De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Inleiding  Vorig schooljaar: 1° graad BSO: boek “Uitkomst” 1° graad BSO: boek “Uitkomst” 2° graad BSO: eigen cursus 2° graad BSO: eigen cursus  Problemen:

Verwante presentaties


Presentatie over: "Inleiding  Vorig schooljaar: 1° graad BSO: boek “Uitkomst” 1° graad BSO: boek “Uitkomst” 2° graad BSO: eigen cursus 2° graad BSO: eigen cursus  Problemen:"— Transcript van de presentatie:

1

2 Inleiding  Vorig schooljaar: 1° graad BSO: boek “Uitkomst” 1° graad BSO: boek “Uitkomst” 2° graad BSO: eigen cursus 2° graad BSO: eigen cursus  Problemen: Gedemotiveerde leerlingen in 4BSO Gedemotiveerde leerlingen in 4BSO Instroom in 3° en 4° jaar vanuit ASO-TSO Instroom in 3° en 4° jaar vanuit ASO-TSO  Dit schooljaar: BZL-lessen: inoefenen van de leerstof BZL-lessen: inoefenen van de leerstof

3 Thema wonen  Evenredige verdeling  Metend rekenen  Procent  Schaal  Omtrek en oppervlakte vlakke figuren  Volume ruimtelijke figuren  Grafieken en diagrammen  Consument gerichte documenten lezen en interpreteren …………

4 Thema wonen (25 lestijden)  Kopen of huren (3 lestijden klassikaal)  Bouwen (22 lestijden individueel via BZL)

5 De verkaveling

6 Gelijkvloers

7 Voorgevel

8 Liggingsplan

9 Grondplan op de computer

10 Graafwerken

11 Funderingen

12 Oppervlakte voorgevel

13 Prijs metselwerk

14 Kostenraming

15 Extra: factuur

16 Thema bouwen BZL-digitaal

17 Evaluatiefiche

18 Beoordelingsfiche eindwerk

19 BZL-Digitaal Voorbeelden Verbetering, punten en evaluatie Aanmaken van cursussen

20 Toe te passen in… Lesmethodiek BZL Lesmethodiek BZL Open leercentra Open leercentra Enquêtes Enquêtes Huistaken, sb’s en examens Huistaken, sb’s en examens Uitbreidingsoefeningen Uitbreidingsoefeningen Remediëringsoefeningen Remediëringsoefeningen Hoekenwerk Hoekenwerk Afstandsleren Afstandsleren

21 Vraagtypes Open of gesloten vraag met een tekstveld Open of gesloten vraag met een tekstveld Open vraag met meerdere tekstregels Open vraag met meerdere tekstregels Meerkeuzevraag met 1 of meerdere juiste antwoorden Meerkeuzevraag met 1 of meerdere juiste antwoorden Sleepvraag Sleepvraag Klikvraag Klikvraag Hot Potatoes Hot Potatoes

22 Voordelen BZL-digitaal  Zelfstandig werk  Differentiëren  Elke leerling werkt op eigen tempo  Meerdere pogingen en feedback  De leerling ziet wat goed of fout is  Bijna geen verbetering voor de leerkracht  Elke leerling is betrokken

23 Evaluatie door de leerlingen De leerlingen zijn heel gemotiveerd. De leerlingen zijn heel gemotiveerd. Ze werken goed door. Ze werken goed door. Ze vinden de lesmethode leuk. Ze vinden de lesmethode leuk. De “rappe” leerlingen hoeven niet te wachten en “trage” leerlingen kunnen wat meer uitleg krijgen. De “rappe” leerlingen hoeven niet te wachten en “trage” leerlingen kunnen wat meer uitleg krijgen. Cursussen op maat. Cursussen op maat. De leerlingen behalen hogere resultaten en er is een permanente evaluatie. De leerlingen behalen hogere resultaten en er is een permanente evaluatie.

24 Evaluatie door de leerkrachten De leerkrachten vinden de lesmethodiek BZL een leuke afwisseling. De leerkrachten vinden de lesmethodiek BZL een leuke afwisseling. De leerkracht staat dichter bij de leerling. De leerkracht staat dichter bij de leerling. Meer werk bij de voorbereiding aan de cursus tegenover minder verbeterwerk (=tijdsbesparing over de jaren heen.) Meer werk bij de voorbereiding aan de cursus tegenover minder verbeterwerk (=tijdsbesparing over de jaren heen.) Betere kijk op het leerproces van de leerling. Betere kijk op het leerproces van de leerling. Meer creativiteit in de cursussen Meer creativiteit in de cursussen

25 BZL-Digitaal Meer info:


Download ppt "Inleiding  Vorig schooljaar: 1° graad BSO: boek “Uitkomst” 1° graad BSO: boek “Uitkomst” 2° graad BSO: eigen cursus 2° graad BSO: eigen cursus  Problemen:"

Verwante presentaties


Ads door Google