De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1 Welkom op deze ats-cursus Wasserbillig - Luxemburg.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1 Welkom op deze ats-cursus Wasserbillig - Luxemburg."— Transcript van de presentatie:

1 1 Welkom op deze ats-cursus Wasserbillig - Luxemburg

2 2 Wat doen we? Versnelde leer- en onderrichtmethodes  Blind Computertypen in 4 uren  Versneld Talen leren  Seminarie Methodiek “Leren leren” Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland en België

3 3

4 4 Doelstelling Op een versnelde wijze en via een boeiend leerproces het klavier blind leren beheersen in 4 u.

5 5 Snel typen met 2-3 vingers ?  Nee  60 tot 80 aanslagen /min. = schrijfsnelheid  Met 10 vingers  vorderen naar 140 aanslagen/min.  1 u. typen per dag geeft 30 min. winst  Per week  2,5 u.  Per maand  10 u.  Per jaar  3 weken !

6 6 Traditioneel  30 à 40 uren repetitieve, monotone oefeningen  Grote tijdsinvestering  Lage motivatie  Slechts beperkt gebruik makend van onze breincapaciteit (leercapaciteit)  Veel afhakers

7 7 Basis voor leermethode  Beide hersenhelften gebruiken ONTSPANNING  Optimale leerconcentratie creëren Stress versus ONTSPANNING VISUALISATIEASSOCIATIE  Gebruik van VISUALISATIE en ASSOCIATIE  Verschillende leertypes aanspreken

8 8 Beide hersenhelften gebruiken Lineair Getallen Woorden Serieel Detail Ratio Ernst Logica Analyse Chronologisch Linker Cortex Ruimtelijk Symbolen Beelden Kleuren Muziek Dromen Parallel Verbanden Intuïtie Humor Creativiteit Rechter Cortex TOTAAL BRAIN LEARNING LT Geheugen KT Geheugen

9 9 Hersenimpulsen Ontspanning meten in hersenen via elektrische golffrekwenties (EEG)  Beta Golven  Beta Golven > 14hz  geestelijk opmerkzaam  Alpha Golven  Alpha Golven tussen 7 – 14 hz  lichamelijk ontspannen en geestelijk aandachtig  LT geheugen uiterst productief  Theta Golven  Theta Golven < 7 hz verhoogde opname-capaciteit, ideale staat voor het versneld leren fysieke en mentale ontspanning ontvankelijkheid informatie-opslag intuïtie (lagere alfa) brug tussen bewuste en onbewuste (lagere alfa) voelen visualiseren ( ook associatief denken ) fantaseren en dagdromen

10 10 Ontspanning In ontspannen toestand  Hogere leerefficiëntie  LT geheugen wordt aangesproken Stress

11 11 “Een beeld zegt meer dan duizend woorden.” Chinees spreekwoord Visualisatie en Associatie

12 12 Multi-sensorisch leren  Visuele leerder (60-70 %)  Auditieve leerder (20-30 %)  Tactiele leerder (20-30 %) INTEGRATIEINTEGRATIE

13 13 De essentiële leerelementen  Beelden  Visualisering  Kleuren  Muziek  Ritme  Ademhaling  Stemintonatie  Verhaal  Quiz en raadsel  Balactiviteit

14 14 “What we learn with pleasure, we never forget.” Alfred Mercier.

15 15 Lesmateriaal

16 16 Les Structuur per lesuur LH RH LH Introductie van het leerconceptRH  Beelden raden  Leerverhaal visualiseren  Interactieve herhaling  Inprent quiz  Vakjesraadsel Praktijk oefening LH+RH Rustpunt

17 17 Het toetsenbord

18 18 WINDOWS Desktop Klavier

19 19 Natural Keyboard

20 20 Voorbeeld van beelden

21 21 Numeriek klavier DUIM PINK GROEN GEEL BLAUW

22 22 Documentatie  Info over ats   Typtestje uitvoeren  

23 23 typen.meesterivo.be  bij elke les hoort een ander paswoord  met dit paswoord kan je de les nog eens herhalen  je vindt er ook extra informatie en oefeningen

24 24

25 25 Effectief leren  “Oefening baart kunst” Of het nu gaat om gitaar spelen, blind typen of een vreemde taal leren, je leert beter als je:  regelmatigintensief  regelmatig en intensief oefent  aandacht  aandacht hebt voor wat je wilt leren  emotioneel  emotioneel betrokken bent Waarom zijn deze factoren zo belangrijk? Als je een nieuwe activiteit uitvoert, bijvoorbeeld gitaar spelen, ontwikkelen zich structuren in de hersenen. Dat gebeurt niet zomaar. Het zou niet goed zijn als de hersenen zich bij elke activiteit direct zouden aanpassen. Er is een selectiemechanisme. De hersenen passen zich vooral aan aan activiteiten die je regelmatig, intensief, met aandacht en emotie uitvoert, want dat zijn kennelijk de dingen die belangrijk voor je zijn.

26 26 Laten we nu van start gaan BUT… NO JOB IS FINISHED TILL THE PAPERWORK IS DONE

27 27 Correcties Boek 2 - Pagina 17 Boek 2 - Pagina 11

28 28 Correcties Boek 3 - Pagina 19 Boek 2 - Pagina 19

29 29 Correcties Boek 4 - Pagina 15 Boek 4 - Pagina 35 Vinger volgorde!!

30 30 “No memory is ever alone; it's at the end of a trail of memories, a dozen trails that each have their own associations.” Louis L'Amour

31 31 “The more connections that can be made in the brain, the more integrated the experience is within memory.” Don Campbell.

32 32 “The ability to relate and to connect, sometimes in odd and yet striking fashion, lies at the very heart of any creative use of the mind, no matter in what field or discipline.” George J. Seidel.

33 33 “The true art of memory is the art of attention”. Samuel Johnson

34 34 “A chain of reasoning is no stronger than its weakest link.” Berkeley's Seventh Law.

35 35 “A retentive memory may be a good thing, but the ability to forget is the true token of greatness”. Elbert Hubbard

36 36

37 37 “When you think something, you think in picture. You don't think a thought in words. You think a picture that expresses your thought. Working with this picture will produce it into your experience.”. Grace Speare


Download ppt "1 Welkom op deze ats-cursus Wasserbillig - Luxemburg."

Verwante presentaties


Ads door Google