verkiezing met als thema brains & beauty loopt gedurende een heel studiejaar. Studentes (vrouwen) en studenten (mannen) profileren zich middels foto’s en een beschrijving van hun persoonlijkheid. Ze geven antwoorden op vragen en gaan de directe dialoog aan met mede studenten via hun persoonlijke pagina op de site. De Nederlandse studenten bepalen middels voting uiteindelijk wie zichzelf Student of the Year 2004-2005 mag noemen. In 2001-2002 zijn 1.200.000 stemmen uitgebracht om tot een winnares te komen. In seizoen 2002-2003 werd voor het eerst een onderscheid gemaakt in sexe. Dit heeft geleid tot 2.000.000 stemmende studenten en wekelijks 80.000 luisteraars op zondagavond (Radio 3FM) tijdens de Student of the Year special. In oktober 2004 is Studenten.net gestart met de werving van deelnemers voor het seizoen 2004-2005. Momenteel hebben meer dan 200 studenten zich ingeschreven als kandidaat. Vanaf januari 2005 gaat het stemlokaal open en kunnen medestudenten hun stem uitbrengen. In maart zal de voorronde leiden tot een halve finale en in April zal de finale stemronde worden gespeeld. De winnaar en winnares zullen tijdens een spetterend eindfeest in Amsterdam worden uitgekozen

14 Studenten.net organiseert ook in 2005 weer de landelijke Introactie waarbij we met onze (studenten)promotieteams alle eerstejaars studenten opzoeken in de meest prominente Nederlandse studentensteden. Met Intro 2004 nog vers in ons achterhoofd en de leuke ervaringen die we hebben gehad met de commissies, zijn de voorbereidingen voor het volgende jaar al weer in volle gang! Samenwerking In de grotere steden organiseert Studenten.net in samenwerking met de lokale introcommissie of de toonaangevende studentenvereniging een spetterend event als toegevoegde waarde op het weekprogramma. Dit jaar hebben dj Arlo en partyband Tof! voor zeer geslaagde optredens gezorgd op de eindfeesten, samen met Hans Dulfer, Dj Jean en andere bekende artiesten. Het dak ging er af! Invulling In de verschillende studentensteden (18 verschillende grote studentensteden zijn hiervoor geselecteerd) worden bezocht door onze promotieteams. Deze teams zorgen ervoor dat 10.000 of meer nieuwe studenten zich inschrijven voor de actie, en voor een lidmaatschap bij Studenten.net. Door inschrijving maken ze kans op prijzen en krijgen ze een premium in de vorm van een voordeelpocket. Om ruchtbaarheid te geven aan de actie is een intensieve samenwerking met introcommissies en grote studentenverenigingen in de verschillende steden aangegaan. Samen met hen organiseren we een spetterend eind- of openingsfeest, waarbij onze teams, acts en DJ’s de aandacht vestigen op uw en onze actie.

15 1+1 = 3 Deze promotie acties brengen benefits met zich mee voor beide partijen, zowel de studenten als voor Studenten.net en haar partners. Bij inschrijving voor Studenten.net maakt iedere deelnemer automatisch kans op grote prijzen, zoals computers, reizen e.d. Een aantal van deze prijzen wordt uitgereikt tijdens de introactie in de steden, maar de hoofdprijs wordt landelijk verloot. In 2004 was de hoofdprijs zelfs een knalgele VW Lupo! Programma 2005 In de loop van februari 2005 wordt in samenspraak met de commissies en verenigingen een plan van aanpak ontwikkeld. Daaruit kan worden opgemaakt wanneer we waar zullen zijn. En uiteraard kunnen we dan een definitieve invulling geven aan de actie. Investering versus opbrengsten Sinds Studenten.net de Introactie heeft opgezet hebben jaarlijks meer dan 10.000 nuldejaars zich ingeschreven. Door de krachten te bundelen met andere Studenten.net partners is het mogelijk om een groter event neer te zetten met landelijke spreiding. Uw investering is daarbij € 15.000, waarmee u in elke studentenstad zichtbaar bent via een breed pakket aan communicatiemiddelen, zoals: Kleding van de promotieteams, spandoeken, beamerprojecties, website (www.introactie.nl), e-mail, flyers, coupon in de voordeelpocket en in de gezamenlijke pagina grote advertentie in Memory Magazine in September 2005


Download ppt "De student Studentenbaan weet als geen ander hoe belangrijk de 550.000 studenten zijn voor de arbeidsmarkt. Vandaar dat o.a. websites Studentenbaan.nl,"

Verwante presentaties


Ads door Google