De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1 Training Horecateam Het Rijk Golfbanen “De perceptie van de gast is jouw realiteit”

Verwante presentaties


Presentatie over: "1 Training Horecateam Het Rijk Golfbanen “De perceptie van de gast is jouw realiteit”"— Transcript van de presentatie:

1 1 Training Horecateam Het Rijk Golfbanen “De perceptie van de gast is jouw realiteit”

2 2 Training, coaching & teambuilding met een missie: het behalen van optimaal resultaat in de communicatie met klanten, gasten of cliënten:  Verkopen  Reserveren  Presenteren  Gastvrijheid  Telefoneren  Teambuilding Patricia Henderson Trainer

3 3 Wie ben je? Wat doe je? Waarom ben je in de horeca gaan werken? Wat maakt jullie restaurant helemaal geweldig? Waar wil jij beter in worden?

4 4 Doelstelling Het komen tot een onderscheidende gastgerichte manier van werken in de restaurants van Het Rijk Golfbanen en het verhogen van de gemiddelde besteding per ronde.

5 5 Het programma Wat is gastgerichtheid en waarom is het zo belangrijk? De Puzzel van Gastvrijheid & Hostmanship Gasten helpen een fantastisch verblijf te hebben Proactief communiceren met gasten Wedstrijd communiceren aan tafel Inleiding tot meer verkopen Pauzes: ca uur; uur en uur

6 6 Gastgericht werken

7 7 De gast in heel je denken en handelen centraal stellen. Je in de gast inleven en inventariseren wat zijn/haar behoeften en wensen zijn om vervolgens de gast te helpen zijn/haar problemen op te lossen of zijn/haar wensen te vervullen.

8 8 Eenvoudiger gezegd, gastgericht werken is: Proactief aandacht geven en helpen!

9 9 Aandacht92% Initiatief88% Afspraken nakomen81% Prijs 17% Waardoor haken gasten af?

10 10 Gastvrijheid

11 11 Het Rijk Golfbanen staat voor: Overtref met een lach de verwachting van onze gasten door ze altijd te helpen of te verrassen. Zo mooi kan het zijn!

12 12

13 13 De Puzzel van Gastvrijheid Welkom Verblijf Vertrek Relatie

14 14 Hostmanship “De kunst mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn”

15 15 Communicatie aan tafel

16 16 Communicatie aan tafel Eerste indruk maken Eerste indruk maken Herkenning en erkenning Herkenning en erkenning Persoonlijk begroeten Persoonlijk begroeten Korte wensen check Korte wensen check Praatje maken Praatje maken Inventariseren van wensen en behoeften Inventariseren van wensen en behoeften Adviseren en verkopen Adviseren en verkopen Tevredenheidschecks Tevredenheidschecks Uitzwaaien Uitzwaaien

17 17 Hoe kom jij over op gasten? Lichaamstaal Intonatie 55% 38% Woordkeuze 7%

18 18 Communicatie aan tafel Eerste indruk maken Eerste indruk maken Herkenning en erkenning Herkenning en erkenning Persoonlijk begroeten Persoonlijk begroeten Korte wensen check Korte wensen check Praatje maken Praatje maken Inventariseren van wensen en behoeften Inventariseren van wensen en behoeften Adviseren en verkopen Adviseren en verkopen Tevredenheidschecks Tevredenheidschecks Uitzwaaien Uitzwaaien

19 19 Communicatie aan tafel Eerste indruk maken Eerste indruk maken Herkenning en erkenning Herkenning en erkenning Persoonlijk begroeten Persoonlijk begroeten Korte wensen check Korte wensen check Praatje maken Praatje maken Inventariseren van wensen en behoeften Inventariseren van wensen en behoeften Adviseren en verkopen Adviseren en verkopen Tevredenheidschecks Tevredenheidschecks Uitzwaaien Uitzwaaien

20 20 Communicatie aan tafel Eerste indruk maken Eerste indruk maken Herkenning en erkenning Herkenning en erkenning Persoonlijk begroeten Persoonlijk begroeten Korte wensen check Korte wensen check Praatje maken Praatje maken Inventariseren van wensen en behoeften Inventariseren van wensen en behoeften Adviseren en verkopen Adviseren en verkopen Tevredenheidschecks Tevredenheidschecks Bedanken en uitzwaaien Bedanken en uitzwaaien

