De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

TMC Group Werkondernemerschap.

Verwante presentaties


Presentatie over: "TMC Group Werkondernemerschap."— Transcript van de presentatie:

1 TMC Group Werkondernemerschap

2 TMC Facts Founded in 2000 NYSE Alternext – listed since November 2006 Amsterdam Engineering & Consulting organisation, specialized in: Technology, ICT and Construction. Offices: Eindhoven and Utrecht More than 500 highly qualified employeneurs (approx. 100 PhD’s) Strategic supplier for several customers. Unique business model: employeneur-model!

3 TMC Historie 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 Start TMC met 5 professionals in Embedded Software Ondanks een terugval in arbeids- en high tech markten, groeide TMC gestaag verder Re-engineering, weg van generieke activiteiten en niche focus in Technology & ICT Start ERP-business Eerste in het oppakken van het markt-momentum Start TMC Engineering Professionals Start TMC Field Service Start TMC Physics Een belangrijke mijlpaal: TMC gaat naar de beurs! Start TMC Mechatronics Adapté Bouw-kunde & Civiele Techniek wordt overgenomen. Start TMC Mechanical, Industrial Automation, Chemical, Automotive TMC betrekt pand Flight Forum Start TMC Electronics Start TMC Manufacturing Support Splitsing member company TMC Technology & ICT Start TMC Life Sciences 2010 TMC 10 jaar

4 TMC Organization

5 Positioning “Close to the business developments of our customers”

6 TMC Technology

7 TMC Construction The civil engineering value chain, segments and customers

8 Competenties en functieprofielen TMC Field Service
Elektrotechniek Elektronica Mechanica Servobesturing Fijn mechanica Werktuigbouwkunde Hydraulica Pneumatiek Vacuümkennis PLC programmeren / storing zoeken Motoren Krachtstroom Koeltechniek Functieprofielen (focus op internationaal reizende functies) Assembleur Test engineer Maintenance engineer (lokaal) Monteur Field service engineer Maintenance engineer Technician Install engineer Commissioning engineer Site supervisor Project manager

9 Soft skill competenties TMC Field Service
Assembleur Samenwerken Test Engineer Luisteren Manintenance engineer (lokaal) Flexibel Integer Zorgvuldig Loyaal Resultaat gericht Monteur Onafhankelijk Technician Zelfsturend Install engineer Omgevingsbewust Field service engineer Probleemanalyse Maintenance engineer Durf Commissioning engineer Coachen Overwicht Initiatief Assertief Conflicthantering Besluitvaardig Delegeren Gespreksvaardig

10 Soft skill competenties TMC Field Service
Site supervisor Samenwerken Onafhankelijk Coachen Voortgangsbewaking Luisteren Zelfsturend Overwicht Organiseren Flexibel Omgevingsbewust Initiatief Taakgericht leiderschap Integer Probleemanalyse Assertief Mensgericht leiderschap Zorgvuldig Durf Conflicthantering Loyaal Besluitvaardig Resultaat gericht Delegeren Gespreksvaardig Project / site manager Plannen Budget bewaking Presenteren Overzicht behouden

11 Werkondernemerschap Zichtbaar 20% GEDRAG SOFT SKILLS HARD SKILLS
BUSINESS SKILLS DNA 80% BASIS NORMEN EN WAARDEN

12 Werkondernemerschap Soft Skills Hard Skills

13 Werkondernemerschapmodel
Langdurige dienstverbanden Investeren in elkaar Boeien en binden Gespecialiseerde, ondernemende businesscellen Inhoudelijke verbondenheid Kennisnetwerk 1 op 1 coaching en opleiding Hard Skills: Techniek Soft Skills: Mens Profit Sharing Inzicht in persoonlijke resultaten Betrokkenheid bij die resultaten Entrepeneurial Lab Ontmoetingsplatform voor techniek en creativiteit

14 Werkondernemerschap Senior Commerciële Leiderschap Business
skills Leiderschap Soft Skills Senior Technische Skills Medior POP/coaching Junior Commerciële & Business skills basis Soft skills basis Introductieprogramma Selectieproces instroom

15 Werkondernemerschap Hoe te ontwikkelen
Hierbij staat het model centraal en is gericht op de gevraagde competenties: zoals collegialiteit, communicatie en samenwerking, klant- en resultaatgerichtheid, pro-activiteit en kwaliteit. Zes stappen die voortdurend beïnvloed worden door twee contextuele factoren. Centraal binnen de coaching van de werkondernemers.

16 Organizational context
Werkondernemerschap Knowledge Vision Adjustment Ownership Result Process Organizational context Personal Context

17 Werkondernemerschap Vanaf het tweede jaar:
Coaching: 7x per jaar, gericht op fundamentals op het gebied van soft skills en werkondernemerschap. Coaching op basis van in POP gemaakt leerdoelen Verdergaande coaching over persoonlijke vaardigheden

18 Werkondernemerschap Introductieprogramma De TMC Ambassadeur
Inrichting van de TMC Academy Introductieprogramma De TMC Ambassadeur Time Management Projectmanagement Conflicthantering Effectief beïnvloeden en communiceren Assertiviteit Leiderschapsontwikkeling

19 Werkondernemerschap E D C B A Groei in ondernemerschap
Zoekt de meest urgente problemen en lost ze op E Self Sustaining werkondernemer Onderneemt op grote schaal Zoekt problemen waar de organisatie veel last van ondervindt en helpt deze op te lossen Groei in ondernemerschap Ervaren werkondernemer Onderneemt op kleine schaal D Neemt initiatief en geeft de organisatie suggesties ter verbetering, pakt problemen pro-actief aan C Groeiende werkondernemer Ontwikkeld ondernemerschap Analyseert de vraag en geeft feedback over nut, haalbaarheid en risico’s Beginnend werkondernemer Eerste stappen in ondernemerschap B Doet wat gevraagd is A Klassieke werknemer Zoekt zekerheid in omgeving

20 Customers of TMC Group “Big international companies and a wide scale of profit & non-profit institutes”


Download ppt "TMC Group Werkondernemerschap."

Verwante presentaties


Ads door Google