De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Continurooster ?. Doel van de avond: Samen kijken naar het voorstel vanuit de school. Informeren, vragen stellen, bespreken, waar nodig bijstellen. Vanuit.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Continurooster ?. Doel van de avond: Samen kijken naar het voorstel vanuit de school. Informeren, vragen stellen, bespreken, waar nodig bijstellen. Vanuit."— Transcript van de presentatie:

1 Continurooster ?

2 Doel van de avond: Samen kijken naar het voorstel vanuit de school. Informeren, vragen stellen, bespreken, waar nodig bijstellen. Vanuit de school: Bepalen waar we nog antwoorden op moeten vinden om met een definitief voorstel te komen. Naar ouders toe: Meedenken / Samenwerken.

3 Opzet van de agenda: - Reden van het aanbod voor een continurooster. - Werkwijze werkgroep. - Plaatje van het continurooster op de EAB. - SKIK : kosten van de BSO. - Ervaringen, info. Bezoeken. Wat gezien, gehoord? - Pauze. - Uitwisseling. - Formuleren van vragen, aandachtpunten.

4 Reden van het aanbieden van een continurooster: -Nieuwe tijden, -nieuwe ontwikkelingen, -Nieuwe inzichten. -nieuwe wensen. -Alle scholen in Joure bieden het continurooster aan. Tot nu toe gaan ze er ‘allemaal’ toe over. -Het BSO aanbod zal hierop gaan aansluiten.

5 Werkgroep / Team/ EAB raad:  1. Verzamelen alle verslagen van de bezoeken van it Haskerfjild en de Wumkesskoalle doorgenomen. (6)  2. Er zijn vervolgens nog 2 scholen bezocht door 2 leerkrachten en 2 ouders uit ouderraad / EAB raad.  3. Informatie /achtergrondinformatie + overleg met de andere scholen van Joure.  4. Besproken in het team.  5. Besproken in EAB raad.  6. Voorstel voor het plaatje : continurooster EAB.  7. Vervolgstappen.

6 Continurooster op de EAB. MaandagDinsdagWoensdagDonderdagVrijdag 8.30 – les 8.30 – les 8.30 – les 8.30 – les 8.30 – les Pauze 30 m Eten 15 m Pauze 30 m Eten 15 m Pauze 30 m Eten 15 m Pauze 30 m Eten 15 m Pauze 30 m Eten 15 m les les les les les Groep 1 en 2 vrijdag tot uur en ‘s middags vrij. Rekening houdend met: 1 tijden meeste scholen in Joure 2 aantal te maken uren (3 ervaringen scholen die er al mee werken.

7 - ochtendpauze zelfde tijden als nu. - leerkrachten eten met de leerlingen. - pleinwacht tussen de middag : directeur, IB er, vrijwilligers, ouders. - materialen, activiteiten. - handen wassen/koelkasten enz.

8 BSO SKIK. Ineke Fennema.  Kosten, organisatie enz.

9 Ervaringen / Beweegredenen. Wat zeggen de ouders, leerkrachten, kinderen??? -Effectieve leertijd? -Rust? -Veiligheid? -Belasting voor het kind? -Belasting voor ouders? - Belasting voor leerkrachten?

10 Pauze.

11 Uitwisseling.  Vragen, suggesties, aandachtspunten in groepjes formuleren.

12  Benoemen van de belangrijkste vragen waarop nog antwoord moet komen voor het definitieve voorstel gedaan wordt.

13 Vervolgstappen.  1. respons van vanavond bespreken binnen werkgroep, team en EAB-raad.  2. komen met een definitief voorstel. Maart.  3. stemronde. Maart/april.

14

15  Info scholen:  Woudsend van der Brugschool.  St. Bonifatius Sneek.  Het Klaverblad Leeuwarden.  Het Kompas Heerenveen.  De Burcht Heerenveen.  De Wyken Sneek  De Vlinder Sneek  CBS Nijdjip Grouw


Download ppt "Continurooster ?. Doel van de avond: Samen kijken naar het voorstel vanuit de school. Informeren, vragen stellen, bespreken, waar nodig bijstellen. Vanuit."

Verwante presentaties


Ads door Google