21 21 Communicatie aan tafel Eerste indruk maken Eerste indruk maken Herkenning en erkenning Herkenning en erkenning Persoonlijk begroeten Persoonlijk begroeten Korte wensen check Korte wensen check Praatje maken Praatje maken Inventariseren van wensen en behoeften Inventariseren van wensen en behoeften Adviseren en verkopen Adviseren en verkopen Tevredenheidschecks Tevredenheidschecks Bedanken en uitzwaaien Bedanken en uitzwaaien

22 22 Communicatie aan tafel Eerste indruk maken Eerste indruk maken Herkenning en erkenning Herkenning en erkenning Persoonlijk begroeten Persoonlijk begroeten Korte wensen check Korte wensen check Praatje maken Praatje maken Inventariseren van wensen en behoeften Inventariseren van wensen en behoeften Adviseren en verkopen Adviseren en verkopen Tevredenheidschecks Tevredenheidschecks Bedanken en uitzwaaien Bedanken en uitzwaaien

23 23 Inventariseren Doel van het bezoek / diner / verblijf Doel van het bezoek / diner / verblijf Wat vindt hij/zij daarbij belangrijk Wat vindt hij/zij daarbij belangrijk Kortom vind uit waarmee je iedere individuele gast het beste kunt helpen!

24 24 Communicatie aan tafel Eerste indruk maken Eerste indruk maken Herkenning en erkenning Herkenning en erkenning Persoonlijk begroeten Persoonlijk begroeten Korte wensen check Korte wensen check Praatje maken Praatje maken Inventariseren van wensen en behoeften Inventariseren van wensen en behoeften Adviseren en verkopen Adviseren en verkopen Tevredenheidschecks Tevredenheidschecks Bedanken en uitzwaaien Bedanken en uitzwaaien

25 25 Communicatie aan tafel Eerste indruk maken Eerste indruk maken Herkenning en erkenning Herkenning en erkenning Persoonlijk begroeten Persoonlijk begroeten Korte wensen check Korte wensen check Praatje maken Praatje maken Inventariseren van wensen en behoeften Inventariseren van wensen en behoeften Adviseren en verkopen Adviseren en verkopen Tevredenheidschecks Tevredenheidschecks Bedanken en uitzwaaien Bedanken en uitzwaaien

26 26 Communicatie aan tafel Eerste indruk maken Eerste indruk maken Herkenning en erkenning Herkenning en erkenning Persoonlijk begroeten Persoonlijk begroeten Korte wensen check Korte wensen check Praatje maken Praatje maken Inventariseren van wensen en behoeften Inventariseren van wensen en behoeften Adviseren en verkopen Adviseren en verkopen Tevredenheidschecks Tevredenheidschecks Bedanken en uitzwaaien Bedanken en uitzwaaien

27 27 Communicatie aan tafel The Game

28 28 Meerverkopen – suggestief en adviserend

29 29 Suggestief meer verkopen

30 30 Verkoopoptimalisatie Up selling Down selling

31 31 Resumé & dagevaluatie

32 32 Het programma volgende keer: Evaluatie praktijk en huiswerkopdrachten Meer en beter verkopen, up- en downselling Oefenen met de suggestieve verkooptechniek Presentatie uitgewerkte gerechten Preshiftbriefings Klantgericht omgaan met klachten en ‘lastige’ gasten Graag tot 23 maart!

33 33 Huiswerk Opdracht 1: Werk voor jouw gerecht een presentatie uit om volgende keer aan je collega’s te presenteren. Opdracht 2: Doe de observatieopdracht en bedenk tenminste 3 manieren om jouw service aan gasten te optimaliseren. Opdracht 3: Lees alles nog eens goed door en breng hetgeen we geoefend hebben in de praktijk. Hou bij wat goed gaat en waar voor jou de aandachtspunten liggen. Opdracht 4: Stel iedere gast tenminste één gastgerichte adviesvraag!

34 34 Planning GroepDag 1Dag 2Dag 3TrainerOpmerkingen Kick-off8 februariJeff Dadema & Patricia Henderson Management & Leidinggevenden Groep 1 Med11 februari4 maart1 aprilJeff DademaPilot Groep 2 Med2 maart23 maart20 aprilPatricia Henderson Groep 3 Med4 maart25 maart22 aprilPatricia Henderson Groep 4 Med15 maart6 april29 aprilJeff Dadema Extra dagen-20 april18 meiJeff DademaInhaaldagen optioneel Horeca Mngrs8 aprilJeff Dadema


Download ppt "1 Training Horecateam Het Rijk Golfbanen “De perceptie van de gast is jouw realiteit”"

Verwante presentaties


Ads door Google