De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

................................................................................................. Geld verdienen met APEX Eneco toepassing voor Debiteuren.

Verwante presentaties


Presentatie over: "................................................................................................. Geld verdienen met APEX Eneco toepassing voor Debiteuren."— Transcript van de presentatie:

1 ................................................................................................. Geld verdienen met APEX Eneco toepassing voor Debiteuren en Incasso 22 maart 2011 Jasper Alblas Eneco Oracle ontwikkelaar j.alblas@eneco.nl

2 ......................................................................................................................................................................... 2 Introductie Agenda - Eneco introductie - Klantvraag - APEX keuze - Architectuur - Demo - Ontwikkelproces - Resultaat voor eindgebruiker

3 ......................................................................................................................................................................... 3 Profiel Eneco B.V. Met ruim 3.500 (=3.300 FTE) medewerkers bedienen we twee miljoen zakelijke en huishoudelijke klanten Grootste zelfstandige energiebedrijf en marktleider warmtelevering in Nederland Activiteiten in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Verenigd Koninkrijk De aandelen zijn in handen van 60 Nederlandse gemeenten Het hoofdkantoor is gevestigd in Rotterdam De overname van delen van Econcern in 2009 betekent voor Eneco een versterking van de duurzaamheidstrategie

4 ......................................................................................................................................................................... 4 Marktgerichte organisatie Negen businessunits

5 ......................................................................................................................................................................... 5 Eneco Supply

6 ......................................................................................................................................................................... 6 Services Debiteuren en Incasso Debiteuren en incasso incasseert de betalingen en maant de klant bij het uitblijven hiervan door: - Het verwerken van alle ontvangen betalingen - Het aanmanen van klanten die niet op tijd betalen - Het afscheid nemen van klanten bij blijvende betalingsproblemen. - Het behandelen van problematische schulden (bijvoorbeeld schuldhulpverlening) - Het behandelen van prepaidklanten

7 ......................................................................................................................................................................... 7 Services Debiteuren en Incasso De Klantvraag…

8 ......................................................................................................................................................................... 8 Klantvraag Het oude proces

9 ......................................................................................................................................................................... 9 Klantvraag Samenstellen excelbestand Bronsysteem BUCO Verversing SQL/Macro (1 uur) Handmatige nabewerking (8 uur)

10 ......................................................................................................................................................................... 10 Klantvraag Greep uit requirements - Toegangsbeveiliging op basis van windows gebruikersnaam en wachtwoord. - Ophalen van gegevens uit bronsysteem met betrekking tot klanten met schuld of een tegoed (account credit) die in bepaalde -in te stellen- incassogroepen of incassostappen vallen. Het betreft hier gegevens van de klant en het actuele schuld- en tegoedsaldo. - Automatisch matchen van klantnummer-accountnr naar bestaande broncodes - Het overzicht moet diverse filter en sorteermogelijkheden bieden, zoals onder andere filteren op behandelaar, sorteren op klantnaam, filteren en sorteren op broncode. Op vrijwel alle velden moet dit mogelijk zijn. - Tijdig beschikbaar zijn van gegevens (max. een dag achterstand)

11 ......................................................................................................................................................................... 11 Toepassingskeuze APEX keuze - Onderzocht door BICC - Draagvlak eindgebruikers. - Iteratief ontwikkelen (RUP). - Snelheid ontwikkelen. - Inpasbaar in bestaande oplever-werkwijze. - Voordelen van de Oracle database

12 ......................................................................................................................................................................... 12 Toepassingskeuze APEX keuze - Ontbreken architectuur standpunt - Nieuwe standaarden en richtlijnen opstellen - Geen garanties vanuit bestaande toepassingen - Opzetten omgevingen en procesinrichting - Kennis

13 ......................................................................................................................................................................... 13 Architectuur Plaats in bestaand landschap MVS MIS APEX interface KIES ???? DB-link

14 ......................................................................................................................................................................... 14 Demo Klant Incasso en Segmentatie

15 ......................................................................................................................................................................... 15 Klant Incasso en Segmentatie ontwikkelproces - Oracle 10.2 - Apex 3.2 - Oracle Designer - Serena ChangeMan Version Manager - SQL*Plus - PL/SQL Developer

16 ......................................................................................................................................................................... 16 Klant Incasso en Segmentatie Standaarden en Richtlijnen Standaarden en Richtlijnen

17 ......................................................................................................................................................................... 17 Klant Incasso en Segmentatie Standaarden en Richtlijnen Inrichtingseisen: - OTAP straat - Workspace ID - Tools

18 ......................................................................................................................................................................... 18 Klant Incasso en Segmentatie Standaarden en Richtlijnen Objecten en exports: - Workspace export - Applicatie of pagina export - Users - Images - Standaard gebruik van logo - etc.

19 ......................................................................................................................................................................... 19 Klant Incasso en Segmentatie Standaarden en Richtlijnen Ontwikkelstandaard: - Pagina nummering - Subscription - Applicatie definitie - Globals g_versie, g_database - Authenticatie

20 ......................................................................................................................................................................... 20 Klant Incasso en Segmentatie Standaarden en Richtlijnen Ontwikkelstandaard:

21 ......................................................................................................................................................................... 21 Klant Incasso en Segmentatie Standaarden en Richtlijnen Ontwikkelstandaard:

22 ......................................................................................................................................................................... 22 Klant Incasso en Segmentatie Standaarden en Richtlijnen Subscription: Authorisatie en authenticatie Themes en templates Lists of values (LOV)

23 ......................................................................................................................................................................... 23 Klant Incasso en Segmentatie ontwikkelproces Ervaring en leerpunten

24 ......................................................................................................................................................................... 24 Klant Incasso en Segmentatie Ervaring en leerpunten - Relatief eenvoudig aansluiten op Active Directory:

25 ......................................................................................................................................................................... 25 Klant Incasso en Segmentatie Ervaring en leerpunten - Gebruik van APEX_COLLECTIONS

26 ......................................................................................................................................................................... 26 Klant Incasso en Segmentatie Ervaring en leerpunten - Interactive report:

27 ......................................................................................................................................................................... 27 Klant Incasso en Segmentatie Ervaring en leerpunten - Aansluiten op opleverproces

28 ......................................................................................................................................................................... 28 Klant Incasso en Segmentatie Ervaring en leerpunten - Updatable Interactive Report? - Javascript clientside functionaliteit - Debugging - Refresh van subscribed items

29 ......................................................................................................................................................................... 29 Klant Incasso en Segmentatie ontwikkelproces: samenwerking Bespreek van tevoren de (on)mogelijkheden en stem dit af met het ontwerp en eindgebruikers. Samenwerking

30 ......................................................................................................................................................................... 30 Klant Incasso en Segmentatie Resultaat voor eindgebruiker - Gebruiksvriendelijk - Sluit aan op huidig Oracle landschap - Voordelen van Oracle database - Performance - Tijdswinst door sneller proces (minder handmatige acties) - Actuele data (-1 dag ipv -8 dagen)

31 ......................................................................................................................................................................... 31 Klant Incasso en Segmentatie Resultaat voor eindgebruiker Volledig werkende applicatie van impact, ontwerp, bouw, test en implementatie, doorlooptijd van half jaar. FTE’s: 1 ontwikkelaar 1 ontwerper GAT-testers Uitbreiding volgt.

32 ......................................................................................................................................................................... 32 Vragen?

33


Download ppt "................................................................................................. Geld verdienen met APEX Eneco toepassing voor Debiteuren."

Verwante presentaties


Ads door Google