De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Training Horecateam Het Rijk Golfbanen

Verwante presentaties


Presentatie over: "Training Horecateam Het Rijk Golfbanen"— Transcript van de presentatie:

1 Training Horecateam Het Rijk Golfbanen
“De perceptie van de gast is jouw realiteit”

2 Training, coaching & teambuilding met een missie: het behalen van optimaal resultaat in de communicatie met klanten, gasten of cliënten:  Verkopen  Reserveren  Presenteren  Gastvrijheid  Telefoneren  Teambuilding Patricia Henderson Trainer

3 Wie ben je? Wat doe je? Waarom ben je in de horeca gaan werken? Wat maakt jullie restaurant helemaal geweldig? Waar wil jij beter in worden?

4 Doelstelling Het komen tot een onderscheidende gastgerichte manier van werken in de restaurants van Het Rijk Golfbanen en het verhogen van de gemiddelde besteding per ronde.

5 Het programma Wat is gastgerichtheid en waarom is het zo belangrijk?
De Puzzel van Gastvrijheid & Hostmanship Gasten helpen een fantastisch verblijf te hebben Proactief communiceren met gasten Wedstrijd communiceren aan tafel Inleiding tot meer verkopen Pauzes: ca uur; uur en uur

6 Gastgericht werken

7 Gastgericht werken De gast in heel je denken en handelen centraal stellen. Je in de gast inleven en inventariseren wat zijn/haar behoeften en wensen zijn om vervolgens de gast te helpen zijn/haar problemen op te lossen of zijn/haar wensen te vervullen.

8 Eenvoudiger gezegd, gastgericht werken is: Proactief aandacht geven en helpen!

9 Waardoor haken gasten af?
Aandacht % Initiatief % Afspraken nakomen 81% Prijs %

10 Gastvrijheid

11 Het Rijk Golfbanen staat voor:
Overtref met een lach de verwachting van onze gasten door ze altijd te helpen of te verrassen. Zo mooi kan het zijn!

12

13 De Puzzel van Gastvrijheid
Welkom Relatie Vertrek Verblijf

14 Hostmanship “De kunst mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn”

15 Communicatie aan tafel

16 Communicatie aan tafel
Eerste indruk maken Herkenning en erkenning Persoonlijk begroeten Korte wensen check Praatje maken Inventariseren van wensen en behoeften Adviseren en verkopen Tevredenheidschecks Uitzwaaien

17 Hoe kom jij over op gasten?
Lichaamstaal 55% 7% 38% Woordkeuze Intonatie

18 Communicatie aan tafel
Eerste indruk maken Herkenning en erkenning Persoonlijk begroeten Korte wensen check Praatje maken Inventariseren van wensen en behoeften Adviseren en verkopen Tevredenheidschecks Uitzwaaien

19 Communicatie aan tafel
Eerste indruk maken Herkenning en erkenning Persoonlijk begroeten Korte wensen check Praatje maken Inventariseren van wensen en behoeften Adviseren en verkopen Tevredenheidschecks Uitzwaaien

20 Communicatie aan tafel
Eerste indruk maken Herkenning en erkenning Persoonlijk begroeten Korte wensen check Praatje maken Inventariseren van wensen en behoeften Adviseren en verkopen Tevredenheidschecks Bedanken en uitzwaaien

21 Communicatie aan tafel
Eerste indruk maken Herkenning en erkenning Persoonlijk begroeten Korte wensen check Praatje maken Inventariseren van wensen en behoeften Adviseren en verkopen Tevredenheidschecks Bedanken en uitzwaaien

22 Communicatie aan tafel
Eerste indruk maken Herkenning en erkenning Persoonlijk begroeten Korte wensen check Praatje maken Inventariseren van wensen en behoeften Adviseren en verkopen Tevredenheidschecks Bedanken en uitzwaaien

23 Inventariseren Doel van het bezoek / diner / verblijf
Wat vindt hij/zij daarbij belangrijk Kortom vind uit waarmee je iedere individuele gast het beste kunt helpen!

24 Communicatie aan tafel
Eerste indruk maken Herkenning en erkenning Persoonlijk begroeten Korte wensen check Praatje maken Inventariseren van wensen en behoeften Adviseren en verkopen Tevredenheidschecks Bedanken en uitzwaaien

25 Communicatie aan tafel
Eerste indruk maken Herkenning en erkenning Persoonlijk begroeten Korte wensen check Praatje maken Inventariseren van wensen en behoeften Adviseren en verkopen Tevredenheidschecks Bedanken en uitzwaaien

26 Communicatie aan tafel
Eerste indruk maken Herkenning en erkenning Persoonlijk begroeten Korte wensen check Praatje maken Inventariseren van wensen en behoeften Adviseren en verkopen Tevredenheidschecks Bedanken en uitzwaaien

27 Communicatie aan tafel The Game

28 Meerverkopen – suggestief en adviserend

29 Suggestief meer verkopen

30 Verkoopoptimalisatie
Up selling Down selling

31 Resumé & dagevaluatie

32 Het programma volgende keer:
Evaluatie praktijk en huiswerkopdrachten Meer en beter verkopen, up- en downselling Oefenen met de suggestieve verkooptechniek Presentatie uitgewerkte gerechten Preshiftbriefings Klantgericht omgaan met klachten en ‘lastige’ gasten Graag tot 23 maart!

33 Huiswerk Opdracht 1: Werk voor jouw gerecht een presentatie uit om volgende keer aan je collega’s te presenteren. Opdracht 2: Doe de observatieopdracht en bedenk tenminste manieren om jouw service aan gasten te optimaliseren. Opdracht 3: Lees alles nog eens goed door en breng hetgeen we geoefend hebben in de praktijk. Hou bij wat goed gaat en waar voor jou de aandachtspunten liggen. Opdracht 4: Stel iedere gast tenminste één gastgerichte adviesvraag!

34 Planning Groep Dag 1 Dag 2 Dag 3 Trainer Opmerkingen Kick-off
8 februari Jeff Dadema & Patricia Henderson Management & Leidinggevenden Groep 1 Med 11 februari 4 maart 1 april Jeff Dadema Pilot Groep 2 Med 2 maart 23 maart 20 april Patricia Henderson Groep 3 Med 25 maart 22 april Groep 4 Med 15 maart 6 april 29 april Extra dagen - 18 mei Inhaaldagen optioneel Horeca Mngrs 8 april


Download ppt "Training Horecateam Het Rijk Golfbanen"

Verwante presentaties


Ads door Google