De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Branding & Design, Designing Identity Robert Crain, Andre Hoogendorp.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Branding & Design, Designing Identity Robert Crain, Andre Hoogendorp."— Transcript van de presentatie:

1 Branding & Design, Designing Identity Robert Crain, Andre Hoogendorp

2 Branding & Design, Brand Identity Fundamentals Maak een groepje. Neem door: Designing symbols (blz. 106) Logotype + signature (blz. 108) 15 min. Color (blz. 110) More color (blz. 112)

3 Branding & Design, Brand Identity Fundamentals Vraag 1: Toon een merk dat de laatste 50 jaar verscheidene redesigns heeft ondergaan. Vraag 2: Geef aan wat de verschillen zijn. Probeer een verklaring te geven waarom een redesign is doorgevoerd.

4 Branding & Design, Brand Identity Fundamentals Lees zelf door: Color (blz. 110) More color (blz. 112)

5 Branding & Design, Brand Identity Fundamentals Hoe zet ik een logo en een vormtaal op.

6 Branding & Design, Brand Identity Fundamentals Vormtaal: Visuele elementen als grafische vormen, kleuren, fotografie en typografie, die invulling geven aan de huisstijl (corporate identity, brand identity).

7 Branding & Design, Brand Identity Fundamentals

8

9

10 Vormtaal: Neem de vrijheid om te spelen met een logo of een vorm!

11 Branding & Design, Brand Identity Fundamentals

12

13 Vormtaal: Let op, de vormtaal heeft altijd een relatie met het merk!

14 Branding & Design, Brand Identity Fundamentals Viel je misschien iets op aan de voorbeelden?

15 Branding & Design, Brand Identity Fundamentals De voorbeelden komen allemaal uit zeer competitieve markten waar onderscheid van belang is! De merken hebben dus niet gekozen voor gangbare kleuren!

16 Branding & Design, Brand Identity Fundamentals Obligaat: Bank Blauwe kleur ConsultancyBlauwe kleur BetrouwbaarBlauwe kleur VertrouwenBlauwe kleur

17 Branding & Design, Brand Identity Fundamentals Obligaat: Bank Blauwe kleur ConsultancyBlauwe kleur BetrouwbaarBlauwe kleur VertrouwenBlauwe kleur

18 Branding & Design, Brand Identity Fundamentals Proces 1.Briefing 2.Matrix 3.Matrix 4.Touchpoints bepalen 5.Digitaal huisstijl handboekje Actie’s 1.Lezen 2.Logo’s + Osborn’s 3.Vormen + Osborn’s 4.Touchpoints vormgeven 5.Overzicht Touchpoints

19 Branding & Design, Brand Identity Fundamentals Proces 1.Briefing 2.Matrix 3.Matrix 4.Touchpoints bepalen 5.Digitaal huisstijl handboekje Naam/Slogan Concurrentie Analyse Mission Geschiedenis Allemaal aanleidingen tot vormen, kleuren, fotografie en typografie.

20 Branding & Design, Brand Identity Fundamentals Proces 1.Briefing 2.Matrix 3.Matrix 4.Touchpoints bepalen 5.Digitaal huisstijl handboekje

21 Branding & Design, Brand Identity Fundamentals

22 KlassiekActueelLosVastGrappigSerieus Wordmark Lettermark Pictorial mark Abstract mark Emblem Character

23 Branding & Design, Brand Identity Fundamentals Proces 1.Briefing 2.Matrix 3.Matrix 4.Touchpoints bepalen 5.Digitaal huisstijl handboekje

24 Branding & Design, Brand Identity Fundamentals Kleuren en vormen zijn gekoppeld aan: Emoties Betekenis

25 Branding & Design, Brand Identity Fundamentals

26 Serieus Vrolijk Rustig Vurig

27 Branding & Design, Brand Identity Fundamentals

28 Zon Natuur Hemel Liefde

29 Branding & Design, Brand Identity Fundamentals

30

31 Focus Veilig Stabiliteit Onvermurwbaar Sterke basis Hoger doel

32 Branding & Design, Brand Identity Fundamentals

33

34

35 En deze vormoefeningetjes doe je allemaal in je grid. 1.Schets 2.Digitaal

36 Branding & Design, Brand Identity Fundamentals Het grid vul je met woorden uit je Briefing. Jij moet bijvoorbeeld een huisstijl ontwerpen voor een dienstverlenend merk, wat zekerheid wilt uitstralen, en vertrouwen geeft bij de klant.

37 Branding & Design, Brand Identity Fundamentals Gangbare vorm Actuele of moderne vorm Losse elementen Binnen een kader KarakterVrije vorm Zekerheid Vertrouwen Spannend Vrijheid

38 Branding & Design, Brand Identity Fundamentals Voor vandaag af: 1.Matrix met logoschetsen 2.Matrix met vormschetsen Voor maandag af: 1.Definitief logo 2.Definitieve vormtaal

39 Tot volgende week maandag Branding & Design, Brand Identity Fundamentals


Download ppt "Branding & Design, Designing Identity Robert Crain, Andre Hoogendorp."

Verwante presentaties


Ads door Google